2021-09-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Håller med - ganska rökt oavsett vad som händer.
Min poäng var att om inget brott har begåtts så slipper han rättsliga påföljder.

Yep

Det ska väldigt mycket till för att han ska fällas eller för den delen åtal, o andra sidan så använde åklagare chatt forum som sitt starkaste bevis mot vissa kriminella gäng under senaste tiden och de blev alla fällda.

Så vete fan hur det här kommer sluta.
Citera
2021-09-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Om jag hade blivit utsatt för ett brott av en riksdagsman/kvinna så hade jag knappast visat mina bevis för dennes partiledning.

I så fall låter det kanske som man aldrig hade framfört anklagelsen dit överhuvudtaget utan hade polisanmält med bevisen.
Citera
2021-09-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ja och hans fästmö har fått se all konversation med ”offret” under hela tiden konversationen pågick. Enligt egen utsago.
Haha! Tror någon förutom möjligtvis Hanifs fästmö på den sagan?
Citera
2021-09-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Låter suspekt. Ville de ha trekant?

Knappast. Han ville visa fästmön att han hade fått en galen stalker bara.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
I så fall låter det kanske som man aldrig hade framfört anklagelsen dit överhuvudtaget utan hade polisanmält med bevisen.

Man kanske hade framfört saken. Varför vet jag inte. Ingen aning vad en partiledning har för roll i att utreda ett brott. Borde polisanmälts direkt.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ja och hans fästmö har fått se all konversation med ”offret” under hela tiden konversationen pågick. Enligt egen utsago.

Det tycker jag talar till hans fördel. Varför skulle hon bo kvar och gå vidare och gifta sig med honom om han försökt utnyttja barn sexuellt. Speciellt när hon själv har barn sen tidigare.
Citera
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha! Tror någon förutom möjligtvis Hanifs fästmö på den sagan?
Hans fästmö verkar ju inte helt tappad och det brukar framgå av en konversation huruvida det är den första korrespondensen eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Två giganter har metooats ihjäl den här veckan, Hanif och Anders. Hårda papper! .
Tror att Anders stora miss var att försöka köra berusad! Kvinnnan som snoppade honom gjorde helt rätt!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-09-17 kl. 11:09.
Citera
2021-09-17, 10:22
Medlem
Citat:
Men herregud alltså. Ni tror alltså fortfarande både att det digitalt har efterfrågats och skickats bilder med olämpligt innehåll.
Det har egentligen varken Expressen eller någon annan påstått. Det är en produkt av denna tråds fantasi.

Det är en ord mot ord situation. Det finns inga digitala händelser. Som har visats för M utredningen i alla fall. Då skulle de inte använda den formuleringen. ORD mot ORD.

Det finns en minderårig som uppenbarligen påstår att det framförts MUNTLIGA ord där Hanif påstås ha framfört önskemålet.

Det kan fortfarande vara sant. Det är däremot ganska svårt att bevisa.
Om det hade funnits en inspelning av det samtalet så hade det också rimligen presenterats för M utredningen.
Det har inletts en förundersökning om "försök till sexuell posering av barn", vad tror du det innebär? MUNTLIGA ord?
Citera
2021-09-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Man kanske hade framfört saken. Varför vet jag inte. Ingen aning vad en partiledning har för roll i att utreda ett brott. Borde polisanmälts direkt.

Partiledningens roll var att se till att Hanif inte skulle nomineras efter provvalet. Det är ju själva målet med detta. Polisanmälan uppfyllde inte det syftet.

Nu blev de tvungna att anmäla. Detta unga gäng hade nog inte riktigt fullt ur fattat konsekvenserna av sitt handlande
Citera
2021-09-17, 10:23
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Yep

Det ska väldigt mycket till för att han ska fällas eller för den delen åtal, o andra sidan så använde åklagare chatt forum som sitt starkaste bevis mot vissa kriminella gäng under senaste tiden och de blev alla fällda.

Så vete fan hur det här kommer sluta.

Spännande att se om åklagaren hittar några "bevis" som hon tycker håller för ett åtal.
Citera
2021-09-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ok, måste bara säga att jag blir riktigt trött av såna nyheter. VEM FAN BRYR SIG! En artikel om vem som blokerat vem på sociala medier. Och en tjej som skriver ilsket om att gubben har skrivet med en som har “kommenterat min röv”. Who FUCKING CARES! Asså snälla!

Tror nog du citerat fel nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in