2021-02-08, 17:07
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
När Elias i slutet av del 3 av rättegångspodden säger att han är sexmissbrukare och att han avverkat 40-50 kvinnor på ett år.
- Det blev väl en i månaden.

Världsklass och vm-guld.

Hm, det minns inte jag att han sagt.

Nästan 1 per vecka. Inte ett jättehögt tempo för en sexmissbrukare.

Om det är sant skulle jag tippa på att det handlar om prostituerade då han verken har utseende eller personlighet som skulle uppfattas som attraktivt av det motsatta könet.
Citera
2021-02-08, 17:56
Medlem
Han sa en i månaden, precis i slutet av del 3, menade troligen veckan.
Men det lät roligt nu när jag lyssnade.
Citera
2021-02-08, 19:59
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Han sa en i månaden, precis i slutet av del 3, menade troligen veckan.
Men det lät roligt nu när jag lyssnade.

Vadå? Varför tror du han menade 1 i veckan?

Sa han att han trodde att han var sexmissbrukare?

Inte för att det förvånar då den killen är en väldigt förvirrad individ.
Citera
2021-02-08, 20:06
Medlem
Han sa att han var sexmissbrukare och han avverkade 40-50 kvinnor om året och att det blev en kvinna i månaden. Den matematiken går inte riktigt ihop. Blev bara kul i ett sammanhang där han har ljugit sig genom en hel rättegång.
Citera
2021-02-18, 00:55
En fråga:
1. Kan Parasto få arbete, körkort och andra privilegium som vi andra (icke-kriminella)? eller är hennes chanser borta?
Någon som vet?
Eftersom jag fick veta av någon att om du gör fel en gång (hamnar i fängelse) så blir det väldigt väldigt svårt för dig Sverige framöver.
Citera
2021-02-18, 08:32
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
En fråga:
1. Kan Parasto få arbete, körkort och andra privilegium som vi andra (icke-kriminella)? eller är hennes chanser borta?
Någon som vet?
Eftersom jag fick veta av någon att om du gör fel en gång (hamnar i fängelse) så blir det väldigt väldigt svårt för dig Sverige framöver.
1. Ja. Undantaget är arbeten som är säkerhetsklassade eller arbeten där man inte får ha begått vissa brott, tex arbete inom förskola. Brottsregistret gallras för övrigt tio år efter avtjänat straff och då kan både Elias och Parastou till och med bli poliser, jobba i förskola eller annat, i deras fall gallras registret i september år 2022 - förutsatt att de inte döms för något nytt innan dess för då förlängs gallringstiden.
Senast redigerad av LarsPeterForsman 2021-02-18 kl. 08:34.
Citera
2021-02-18, 10:18
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
1. Ja. Undantaget är arbeten som är säkerhetsklassade eller arbeten där man inte får ha begått vissa brott, tex arbete inom förskola. Brottsregistret gallras för övrigt tio år efter avtjänat straff och då kan både Elias och Parastou till och med bli poliser, jobba i förskola eller annat, i deras fall gallras registret i september år 2022 - förutsatt att de inte döms för något nytt innan dess för då förlängs gallringstiden.

Hade de avtjänat sina brott redan 2012 menar du??

Tiden går fort.
Citera
2021-02-18, 15:35
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Hade de avtjänat sina brott redan 2012 menar du??

Tiden går fort.
Fel av mig: (FB) Alexander Åhman kidnappad i Uppsala. Skärpta straff i hovrätt 2012-08-31 De släpptes 29 augusti 2018. Så d

Magnus släpptes 4 januari 2016.
Senast redigerad av LarsPeterForsman 2021-02-18 kl. 15:56.
Citera
2021-02-18, 22:39
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Fel av mig: (FB) Alexander Åhman kidnappad i Uppsala. Skärpta straff i hovrätt 2012-08-31 De släpptes 29 augusti 2018. Så d

Magnus släpptes 4 januari 2016.

Och avtjänat straff räknas väl när den villkorliga domen som följer efter fängelsevistelsen löpt ut?
Citera
2021-02-19, 00:13
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Och avtjänat straff räknas väl när den villkorliga domen som följer efter fängelsevistelsen löpt ut?
Beror väl på hur man definierar ”avtjänat straff”. I brottsregistrets regler (dvs lagen) så räknas gallringstiden från frigivningsdatumet och inte när de villkorliga delen löpt ut.
Citera
2021-09-30, 22:37
Medlem
Dilkingtons avatar
Jobbar Parastou verkligen på en advokatbyrå idag? Eller, är det någon som har ett fejkkonto på Linkedin?
Citera
2021-10-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Jobbar Parastou verkligen på en advokatbyrå idag? Eller, är det någon som har ett fejkkonto på Linkedin?

Det är nog inte alls osannolikt. Vet att hon började läsa till jurist redan när hon satt inne (2017) och tog examen i rättsvetenskap vid Lunds universitet för något år sedan. Trots det förflutna får man ju säga att hon ändå tillhör "högskoleeliten" när hon både läst till Psykolog i Uppsala och Jurist i Lund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in