Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-23, 07:48
  #10213
Avstängd
wwrs avatar
Det är en sedvanlig pajasartikel.

Först jagar pressen upp kärringen om Corona och sedan säger de att hon måste åka med ovaccinerade förare utan munskydd. Det handlar om att sprida panik i samhället.

Pressen borde naturligtvis ta reda på hur man ser till att få vaccinerade förare med munskydd för sjukresor. Men pressen går i spetsen för ett sk-tsamhälle där vanligt folks åsikter skall undertryckas. Företagen har alltid rätt.

(Jag skojar lite där. Det är naturligtvis ingen "kärring" utan en 83-årig multisjuk dam som förefaller stå på cellgifter som ökar infektionsbenägenheten. Hon har läst tidningarnas skräckpropaganda om Corona. Sett ur den synvinkeln är det ett rimligt krav.)
Citera
2021-09-23, 07:56
  #10214
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är en sedvanlig pajasartikel.

Först jagar pressen upp kärringen om Corona och sedan säger de att hon måste åka med ovaccinerade förare utan munskydd. Det handlar om att sprida panik i samhället.

Pressen borde naturligtvis ta reda på hur man ser till att få vaccinerade förare med munskydd för sjukresor. Men pressen går i spetsen för ett sk-tsamhälle där vanligt folks åsikter skall undertryckas. Företagen har alltid rätt.

(Jag skojar lite där. Det är naturligtvis ingen "kärring" utan en 83-årig multisjuk dam som förefaller stå på cellgifter som ökar infektionsbenägenheten. Hon har läst tidningarnas skräckpropaganda om Corona. Sett ur den synvinkeln är det ett rimligt krav.)
Skräckpropaganda eller ej, hon är ju i en riskgrupp så det skriker om det.

Lokala SVT har ofta varken intresse eller kompetens får man känslan av.

Centrum För Rättvisa? Juridikexpert Gunnar Strömmer? Här har ni er chans att slå vakt om de svagaste!
Citera
2021-09-23, 08:15
  #10215
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...inerade-forare

Berit som själv är vaccinerad är rädd för ovaccinerade chaufförer. Ja, du har ju vaccinerat dig och således har du ett bra skydd. Munskydd när ni sitter i samma bil i två timmar har ingen som helst effekt mot smittspridning. Även Berits son tycker det är anmärkningsvärt, ja då får han väl gå ner i arbetstid och köra morsan om det inte duger.

Hon kan ju även sluta röka med tanke på cancern, MS och rädsla för corona. Men kanske är viktigare att klaga på andra som inte vaccinerat sig.
Citera
2021-09-23, 08:45
  #10216
Avstängd
wwrs avatar
Myndigheterna kan alltså inte (enligt pressen) se till att förarna för sjukresor är vaccinerade och bär munskydd!

Myndigheterna kan och skall inte lägga sig i vad företagen gör. Det är pressens budskap, gällande allt från Elon Musk/SpaceX ned till Taxi-Abdullah i Kalmar. Avsikten är att folk skall ge upp sitt demokratiska inflytande och bli storföretagens slavar. Hello Japan! (Ett samhälle som vi även strävar mot genom isoleringen med Corona.)

Storfinansen/storföretagen äger redan politikerna, EU och pressen. Systemet har gått åt h-lv-t-.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-23 kl. 09:09.
Citera
2021-09-23, 15:07
  #10217
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är en sedvanlig pajasartikel.

Först jagar pressen upp kärringen om Corona och sedan säger de att hon måste åka med ovaccinerade förare utan munskydd. Det handlar om att sprida panik i samhället.

Pressen borde naturligtvis ta reda på hur man ser till att få vaccinerade förare med munskydd för sjukresor. Men pressen går i spetsen för ett sk-tsamhälle där vanligt folks åsikter skall undertryckas. Företagen har alltid rätt.

(Jag skojar lite där. Det är naturligtvis ingen "kärring" utan en 83-årig multisjuk dam som förefaller stå på cellgifter som ökar infektionsbenägenheten. Hon har läst tidningarnas skräckpropaganda om Corona. Sett ur den synvinkeln är det ett rimligt krav.)

Skulle jag vara 83 år och rökt hela livet med den belastning på sjukvården som det innebär, så skulle jag vara väldigt tacksam om en ung frisk människa lät sig agera chaufför för mina privatresor till sjukhuset på ålderns höst, ÄVEN om den unge friske föraren råkar vara ovaccinerad.

Berit är dock inte tacksam utan vresig och funderar redan på vem hon ska stämma när hon fått covid från någon av sina färdtjänst-chaufförer(trots att det inte har hänt än).

I inslaget nedan är även hennes son i medelåldern med och lipar. De tycker man kan kräva att alla är vaccinerade inom sjuktransport/färdtjänst.

Vill SVT bara provocera, eller vad är grejen? Vad tänker du?
Citera
2021-09-23, 15:44
  #10218
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Skulle jag vara 83 år och rökt hela livet med den belastning på sjukvården som det innebär, så skulle jag vara väldigt tacksam om en ung frisk människa lät sig agera chaufför för mina privatresor till sjukhuset på ålderns höst, ÄVEN om den unge friske föraren råkar vara ovaccinerad.

Berit är dock inte tacksam utan vresig och funderar redan på vem hon ska stämma när hon fått covid från någon av sina färdtjänst-chaufförer(trots att det inte har hänt än).

I inslaget nedan är även hennes son i medelåldern med och lipar. De tycker man kan kräva att alla är vaccinerade inom sjuktransport/färdtjänst.

Vill SVT bara provocera, eller vad är grejen? Vad tänker du?
Jag menar att du bedriver extrem trollning av typen "blame the victim". Självklart skall samhället klara av att skydda damen i högriskgrupp, där en av flera faktorer är rökning. Min uppfattning framgår av inlägget du citerar och tidigare inlägg. För att inte diskussionen skall fastna på detaljer, som jag ser det, så lämnar jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Myndigheterna klarar alltså (enligt pressen) inte av att se till att förarna för sjukresor är vaccinerade och bär munskydd!

Myndigheterna kan och skall inte lägga sig i vad företagen gör. Det är pressens budskap, gällande allt från Elon Musk/SpaceX ned till Taxi-Abdullah i Kalmar. Avsikten är att folk skall ge upp sitt demokratiska inflytande och bli storföretagens slavar. Hello Japan! (Ett samhälle som vi även strävar mot genom isoleringen med Corona.)

Storfinansen/storföretagen äger redan politikerna, EU och pressen. Systemet har gått åt h-lv-t-.
(fetningen tillagd och ordvalet något ändrat i den meningen)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-23 kl. 15:58.
Citera
2021-09-23, 16:59
  #10219
Medlem
Sonen kan väl skjutsa om inte de tilldelade chaufförerna duger?
Citera
2021-09-25, 16:08
  #10220
Medlem
trickydicks avatar
Elsparkcykelkriget eskalerar i Växjö.
Invasionen gjorde 64-årige Stefan Andersson så rasande att han gav sig ut för att slänga fordonen – men de var för tunga.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...igger-overallt

Ett företag har placerat ut elsparkcyklar i Växsjö, Stefan Andersson rasar.
Citera
2021-09-25, 16:37
  #10221
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Elsparkcykelkriget eskalerar i Växjö.
Invasionen gjorde 64-årige Stefan Andersson så rasande att han gav sig ut för att slänga fordonen – men de var för tunga.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...igger-overallt

Ett företag har placerat ut elsparkcyklar i Växsjö, Stefan Andersson rasar.
Vit gubbe för klen för att klara uppgiften:
Citat:
64-årige Stefan Andersson ...
– De var är så tunga att jag inte orkade kasta iväg dem.
Någon är arg:
Citat:
Jag blev förbannad.
Myndigheterna för impotenta för att genomföra sitt förbud:
Citat:
tekniska nämndens ordförande, Sofia Stynsberg
Vi har sagt nej tidigare och har valt att avvakta.
Krig:
Citat:
Elsparkcykelkriget eskalerar i Växjö.
Norrbaggarna anfaller:
Citat:
Bakom sparkinvasionen i Växjö ligger det var norska företaget Ryde.
Det här handlar om kvalitetsjournalistik Den journalisten får påökt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-25 kl. 16:40.
Citera
2021-10-08, 14:58
  #10222
Medlem
Zurfarn08s avatar
Storljugande gubbe gnäller och ska ha sympati för ingenting.
Citat:
Set gick i pension i år och bor i hälsingländska Ytterhogdal. ”Mitt ute i skogen”, som han själv beskiver det.

– Vi måste ha bil för att kunna handla mat. Behöver vi komma till ett apotek eller nyttja kommunal service är det fem mil enkel väg. Närmsta sjukhus ligger 14,5 mil bort, förklarar han.
https://www.aftonbladet.se/minekonom...-aka-till-apot
Har kollat upp var Set bor. Han bor med sin thailändska 20 år yngre fru - givetvis - strax utanför Ytterhogdal. Har 1,8 km till en ICA-affär som är apoteksombud. Villorna säljs för mellan 300000-650000.

Gubben bor snorbilligt, har under 2 km till ICA-affär med apoteksombud men ska tyckas synd om. Uppfyller alla kriterier på idiot som inte borde fått utrymme i pressen.
Citera
2021-10-08, 16:27
  #10223
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Storljugande gubbe gnäller och ska ha sympati för ingenting.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...-aka-till-apot
Har kollat upp var Set bor. Han bor med sin thailändska 20 år yngre fru - givetvis - strax utanför Ytterhogdal. Har 1,8 km till en ICA-affär som är apoteksombud. Villorna säljs för mellan 300000-650000.

Gubben bor snorbilligt, har under 2 km till ICA-affär med apoteksombud men ska tyckas synd om. Uppfyller alla kriterier på idiot som inte borde fått utrymme i pressen.
Du refererar inte artikeln på ett schysst sätt. Den handlar om drivmedelspriser för en pensionär med låg pension som bor i glesbygd. Möjligen är han också delvis rörelsehindrad.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-08 kl. 16:31.
Citera
2021-10-09, 16:43
  #10224
Medlem
Duerfs avatar
Banken vägrar hjälpa lurade Marcus med jättelånet.

"Allt började med ett hot och en överföring på 5 000 kronor. Den okände mannen påstod att Marcus skulle bli polisanmäld för våldtäkt och sexuella trakasserier om han inte gjorde som han blev tillsagd.

...

Bedragaren lyckades snabbt ta flera stora lån i Marcus namn. Innan familjen fick stopp på kreditkarusellen var den totala summan uppe i över en halv miljon kronor.
Allt började med en överföring på 5 000 kronor.

...

Familjen har flera gånger erbjudit sig att betala mindre delar av skulden. Collector har dock ratat förslagen.

– De har sagt att de kan tänka sig att låta oss slippa räntan. Men de vill ha tillbaka hela lånet, säger Michael.

– Jag förstår inte hur de kan komma med ett sådant krav. Det finns ingen medkänsla, allt handlar om pengar
."

Jag har en viss förståelse för att någon med lätt utvecklingsstörning har hamnat i en jobbig situation där han blivit utpressad och lurad på pengar, men hur kan man förvänta sig att banken skall betala för detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback