Citat:
Ursprungligen postat av
fuzzpedal
Solid samling! Kul att se så många Carmina, är själv ett stort fan av dem. Även kul att se AS i mixen, synd att det aldrig riktigt lyfte för dem när det begav sig trots den hjälp de fick av Tony Gaziano med mönsterdesign och lästutformning.
Jag är dock illa tvungen att påpeka snörningen. Sådan där sicksack/criss-cross-snörning funkar på sneakers och grova kängor men det ser tyvärr inte så trevligt ut på ett par oxfords.
Fråga:
Upplever du att du faktiskt har användning för alla par i bilden? Själv sålde jag en ansenlig del av min skogarderob just för att jag helt enkelt inte använde flertalet par skor/kängor av diverse anledningar.
Hehe, det var ungarna som snörade skorna efter att jag putsat det men orkade inte åtgärda det.
Jag har några par som ska avyttras just för att de inte används. Är ju inköpta över en tioårsperiod så nåt par har också en dålig passform.
Jag gillar Carmina, de var åtminstone tidigare väldigt prisvärda. Två par är köpta på skoaktiebolaget, resterande köpte jag under en period på några år från en amerikansk liten butik, gentlemens footwear. På den tiden låg dollarn på ca 6.5 kronor tror jag, han skapade MTO:er på styleforum och man betalade till honom och Carmina skickade mina direkt från Spanien så det blev ingen tull för mig och priset var nog 30-50% lägre än i Sverige.