Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-01, 10:54
  #11953
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att jobba som läkare i Norge?

En av mina närmsta vänner är strax färdig läkare när han avslutar sin AT efter jul. Han pratar om att jobba som läkare i Norge, fast som hyrläkare. Bonliva heter den aktör som han pratar om. De jobbar med vårdbemanning, vilket verkar generera en betydligt saftig (ännu saftigare) lön än de som är fastanställda. De hjälper till med flera praktiska bitar och när jag läser om dem så ser jag mest positiva saker. Finns det någon hake? Är det vanligt att svenskar jobbar som hyrläkare i Norge? Hur ser den norska vården på det? Är det välkommet?

Jag har läst en del av inläggen i tråden (dock absolut inte hela), men hittade inget om detta med sökfunktionen. Ni får be om ursäkt ifall frågan redan har varit uppe på tapeten.
Citera
2021-10-08, 12:50
  #11954
Medlem
SvartaVargens avatar
Någon som vet hur det är med belastningsregistret i norge? Om jag har belastningsregister i sverige, dopningsbrott. Kan man jobba inom säkerhetsbranschen i Norge? I landet lagom sverige går det ju fan inte få ett jobb med svenskt namn och minsta belastning . Har jobbat som väktare innan och tävlat i idrott. Borge vet jag dom skiter i det , men hur är det i om yrken där?

Någon med erfarenhet?
Citera
2021-10-21, 08:09
  #11955
Medlem
angrykessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89