2021-09-17, 12:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Är kriteriet "ingen dog" synonymt med att rattfylla är ok??

Man ska inte framföra något fordon onykter. Inte ens en cykel.

Jag anser att framföra en golfbil eller att cykla berusad är ett ringa brott.
Som att gå mot röd gubbe. Olagligt men inte hela världen.
Citera
2021-09-17, 12:48
Medlem
Han är Arga Snickaren om han vill köra lite golfbil på fyllan så gör väl det ingenting
Citera
2021-09-17, 12:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag anser att framföra en golfbil eller att cykla berusad är ett ringa brott.
Som att gå mot röd gubbe. Olagligt men inte hela världen.

Jag anser och nog många med mig att om man tänker tanken att framföra en golfbil eller cykel berusad är steget inte så långt till större fordon. "ska ju bara köra hem". Man framför inte fordon onykter, och om någon vänligt påpekar detta till en och vill ens bästa så brottar man inte ner vederbörande.

Jag tänker att han antagligen har bekymmer med alkohol och skulle behöva hjälp med det.

Jag tänker också att detta kan ha varit droppen, att det finns andra tillfällen och andra saker som sammantaget med detta gör att kanalen tycker det räcker. Svårt att tänka mig att en så pass omtyckt programledare får sparken utan att det föregåtts med samtal och försök att hjälpa honom.
Citera
2021-09-17, 12:51
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Förstår inte det här med att ta bort eller inte sända redan inspelade program?
Det är väl en sak att kanalen kanske inte vill göra nya program. Men att ta bort tidigare program eller inte sända färdiga produktioner blir jättekonstigt.

A Ö var en av mina favoriter som programledare.
Citera
2021-09-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Finns det någon lista på cancellerade personer i Sverige?

- Anders Öfvergård som tråden handlar om
- Paolo Roberto minns vi väl alla
- Martin Timell nämns här
- Fredrik Virtanen är väl rätt borta han med?
- Soran Ismael
- Tjockisen i Bingolotto fick väl en släng han med, vet inte vad som hände

Finns väl fler, fyll gärna på med namn och fakta. Kanske finns separat tråd?
Anders Timell tafsat på fittan.
Rikard olsson rattfylla
Citera
2021-09-17, 12:58
Medlem
Sitter AÖ hemma med flaskan nu?
Brevinkastet är fullt med uppsagda sponsoravtal..och telefonen är tyst.
Citera
2021-09-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Anders Timell tafsat på fittan.
Rikard olsson rattfylla

Rikard skickade ju dick pics också till unga fans.
Citera
2021-09-17, 13:00
Medlem
Jag älskar när folk tro veta om lagen.
Hon har rätt att envarsgripa när brottsling handling sker om det är fängelsestraff på skalan och rattfull (om du så cyklar i Sverige) är fängelse i straffskalan, så hon hade ALL rätt att stoppa honom. Så läs på för Guds skull.

Ett ex till: Torskar som åker till Thailand kan gripas i Sverige för många vet inte att i Thailand är prostitution olagligt i deras KONSTITUTION, men sen att Thailand låter det passera är en annan sak men då kan du gripas när du kommer hem. Lagen är svartvitt i Thailand trots ingen bryr sig.

Dock kan du inte gripas i tex om du torskar i red light district i Amsterdam då lagligt i deras konstitution.

Så vad försöker jag få sagt? se nedan

Så spelar ingen roll om detta skedde i Dom Rep, det är olagligt där att slåss och köra full (även du kan muta dig fri där) så kan du få straff här i Sverige då det är brottsligt i båda nationer även ena nationer är lugnare och andra strängare.

Sen vill jag inte höra "polisen borde ha viktigare saker att göra , än gripa fyllon "

Ja sluta sup då för f*n så de kan göra annat...men när jag läser hur många inte fattar allvaret med att köra påverkad så får väl polisen lägga resurser på vägen med.

"men min bakgård får jag väl" = NEJ du får inte ens starta bilen påverkad...ska det vara så svårt att fatta det samt de har tom lagt cykla på fyllan kan straffas så ni vet

Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Skulle tippa att det var hon som försökte hindra Anders fysiskt och att han bara försvarade sig, vilket han har all rätt att göra. Vet av egen erfarenhet att berusade och rabiata kvinnor inte är att leka med, speciellt såna som nyss har blivit nobbade.

Säkert ännu en uppmärksamhetstörstande instagrambrutta som ville ha kändiskuk, och när hon fick nej av Anders så rasade hela hennes världsbild.
Citera
2021-09-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag älskar när folk tro veta om lagen.
Hon har rätt att envarsgripa när brottsling handling sker om det är fängelsestraff på skalan och rattfull (om du så cyklar i Sverige) är fängelse i straffskalan, så hon hade ALL rätt att stoppa honom. Så läs på för Guds skull.

Ett ex till: Torskar som åker till Thailand kan gripas i Sverige för många vet inte att i Thailand är prostitution olagligt i deras KONSTITUTION, men sen att Thailand låter det passera är en annan sak men då kan du gripas när du kommer hem. Lagen är svartvitt i Thailand trots ingen bryr sig.

Dock kan du inte gripas i tex om du torskar i red light district i Amsterdam då lagligt i deras konstitution.

Så vad försöker jag få sagt? se nedan

Så spelar ingen roll om detta skedde i Dom Rep, det är olagligt där att slåss och köra full (även du kan muta dig fri där) så kan du få straff här i Sverige då det är brottsligt i båda nationer även ena nationer är lugnare och andra strängare.

Sen vill jag inte höra "polisen borde ha viktigare saker att göra , än gripa fyllon "

Ja sluta sup då för f*n så de kan göra annat...men när jag läser hur många inte fattar allvaret med att köra påverkad så får väl polisen lägga resurser på vägen med.

"men min bakgård får jag väl" = NEJ du får inte ens starta bilen påverkad...ska det vara så svårt att fatta det samt de har tom lagt cykla på fyllan kan straffas så ni vet
Ovanligt klarsynt för att vara flashback. Helt korrekt att man kan straffas i Sverige för brott begångna utomlands om det är olagligt där också.
Citera
2021-09-17, 13:08
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Är kriteriet "ingen dog" synonymt med att rattfylla är ok??

Man ska inte framföra något fordon onykter. Inte ens en cykel.

Man ska inte köra fordon med alkohol i kroppen.
Så var det sagt.

Men. Fi vad alla ni skenheliga sensationsluder spelar er roll som fanatiskt präktiga och felfria.
Ni skiter i ”stackars flikkan” då ni inte vet ett skit om exakt vad som hände. Lika lite som ni inte vet ett skit om denna färd som avsågs.
Sitter ni med andan i halsen och pustar ut att färden hann att stoppas?

Nej.
Ni håller era argument som gisslan istället för att stå upp och säga att ni inte gillar AnderS ÖfvergårD. Då ikläder ni er hellre rollen som Skolpoliser och för talan om något ni i sak inte vet ett skit om. Ni vet det ytliga som läckt i gammel-media. Och det räcker för att bli moralversioner av King vid Gränspolisen.

Så jevla skenheligt.

Citera
2021-09-17, 13:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Man ska inte köra fordon med alkohol i kroppen.
Så var det sagt.

Men. Fi vad alla ni skenheliga sensationsluder spelar er roll som fanatiskt präktiga och felfria.
Ni skiter i ”stackars flikkan” då ni inte vet ett skit om exakt vad som hände. Lika lite som ni inte vet ett skit om denna färd som avsågs.
Sitter ni med andan i halsen och pustar ut att färden hann att stoppas?

Nej.
Ni håller era argument som gisslan istället för att stå upp och säga att ni inte gillar AnderS ÖfvergårD. Då ikläder ni er hellre rollen som Skolpoliser och för talan om något ni i sak inte vet ett skit om. Ni vet det ytliga som läckt i gammel-media. Och det räcker för att bli moralversioner av King vid Gränspolisen.

Så jevla skenheligt.

Jag har absolut inget emot honom. Jag vet heller inget exakt om vad som inträffat utöver det som läckts. Jag tänker att den som sitter inne med kunskapen är hans arbetsgivare som agerat utifrån vad han vet.

På vilket sätt det gör mig till moralpolis eller skenhelig vet jag inte. Men antagligen på samma sätt som de som kallar kvinnan PK häxa etc.

Om något tycker jag synd om honom och hoppas att han får hjälp med sina problem om han nu vill det.

Jag tycker också att ni som blint försvarar honom och kallar kvinnan för alla möjliga tillmälen borde ta er en funderare.
Citera
2021-09-17, 13:14
Medlem
jesussugers avatar
Där va sista spiken satt

Jävla rattfyllo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem