2021-09-25, 02:29
Medlem
GHZHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Inga demoner, falska profeter är vad de kallas i Bibeln.

Så falska profeter behöver inte vara pastorer och präster utan även alla dem som sitter på kyrkbänkarna?
Citera
2021-09-25, 02:35
Medlem
GHZHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Jag var ett vittne mellan 5 och 19 års ålder, ett par år på slutet var jag till och med döpt.

Jag dividerar inte om vad JV tycker/tänker/tror med pladdermänniskor som tror sig veta bättre, men det där med Rikets salar var intressant.

När min mor gick bort för ett par år sen var jag tvungen att kontakta JV i Umeå. Då framgick att de inte längre har någon egen lokal i Umeå, utan hyr in sig på div ställen för att ha möten.
Detta förvånade mig mycket, jag har själv hjälpt till på bygget av denna Rikets sal på Björnvägen kring 1980 och det var vad jag förstod perfekta lokaler för församlingen (senare utbyggt ytterligare).

Detta indikerar för mig en organisation i kris. Men vad fan vet väl jag.

Det var väl däromkring åtminstone en del trovärdiga fanns(kvar).
Nu finns det nästan ingen(kvar).
Citera
2021-09-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GHZHJ
Så falska profeter behöver inte vara pastorer och präster utan även alla dem som sitter på kyrkbänkarna?
Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader. Joh 8:44

När JV upprepar samma lögner i och utanför rikets sal och vakttorn blir de falska profeter.
Senast redigerad av DindooNuffin 2021-09-25 kl. 08:29.
Citera
2021-09-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader. Joh 8:44

När JV upprepar samma lögner i och utanför rikets sal och vakttorn blir de falska profeter.

Vilken kristen församling tillhör du, som inte är falska profeter?

Enligt bibeln ska kristna tillhöra en församling där man stöttar varandra:

"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar, och låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:24-25 Bibel2000)

"den som inte samlar med mig, han skingrar." (Matt 12:30 Bibel2000)

"Där i Antiochia kom de sedan att vara tillsammans i församlingen ett helt år och kunde undervisa en avsevärd mängd. Och det var i Antiochia som lärjungarna för första gången fick heta kristna." (Apg 11:26 Bibel2000)

Men du är en frilansare som jag förstår. Är du den enda sanna profeten på hela jordens yta?

Vart ska människor vända sig för att komma rätt menar du? Måste alla människor på jorden få kontakt med dig här på Flashback för att få "den korrekta informationen" från en sann profet?
Citera
2021-09-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vilken kristen församling tillhör du, som inte är falska profeter?

Enligt bibeln ska kristna tillhöra en församling där man stöttar varandra:

"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar, och låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:24-25 Bibel2000)

"den som inte samlar med mig, han skingrar." (Matt 12:30 Bibel2000)

"Där i Antiochia kom de sedan att vara tillsammans i församlingen ett helt år och kunde undervisa en avsevärd mängd. Och det var i Antiochia som lärjungarna för första gången fick heta kristna." (Apg 11:26 Bibel2000)

Men du är en frilansare som jag förstår. Är du den enda sanna profeten på hela jordens yta?

Vart ska människor vända sig för att komma rätt menar du? Måste alla människor på jorden få kontakt med dig här på Flashback för att få "den korrekta informationen" från en sann profet?
Gud skulle, och borde (om han är god ), kunna fixa detta.
Citera
2021-09-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanley74
Gud skulle, och borde (om han är god ), kunna fixa detta.

På vilket sätt menar du?
Citera
2021-09-25, 11:19
Medlem
Citat:
På vilket sätt menar du?
Om det är oklarheter över något inom Guds budskap, då borde det vara lätt för honom att fixa detta.
Citera
2021-09-25, 11:20
Medlem
Citat:
Om det är oklarheter över något inom Guds budskap, då borde det vara lätt för honom att fixa detta.

På vilket sätt rent praktiskt menar du?
Citera
2021-09-25, 11:26
Medlem
Citat:
På vilket sätt rent praktiskt menar du?
Upp till Gud att lösa. Om hans budskap är viktigt, då ska inte vi människor gå omkring och gissa vad han menar. Om han bryr sig, då ska han vara klar och tydlig. Ganska logiskt, men det krävs att man vågar ha krav på sin boss. De flesta troende (som jag pratat med ) vågar sällan ha krav på Gud.
Citera
2021-09-25, 11:29
Medlem
Citat:
Upp till Gud att lösa. Om hans budskap är viktigt, då ska inte vi människor gå omkring och gissa vad han menar. Om han bryr sig, då ska han vara klar och tydlig. Ganska logiskt, men det krävs att man vågar ha krav på sin boss. De flesta troende (som jag pratat med ) vågar sällan ha krav på Gud.

Problemet är att du inte har en aning om hur det går att lösa, därför har du inget förslag, ändå kräver du en lösning.
Citera
2021-09-25, 11:35
Medlem
Citat:
Problemet är att du inte har en aning om hur det går att lösa, därför har du inget förslag, ändå kräver du en lösning.
Självklart. Dock har jag många idéer om hur det går att lösa. T.ex. skulle Gud kunna prata med alla människor vid en viss tid varje dag, typ som en presskonferens. Men då måste han även klara av detta, samt bry sig. Och existera. Det brister på några av dessa punkter, kanske alla tre?
Citera
2021-09-25, 11:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
144 000 av speciellt utvalda Jehovas Vittnen skall efter Harmageddon komma till Himmelen och regera med Jesus Kristus i tusenårsriket. Resterande av Jehovas Vittnen dvs 8 500 000 stycken kommer att få överleva Harmageddon och i framtiden få chansen att leva i Det Jordiska Paradiset i evighet, men först så kommer Satan Djävulen och hans Demoner att efter den tusenåriga fångenskapen släppas ut för ett slutgiltigt prov, alla som klarar att stå emot synden kommer slutligen att leva i Paradiset för evigt utan att dö. Jorden har inte gått under någon gång och Jorden ska heller ej gå under. Gud Jehova kommer dock att göra slut på De Onda Tingens Ordning vid slutstriden i Harmageddon, då kommer alla andra utom Jehovas Vittnen att bli dödade.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-09-25 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in