__________________
Senast redigerad av realnigga 2021-09-29 kl. 12:50.
Senast redigerad av realnigga 2021-09-29 kl. 12:50.
Vector2D worldToMap(Vector2D pos) { int TILE_WIDTH = 60; int TILE_HEIGHT = 30; int TILE_WIDTH_HALF = TILE_WIDTH/2; int TILE_HEIGHT_HALF = TILE_HEIGHT/2; int map_x = (pos.x / TILE_WIDTH_HALF + pos.y / TILE_HEIGHT_HALF) / 2; int map_y = (pos.y / TILE_HEIGHT_HALF - (pos.x / TILE_WIDTH_HALF)) / 2; Vector2D result; result.x = map_x; result.y = map_y; return(result); }; void lighting(std::vector<Sprite> toAffect,Sprite lightsource) { for (Sprite& a : toAffect) { Vector2D temp; temp.x = a.pos.x - (resolution.x/2); temp.y = a.pos.y - (resolution.x/2); SDL_SetTextureColorMod(a.texture,1000/getDistance(worldToMap(temp).x,worldToMap(temp).y,worldToMap(lightsource.pos).x,worldToMap(lightsour ce.pos).y),1000/getDistance(worldToMap(temp).x,worldToMap(temp).y,worldToMap(lightsource.pos).x,worldToMap(lightsour ce.pos).y),1000/getDistance(worldToMap(temp).x,worldToMap(temp).y,worldToMap(lightsource.pos).x,worldToMap(lightsour ce.pos).y)); }; };
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106