2021-09-28, 09:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Edward Green Greenwich tassel loafer snyggaste skon som finns.

Ha ha! Ja dessa tassel loafers var väldigt populära bland yuppies pä 80-talet och blev sedan rent pinsamma satt ses i i över 25 år för att plötsligt dyka upp igen på välklädda herrars fötter!

What goes around comes around!

Just ett sådant par tillverkade av Edward Green, beganade i min storlek och i bra skick, vände och vred jag på hos myrorna i Uppsala.
De ville ha 1800 kr för dem men jag avstod för min flickvän skulle gå i taket om jag kom i sådana skor! Jag kör mest oxfordbrouges.
Citera
2021-09-28, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ha ha! Ja dessa tassel loafers var väldigt populära bland yuppies pä 80-talet och blev sedan rent pinsamma satt ses i i över 25 år för att plötsligt dyka upp igen på välklädda herrars fötter!

What goes around comes around!

Just ett sådant par tillverkade av Edward Green, beganade i min storlek och i bra skick, vände och vred jag på hos myrorna i Uppsala.
De ville ha 1800 kr för dem men jag avstod för min flickvän skulle gå i taket om jag kom i sådana skor! Jag kör mest oxfordbrouges.

Springer du runt på ett kontor så förstår jag ditt val med oxford brouges.

Låter du tjejen klä upp dig? Berättar du för henne hur hon ska klä sig?
Citera
2021-09-28, 10:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Springer du runt på ett kontor så förstår jag ditt val med oxford brouges.

Låter du tjejen klä upp dig? Berättar du för henne hur hon ska klä sig?

Ja jag berättar för henne hur hon ska klä sig, hon lyssnar intresserat och gör tvärt om!

Just tassel loafers av dendär sorten har jag egentligen aldrig varit riktigt intresserad av för då hade jag redan ägt tre par.
Citera
2021-09-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Loake Sedbergh som jag nämnde ovan är en vanlig captoe-känga som ju är en modell med ursprung i det militära, komplett med commandosulor. Annars tycker jag att de här i Chromexcel från Carmina är grymma. Har en liknande modell i samma läder, de har pallat rent ohyggliga omständigheter och ser förstås ut därefter men de håller än.

Kan tyvärr inte säga något om kvaliteten på Myrqvists dojor (har fortfarande inte provat ett par, men jag har köpt två bälten därifrån och de har jag inga klagomål på) men jag är väldigt nöjd med mina Löf & Tung. Kan du vänta 3-4 månader är Löf & Tung förmodligen en bättre deal sett till de priserna.

Vad är det för modell? Frågar av ren nyfikenhet då jag själv alltid har ögonen öppna efter schyssta kängor.

Tycker personligen att Belgravia är snyggare, med sina flätade band. Hade ett par för ett par år sedan men fick tyvärr sälja dem eftersom 184-lästen helt enkelt inte passar mig tillräckligt bra. Svider än idag (metaforiskt alltså, så mycket sabbade de inte mina fötter).

Tack för input! Spontant känns det som du säger att Löf & Tung är bättre så blir nog det! Är på jakt efter ett par split toe mockakängor i lite ljusare brun, typ polo samt commandosula! Både myrqvist och och Löf & Tung har en känga som jag kommer utgå från, dessvärre finns den bara i mörkbrunt mocka i butikerna
Citera
2021-09-29, 07:49
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Tack för input! Spontant känns det som du säger att Löf & Tung är bättre så blir nog det! Är på jakt efter ett par split toe mockakängor i lite ljusare brun, typ polo samt commandosula! Både myrqvist och och Löf & Tung har en känga som jag kommer utgå från, dessvärre finns den bara i mörkbrunt mocka i butikerna
Mycket bra val av modell oavsett material (ja förutom typ stingrocka och alligator då) så det blir säkert toppen!

Själv kommer jag nog att införskaffa ett par Red Wing Sawmill i mocka till vintern, har redan ett par i oljat läder som jag diggar skarpt. Har dock inte fått användning för dem än men jag antar att det bara är en tidsfråga.
Citera
2021-10-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag handlar ofta från www.herringshoes.co.uk
De har ett stort utbud prisvärda kängor av god kvalité!

Citat:
Loake Sedbergh som jag nämnde ovan är en vanlig captoe-känga som ju är en modell med ursprung i det militära, komplett med commandosulor. Annars tycker jag att de här i Chromexcel från Carmina är grymma. Har en liknande modell i samma läder, de har pallat rent ohyggliga omständigheter och ser förstås ut därefter men de håller än.

Tack för tipsen. Skall kolla!
Citera
2021-10-18, 14:28
Medlem
mr-virros avatar
Är det någon som handlar på Herring Shoes på sistone (efter Brexit)? Är det 25% moms + tullavgift på någon hundralapp? Hur lång tid tog leveransen?

Edit: testade att lägga till ett par skor i korgen, såg ut som att man förbetalar avgifterna mot DHL redan vid utcheckningen. Stämmer det? Något som testat att skicka tillbaka till dem? Drar de av ytterligare avgifter?
Senast redigerad av mr-virro 2021-10-18 kl. 14:36.
Citera
2021-11-19, 14:49
Medlem
Orkade ta en bild på skosamling efter puts.

https://ibb.co/7J4TXyX

Rad 1 från vänster:
1. Alfred Sargent Moore
2. Crockett & Jones Connaught
3. Carmina
4. Septieme larguer
5. Vass

Rad 2 från vänster:
1. Allen Edmonds
2. Vass
3. Septieme larguer
4. Vass
5. Herring

Rad 3 från vänster:
1. Carmina
2. Carmina
3. Carmina
4. Crockett & Jones Grasmere
5. Carmina

Rad 4 från vänster:
1. Carmina
2. Carmina
3. Crockett & Jones Coniston
4. Herring Wilson
5. Carmina (Cordovan)

Rad 5 från vänster:
1. Herring
2. Carmina
3. The shoe snob
4. Carmina (Cordovan)
5. Lowa combat blir GTX (fick följa med för att fylla ut raden).
Citera
2021-11-19, 19:33
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetnacken

Solid samling! Kul att se så många Carmina, är själv ett stort fan av dem. Även kul att se AS i mixen, synd att det aldrig riktigt lyfte för dem när det begav sig trots den hjälp de fick av Tony Gaziano med mönsterdesign och lästutformning.

Jag är dock illa tvungen att påpeka snörningen. Sådan där sicksack/criss-cross-snörning funkar på sneakers och grova kängor men det ser tyvärr inte så trevligt ut på ett par oxfords.

Fråga:
Upplever du att du faktiskt har användning för alla par i bilden? Själv sålde jag en ansenlig del av min skogarderob just för att jag helt enkelt inte använde flertalet par skor/kängor av diverse anledningar.
Citera
2021-11-19, 19:36
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:

Rad 1 från vänster:
1. Alfred Sargent Moore
2. Crockett & Jones Connaught
3. Carmina
4. Septieme larguer
5. Vass

Rad 2 från vänster:
1. Allen Edmonds
2. Vass
3. Septieme larguer
4. Vass
5. Herring

Rad 3 från vänster:
1. Carmina
2. Carmina
3. Carmina
4. Crockett & Jones Grasmere
5. Carmina

Rad 4 från vänster:
1. Carmina
2. Carmina
3. Crockett & Jones Coniston
4. Herring Wilson
5. Carmina (Cordovan)

Rad 5 från vänster:
1. Herring
2. Carmina
3. The shoe snob
4. Carmina (Cordovan)
5. Lowa combat blir GTX (fick följa med för att fylla ut raden).
WOW Det där är ju fler skor än jag ägt under hela mitt vuxna liv. (40 år)
Citera
2021-11-19, 22:31
Medlem
Citat:
Solid samling! Kul att se så många Carmina, är själv ett stort fan av dem. Även kul att se AS i mixen, synd att det aldrig riktigt lyfte för dem när det begav sig trots den hjälp de fick av Tony Gaziano med mönsterdesign och lästutformning.

Jag är dock illa tvungen att påpeka snörningen. Sådan där sicksack/criss-cross-snörning funkar på sneakers och grova kängor men det ser tyvärr inte så trevligt ut på ett par oxfords.

Fråga:
Upplever du att du faktiskt har användning för alla par i bilden? Själv sålde jag en ansenlig del av min skogarderob just för att jag helt enkelt inte använde flertalet par skor/kängor av diverse anledningar.

Hehe, det var ungarna som snörade skorna efter att jag putsat det men orkade inte åtgärda det.

Jag har några par som ska avyttras just för att de inte används. Är ju inköpta över en tioårsperiod så nåt par har också en dålig passform.

Jag gillar Carmina, de var åtminstone tidigare väldigt prisvärda. Två par är köpta på skoaktiebolaget, resterande köpte jag under en period på några år från en amerikansk liten butik, gentlemens footwear. På den tiden låg dollarn på ca 6.5 kronor tror jag, han skapade MTO:er på styleforum och man betalade till honom och Carmina skickade mina direkt från Spanien så det blev ingen tull för mig och priset var nog 30-50% lägre än i Sverige.
Citera
2021-11-20, 11:24
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Hehe, det var ungarna som snörade skorna efter att jag putsat det men orkade inte åtgärda det.

Jag har några par som ska avyttras just för att de inte används. Är ju inköpta över en tioårsperiod så nåt par har också en dålig passform.

Jag gillar Carmina, de var åtminstone tidigare väldigt prisvärda. Två par är köpta på skoaktiebolaget, resterande köpte jag under en period på några år från en amerikansk liten butik, gentlemens footwear. På den tiden låg dollarn på ca 6.5 kronor tror jag, han skapade MTO:er på styleforum och man betalade till honom och Carmina skickade mina direkt från Spanien så det blev ingen tull för mig och priset var nog 30-50% lägre än i Sverige.
Fair enough

Hade precis samma problematik när jag var novis, men kom (tack och lov) tillrätta med det ganska snabbt. Däremot upplevde jag tråkigt nog att ett antal par skor som faktiskt satt riktigt bra började orsaka besvär först efter en tids användning. Sved rätt hårt i hjärtat och plånboken att behöva sälja tre par Edward Green bara för att tåboxen helt enkelt inte var rätt dimensionerad för mina fötter och min ganska aggressiva gångstil, vilket tyvärr uppdagades först då jag hade gått in dem.

Kommer mycket väl ihåg när Gentlemen's Footwear var all the rage och att många nappade för att det var så billigt, men att det var billigt visste jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in