Jag älskar när folk tro veta om lagen.
Hon har rätt att envarsgripa när brottsling handling sker om det är fängelsestraff på skalan och rattfull (om du så cyklar i Sverige) är fängelse i straffskalan, så hon hade ALL rätt att stoppa honom. Så läs på för Guds skull.
Ett ex till: Torskar som åker till Thailand kan gripas i Sverige för många vet inte att i Thailand är prostitution olagligt i deras KONSTITUTION, men sen att Thailand låter det passera är en annan sak men då kan du gripas när du kommer hem. Lagen är svartvitt i Thailand trots ingen bryr sig.
Dock kan du inte gripas i tex om du torskar i red light district i Amsterdam då lagligt i deras konstitution.
Så vad försöker jag få sagt? se nedan
Så spelar ingen roll om detta skedde i Dom Rep, det är olagligt där att slåss och köra full (även du kan muta dig fri där) så kan du få straff här i Sverige då det är brottsligt i båda nationer även ena nationer är lugnare och andra strängare.
Sen vill jag inte höra "polisen borde ha viktigare saker att göra , än gripa fyllon "
Ja sluta sup då för f*n så de kan göra annat...men när jag läser hur många inte fattar allvaret med att köra påverkad så får väl polisen lägga resurser på vägen med.
"men min bakgård får jag väl" = NEJ du får inte ens starta bilen påverkad...ska det vara så svårt att fatta det samt de har tom lagt cykla på fyllan kan straffas så ni vet
Citat:
Ursprungligen postat av
Jon.Holms
Skulle tippa att det var hon som försökte hindra Anders fysiskt och att han bara försvarade sig, vilket han har all rätt att göra. Vet av egen erfarenhet att berusade och rabiata kvinnor inte är att leka med, speciellt såna som nyss har blivit nobbade.
Säkert ännu en uppmärksamhetstörstande instagrambrutta som ville ha kändiskuk, och när hon fick nej av Anders så rasade hela hennes världsbild.