2021-03-27, 10:17
Medlem
Problemet är inte enbart kosten i detta fall. Utan själva den romantiska föreställningen om att kunna leva utanför samhället och vara en världsmedborgare. Barnet hade inte fått träffa människor som hade kunnat se rätt omgående att saker inte stod rätt till. Sen att pappan enligt mig är gravt manipulativ och väldigt självälskande försvårar ju säkert mammans agerande. Fast hur kan man leva i ett samhälle utan att veta vilket nummer man slår för att nå räddningstjänst, polis, ambulans? Foliehattar absolut. Jag letade upp ett klipp på yb om vattenfastan och även torrfastan. Så det är vi som äter mat som är blåsta? Att kroppen behöver mat, vitaminer, och andra viktiga tillsatser är bara bluff? Snälla sätt föräldrarna i ett slutet vadderat rum och omprogramera dom.
Citera
2021-05-06, 20:56
Medlem
Är det någon som vet vad som händer i detta ärende? Är flickan fortsatt skyddad från sina föräldrar?
Citera
2021-07-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moms
Är det någon som vet vad som händer i detta ärende? Är flickan fortsatt skyddad från sina föräldrar?

Får innerligt hoppas det
Citera
2021-10-01, 07:21
Medlem
https://m.facebook.com/photo.php?fbi...5321&source=11

Far och dotter verkar bo tillsammans.
Citera
2021-10-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuleFidde
https://m.facebook.com/photo.php?fbi...5321&source=11

Far och dotter verkar bo tillsammans.

Vart finns mamman? Hon verkar inte ens vara folkbokförd i Sverige längre. Dyker inte upp på Mr. Koll.
Citera
2021-12-10, 09:31
Medlem
Har lyssnat på deras avsnitt i Rättegångspodden flera gånger. Som många andra blir jag äcklad när han pratar, men särskilt när han försöker förklara medicinska saker som han har noll kunskap om. T ex när han säger "hon fick hemolys, alltså blod". Nej, det är inte vad hemolys betyder, snarare tvärtom.

Det är uppenbart att mamman blev indoktrinerad av honom, vilket är ironiskt eftersom han postat det här citatet på sin facebook: "Anyone who can make you believe absurdities can make you commit atrocities." - Voltaire
Citera
2021-12-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moms

Uppdaterade inte Nils rättegångspodden när de blev frikända?

Minns att jag satt med hakan tappad ända ner till golvet när det visade sig att de slapp undan allt.
Citera
2021-12-10, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXHeyBobXx
Har lyssnat på deras avsnitt i Rättegångspodden flera gånger. Som många andra blir jag äcklad när han pratar, men särskilt när han försöker förklara medicinska saker som han har noll kunskap om. T ex när han säger "hon fick hemolys, alltså blod". Nej, det är inte vad hemolys betyder, snarare tvärtom.

Det är uppenbart att mamman blev indoktrinerad av honom, vilket är ironiskt eftersom han postat det här citatet på sin facebook: "Anyone who can make you believe absurdities can make you commit atrocities." - Voltaire

Ja, han gillar att svänga sig med lite facktermer hit, och lite facktermer dit. Men när han ska förklara dem visar det sig att han har noll koll. Det som är mest illa är att han själv aldrig kommer att inse sitt begåvningshandikapp. Han kommer alltid att tro att han kan och vet allt - bättre än alla läkare! Det gör honom till en fara för både han själv men främst hans barn.
Citera
2021-12-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ja, han gillar att svänga sig med lite facktermer hit, och lite facktermer dit. Men när han ska förklara dem visar det sig att han har noll koll. Det som är mest illa är att han själv aldrig kommer att inse sitt begåvningshandikapp. Han kommer alltid att tro att han kan och vet allt - bättre än alla läkare! Det gör honom till en fara för både han själv men främst hans barn.

Som läkare blir jag otroligt förbannad när jag hör honom prata, eller läkarens vittnesmål då han sa typ att föräldrarna måste godkänna alla behandlingar hon får på IVA. Jag vill verkligen tro att man kan nå fram till alla människor och motbevisa deras konspirationsteorier/övertygelser med hård fakta, men som du säger så kommer han ändå alltid tro att han kan och vet allt. Som att han kommit till världen för att frälsa oss från "okunskap".
Citera
2021-12-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Uppdaterade inte Nils rättegångspodden när de blev frikända?

Minns att jag satt med hakan tappad ända ner till golvet när det visade sig att de slapp undan allt.

Kan inte minnas att han gjort nån uppdatering, däremot så ändrade hovrätten straffet till villkorlig dom. Det finns ett annat par i Nacka som friades helt, och som begär skadestånd.
Citera
2021-12-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXHeyBobXx
Kan inte minnas att han gjort nån uppdatering, däremot så ändrade hovrätten straffet till villkorlig dom. Det finns ett annat par i Nacka som friades helt, och som begär skadestånd.
Den som Nils i Rättegångspodden gjorde avsnitt om släpptes har jag för mig. Kan han ha gjort en uppföljning via PodMe kanske? Jag hade den appen ett tag.
Citera
2021-12-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Den som Nils i Rättegångspodden gjorde avsnitt om släpptes har jag för mig. Kan han ha gjort en uppföljning via PodMe kanske? Jag hade den appen ett tag.

Jag använder PodMe men har aldrig sett honom göra en uppföljning på det. Artikel med hovrättens dom: https://www.expressen.se/gt/krim/ett...ovrattens-dom/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in