Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Jag har läst bibeln från pärm till pärm. Du borde också göra det om du vill tala om vad som står i den. I bibeln kallar lärjungarna sig själva för judar. Jesus kallar de som tror på honom för judar. Matteusevangeliet börjar med, och då menar jag direkt i första kapitlet, att göra det helt klart att Jesus var jude. Det enda du har rätt i är att det är gamla judiska myter. Det är ju det som hela bibelns innehåll är.
Gallerna besegrades långt innan de kristnades. Goterna anses ha kristnats någon gång efter år 376, naturligtvis fanns det kristna goter innan dess, men även hedniska sådana efter det. Men framför allt var det så sent att romarna knappast var kapabla till något offensivt vid det laget. Kristendomen hade då varit statsreligion i Rom i ungefär 50 år, så romarna kristnades ju innan goterna. De goter som inte bodde inom Romarrikets gränser var ju dessutom icke-kristna i några hundra år till.
Värt att nämna är kanske även att de flesta kristna goter var Arianister. Arianism är enligt de flesta kristna kyrkor en kättersk (eller rentav icke kristen) lära då den anser att Jesus var skapad och alltså inte i sig själv gudomlig.
Så det du fortfarande hävdar är att judar skapade Kristendomen, fick våra förfäder (som jag antar du menar var smutsiga barbarer vars språk var grymtanden och läten) att anamma denna "ökenreligion" vars heligaste figur, Jesus Kristus, flera gånger i Bibeln kallar judar för lögnare, hundar, ormar, mördare och att de kommer brinna för all tid m.m?
Det hela låter så jävla fjantigt men låt gå, vi ponerar att du har rätt, mina förfäder anammade Kristendomen från judarna, under den Kristna flaggan enade man flera olika stammar (som bara råkar vara de 12 förlorade stammarna av Israel förresten) som krossade Rom som i sin tur skyddade judar och gav judar makt?
Har jag förstått dig rätt än så länge?
Så när Rom nu är krossat och Kristendomen vinner mer mark bland alla vita nationer så gör de dumma barbarerna som nu kallas Kristna en 180 och väljer att lära sig läsa Bibeln och förbjuder då judar från att vara medborgare, om de ertappas så väntas förföljelser och landsförvisningar. Inte mindre än 1000 gånger. Du ser kanske hur dum du ser ut nu?
Du som hävdar att du läst Bibeln borde läsa specifikt Johannes kap 8;
44I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen i göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och
i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.
När själva Jesus Kristus säger att judar är lögnare och du skall under inga som helst omständigheter lita på judar.. då är det bäst att du lyssnar.
https://christiansfortruth.com/why-t...a-jewish-book/