2011-04-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
Själv så är jag i samma sits sista en och en halvvecka innan man får cash V A R J E månad hahah.

Kriminalitet är ju din genväg till mat och snus, jajaja ni kan klaga hur jävla mycket ni vill bryr mig verkligen inte och tror ingen annan i pengaknas gör det heller hehe, men du kan LÄTT tjäna några tusenlappar på en dag om du bara har lite fantasi... =)

Nätterna är långa, datorer, mopeder, kläder (Jackor är bäst såklart), allting går att sälja lätt, spelar ju ingen roll om du får sälja det billigt då det inte kostade så mycket att skaffa...

Annars så är det allra lättaste ju att sälja droger till polare och sånt, vet inte om du är inne i svängen, men bara du får krita en 5a standardbrass så har du ju ett litet startkapital, du släpper iväg den för mer än du kritade och när du gjort det så köper du för dom pengar och släpper iväg etc. etc., efter någon dag har du ett några tusen. =)

hyfsat enkelt och bra pengar, om du inte får krita så fixar du något att sälja (se första tipset), som du säljer och köper in något annat du kan sälja dyrare m.m m.m

Fråga dina polare om dom vill köpa cyklar, sen går du ut inatt och baxar ett gäng cyklar som du säljer för några hundralappar var till dina polare, dock är detta alldeles för tattigt för mig ska ju tilläggas!

Eftersom du enligt dig själv är så duktig på att ordna fram pengar så undrar jag hur du lyckas att i slutet av V A R J E månad ligga på noll?
Citera
2011-04-18, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mickemm
räcker det inte med att ha 1kr + på sitt bankkort för att ta ut hundra och sen ligga 99kr back? funkar på mitt (swedbank)
Mm när man redan liger 96 kr back...
Citera
2011-04-18, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Eftersom du enligt dig själv är så duktig på att ordna fram pengar så undrar jag hur du lyckas att i slutet av V A R J E månad ligga på noll?
nej nej, du missförstod mig, fixar jag inte fram pengar ligger jag på runt noll i slutet av varje månad.
Mina lagliga pengar räcker ca en halvmånad med mina "lyx"-utgifter", vill jag att mina lagliga pengar ska räcka hela månaden så måste jag leva jäävligt snålt.

Mina VITA pengar räcker endast en halvmånad eller nåt med "lyx"utgifter, vill jag inte leva på spaghetti och sånt så krävs det lite bizniz vid sidan om för att leva okej hela månaden, dock sköter jag mig nuförtiden och har rätat upp mitt liv, så jag lever ofta på spaghetti sista delen av månaden ändå frivilligt...

Men det är fortfarande HUR lätt som helst att fixa in pengar olagligt, bara läsa mitt inlägg så har du några bra tips, klarar du inte av dom sakerna jag skrev upp är du nog förståndshandikappad.
Senast redigerad av Bannadkille 2011-04-18 kl. 16:18.
Citera
2011-04-18, 16:42
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J4hman
Mm kul för dig.
Har frågat varenda kompis jag har. ( Kan säga att jag kommer välja bort visa av mina polare just pga av sån situation, 100 kr till makaroner och margarin och dem kan itne äns hjälpa, jag förstår dem som inte har cash, men jag vet att visa hadde )
Frågat random folk på FB.
Frågat på CS servrar etc etc... ( spelar cs )
Försökt sms låna men funkar ingenstans pga har ej abonemang eller taxerad inkomst.

Men igen kan ens låna 100 KR. ( Många är snåla )
OK jag åt 2 st hamburgare om dan + havregrynsgröt med massa socker.

Men nu är det MÅNDAG och jag har inget... Nu känns det som Robinson har startat... Mm ALDRIG att jag kommer gå hungrig igen... FYFAN på fredag HOPPAS MAN kommer det BLI RIKTIGT FIN MIDDAG FYFAN kommer DÖ AV MATEN JAG KOMMER ÄT PÅ FREDAG Hoppas lönen kommer 22a...

Respekt till killarna som hjälpte dig.

jag kan till 100% intyga att du INTE kommer få din lön på fredag.
Citera
2011-04-18, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
jag kan till 100% intyga att du INTE kommer få din lön på fredag.
Varför?
Hört torsdag eller tisdag nästa vecka vet ej vilket som gäller om det är TISDAG då e jag vet inte...
Magen kommer börja äta fettet... fyfan kommer leva på vatten endast..
Vill ej gå in i affärer o snå choklad eller liknande.

Nu börajr man förstå hur dem hemlösa MÅR.. iaf ''börjar''
Citera
2011-04-18, 19:10
Bannlyst
Allt löste sig iaf en snäll person skickade ltie pengar till mitt konto VÄLDIGT tacksam han får tbx dem + 50 kr !!!
Citera
2011-04-18, 19:29
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J4hman
Varför?
Hört torsdag eller tisdag nästa vecka vet ej vilket som gäller om det är TISDAG då e jag vet inte...
Magen kommer börja äta fettet... fyfan kommer leva på vatten endast..
Vill ej gå in i affärer o snå choklad eller liknande.

Nu börajr man förstå hur dem hemlösa MÅR.. iaf ''börjar''

du känner inte till skillnaden på torsdag och fredag?
Citera
2011-04-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theravada
Hur och vart gör man det?

Det finns massa olika byråer, men typ perspektivundersokningar.se är ju ett förslag. Kolla runt lite på google så hittar du fler.
Citera
2011-04-28, 12:15
Medlem
återbesök i den här tråden som tidigare var så väldigt trevlig.
jag har en rekommendation till er som har svårt att få pengarna att räcka till varje månad även fast ni har en lön eller inkomst som ger er 2000 kr över när räkningar är betalda.

gör såhär: ta ut 2000 kr i hundralappar om ni bor ensam. fördela pengarna i kuvert där det står datum. fyra eller fem kuvert med dagar indelade fram tills nästa lön.

fördela dom 2000 ni har i kuverten. rör dom inte förrän ni har tillåtelse att göra det enl datum. låna inte av er själva. ge fan i. på det här sättet klarar sig många bättre eftersom dom konkret ser hur mycket pengar dom har fram till ex onsdag nästa vecka. sen hushåller man sig med det.

2000 kr i månaden på mat för en ensamstående ska man absolut klara av. vad jag ser av rekommendationer av proteinsnål superbillig mat som pasta och fiskpinnar så förstår jag att många klarar sig på så mycket mindre än det också. endel skulle säkert klara sig på 1000. då kan ni lägga undan pengarna efter det att ni kommit till ett nytt kuvert.
Citera
2021-10-07, 18:52
Medlem
Hej allihopa!
Jag startade denna tråd för väldigt många år sedan. Skullle vilja få tag i er som hjälpte mig, framförallt Frobozz. Hör av er till mig snarast!
Citera
2021-10-07, 23:39
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarebe
Hej allihopa!
Jag startade denna tråd för väldigt många år sedan. Skullle vilja få tag i er som hjälpte mig, framförallt Frobozz. Hör av er till mig snarast!

Ge oss en uppdatering ffs mannen!

Hur gick det?
Citera
2021-12-19, 14:26
Medlem
frobozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarebe
Hej allihopa!

Hej Tarebe. Hoppas allt är OK med dig. Här är jag om snuset är slut 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in