Citat:
Ursprungligen postat av
RuudV
Kan ju inte säga att Starfelt kom närmare en startplats landslaget igår. 0-4 mot Leverkusen på hemmaplan. 6a i ligan.
Verkar dock inte bli direkt sågad i pressen. 4or och 5or på nästan hela laget inklusive han. Mer en kollektiv kollaps.
Dom spelade rätt bra ett tag, sedan snubblade Turnbull typ på bollen och det blev 1-0, 2-0 såg jag också och där var det väl en ganska knepig situation för honom, han hade markering på målskytten först, sedan kommer ytterligare en löpning och han väljer då att plocka upp den gubben istället, vilket inte var fel, men det gjorde ju att snubben som gjorde mål blev helt ren på bortre stolpen, var ingen annan som markerade honom, så ja, en knepig situation där han typ han hade 2 gubbar att markera och man kan ju inte vara på 2 ställen samtidigt. Jag tycker dock att han borde ha markerat målskytten och släppt #2.
Efter 2-0 stängde jag av.
Edit: Han hade kunnat försöka ställa dom offside också, det kanske hade varit det bästa i den situationen, i och med att han följde med i löpningen på #2 upphävdes offsiden, så ja det målet får han nog ta på sig.