Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-23, 10:48
  #61
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Då är det ju inte så stor mening att fortsätta om du inte tror mig. Jag vill t.v. inte säga vilken bank det var.

Varför ska du hålla banken bakom ryggen?
Du klagar på banken men kan inte säga vilken bank🤔 väldigt knepigt!!
Citera
2021-09-23, 11:12
  #62
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Varför ska du hålla banken bakom ryggen?
Du klagar på banken men kan inte säga vilken bank🤔 väldigt knepigt!!
Det har framgått av andra inlägg att SHB kräver intervju för att öppna konto.

I mitt fall fanns det inga tider för intervju på det kontoret. Absolut inga relationsproblem eller ekonomiska/andra orsaker. De visste inte vem jag var. Det föreföll vara ett standardsvar på det kontoret. Det föreföll heller inte säkert att jag skulle få något konto eftersom jag inte ämnade flytta hela min ekonomi till SHB utan bara ville öppna konto med betalkort.

Som det presenterades mig var intervjun inte heller avsedd för att vi skulle "lära känna varandra" utan den var till för att banken skulle utvärdera om jag hade rätt att öppna konto (som "delkund"). Banken skulle utvärdera mitt behov av konto!

Jag ser att tråden nu handlar om kontanthantering. Det är relevant men det har inte jag kritiserat.

Det är åt helsike när 80-åriga moster Olga måste stå 45 minuter i kö för att ibland behöva hjälp med IT. Det finns dessutom säkert många ärenden som inte täcks av standardmallen. Jag beskrev ett när jag ville överskrida kontantuttagsgränsen för kort. (På bankens uppmaning använde jag Forex!) De som satt bredvid mig i kön höll på med någon fullmakt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-23 kl. 11:41.
Citera
2021-09-24, 13:13
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Du märker hur träligt det blir om du måste ordna något på ett kontor i en annan stad. Trasig bankdosa? Inget problem är för litet

Är väl mest en Handelsbank-grej, de verkar extremt kontorsfokuserade.
Citera
2021-09-24, 19:38
  #64
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är väl mest en Handelsbank-grej, de verkar extremt kontorsfokuserade.
Väl? Detta var på ett Swedbankkontor.
Citera
2021-09-24, 19:59
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Väl? Detta var på ett Swedbankkontor.

Det var ju märkligt. Var det ena en fristående Sparbank?
Citera
2021-09-24, 21:48
  #66
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det var ju märkligt. Var det ena en fristående Sparbank?
Jag tror det men bankdosan är Swedbank.

Det är inget nytt att personal på Swedbank är snipiga i en annan stad. Själv fick jag sälja fonder via telefon för drygt 20 år sedan när bankkontoret jag besökte inte ansåg sig skyldiga att fixa det (två minuter). De lånade ut telefonen, alla andra besökare kunde höra vad jag sa.
Citera
2021-09-25, 09:39
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En gång på 00-talet skulle jag få rådgivning (banken hade föreslagit det) på bankens huvudkontor här i staden. Jag kom i god tid och var ensam i väntrummet. En gång medan jag väntade kom en banktjänsteman ut och tittade runt i väntrummet.

Det är vanligt att det är ett separat utrymme att vänta vid förbokade bedök.
Citera
2021-09-25, 09:40
  #68
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det är vanligt att det är ett separat utrymme att vänta vid förbokade bedök.
Jag väntade på avsedd plats. Ett enda, måttligt stort väntrum. Det var där han sökte upp mig men låtsades inte se mig.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-25 kl. 09:45.
Citera
2021-09-26, 11:20
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Sverige har ett av världens mest digitaliserade banksystem, vilket är bra och smidigt för oss kunder.
Tills du har ett ärende som inte passar in i mallen.
Citera
2021-09-26, 18:24
  #70
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Tills du har ett ärende som inte passar in i mallen.


Har du något exempel?
Citera
2021-09-27, 20:56
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Har du något exempel?

Jag skyr bankkontor som pesten men har tyvärr tvingats dit två gånger under senare tid av följande anledningar:

Viss typ av fullmakt (som nämnts tidigare) för min mor.
Skaffat BankID/Swish/kort till barnen.

https://seb.se/privat/betala/barn-oc...omserbjudanden
"Besök något av våra bankkontor tillsammans med ditt barn och kom ihåg att ta med barnets mobiltelefon. Om ni är två vårdnadshavare behöver båda vara med, ta med giltig legitimation..."
__________________
Senast redigerad av miles3 2021-09-27 kl. 21:00.
Citera
2021-09-27, 21:20
  #72
Medlem
Swedbank är dåliga. Är du god man är det ett helvete med regler , underskrifter och fysiska besök. Finns många exempel på hur dåliga de är. Jag var tex kassör i en förening och fick tillgång till deras konto sen var jag inte kassör längre , men har tjatat o ett år att kontot från föreningen ska bort men de vet ej hur man gör....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback