Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-17, 08:50
  #1
Avstängd
wwrs avatar
Bäst attt inleda med att jag inte är historiskt beläst. Detta är bara en teori.

Orsaken till det romerska rikets fall är inte klarlagd. Många teorier har presenterats.

Idag är judiska nätverk inflytelserika. Alla stora svenska tidningar ägs av judiska familjer liksom vad många anser vara världens mest inflytelserika tidning, The New York Times. Den som kontrollerar media kontrollerar samhället.

Vid snabb sökning hittar jag t.ex att vid första århundradet så hade det romerska riket ungefär 50 miljoner invånare varav 23 i Europa. Någon uppskattning säger att så mycket som 7 miljoner kan ha varit av judiska famljer.

Romarna låg dessutom i fejd med judarna, de krigade bl.a.

Med så stor andel personer av judisk familj och konflikter med judar gör att man frågar sig om judisk "networking" kan ha sänkt imperiet (senare befolkningssiffror har jag inte hittat).

Det romerska imperiet styrdes dessutom auktoritärt av en kejsare. Liksom i Rom förelåg auktoritärt styre i de två främsta axelmakterna under andra världskriget, Tyskland och Japan. Dessa två länder, belägna på olika delar av jordklotet förenades ju i kriget! Att Tyskland då bekämpade judar är allmänt känt. Om dessa kan ha bidragit till tyskarnas fall är osäkert. Men inflytandet av de judiska familjerna i Rom är mer svårbedömt.

Senare konverterade den romerske kejsaren till kristendomen. Personligen uppfattar jag att kristendom, islam och judendom samarbetar. Judiska aktörer stöder massinvandring av muslimer för att skapa konfliker som bryter ned demokratiska system. Möjligen uppträder kristendomen ibland som en slags "proxyreligion" för judendomen, dvs den kontrolleras egentligen av judiska intressen. Men det är svårt att bevisa. Man kan dock se att kristna ofta omfattar samma värdegrund som massmedia.

Att diskutera:
1. Bidrog de judiska familjerna i det romerska riket till dess fall?
2. Används kristendomen ibland som en "proxyreligion" för judendomen?
3. Alla dit hörande frågor.

Citat:
... the Jewish community in Rome grew very rapidly. The Jews who were taken to Rome as prisoners were either ransomed by their coreligionists or set free by their Roman masters, who found their peculiar custom obnoxious. They settled as traders on the right bank of the Tiber, and thus originated the Jewish quarter in Rome.

Jews became a significant part of the Roman Empire's population in the first century CE, with some estimates as high as 7 million people.[1][2]
https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...e_Roman_Empire

https://en.wikipedia.org/wiki/Demogr...ire#Population
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-17 kl. 09:20.
Citera
2021-09-17, 09:09
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Har du någon annan länk än till Wikipedia?
Citera
2021-09-17, 09:17
  #3
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har du någon annan länk än till Wikipedia?
Wikipedia brukar accepteras. Den som vill kan ju följa länkarna i Wikipedia eller söka andra och presentera. Jag lämnar den frågan för tillfället för att inte dra diskussionen snett (som jag ser det).
Citera
2021-09-17, 09:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är möjligt att du har rätt. På Flashback har uppgiften att Schibsted är en judisk familj tidigare accepterats. Men det är möjligt att den är fel. Den skall jag kolla upp.

Men det är fortfarande en detalj. The New York Times, Bonnier är tunga medieaktörer, liksom många judiska chefer i Hollywood.

Tillbaka till ämnet. Orsakade de judiska familjerna det romerska rikets fall?
Absolut! Judiska religiösa extremister aka kristna.
Citera
2021-09-17, 10:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bäst attt inleda med att jag inte är historiskt beläst. Detta är bara en teori.

Orsaken till det romerska rikets fall är inte klarlagd. Många teorier har presenterats.

Idag är judiska nätverk inflytelserika. Alla stora svenska tidningar ägs av judiska familjer liksom vad många anser vara världens mest inflytelserika tidning, The New York Times. Den som kontrollerar media kontrollerar samhället.

Vid snabb sökning hittar jag t.ex att vid första århundradet så hade det romerska riket ungefär 50 miljoner invånare varav 23 i Europa. Någon uppskattning säger att så mycket som 7 miljoner kan ha varit av judiska famljer.

Romarna låg dessutom i fejd med judarna, de krigade bl.a.

Med så stor andel personer av judisk familj och konflikter med judar gör att man frågar sig om judisk "networking" kan ha sänkt imperiet (senare befolkningssiffror har jag inte hittat).

Det romerska imperiet styrdes dessutom auktoritärt av en kejsare. Liksom i Rom förelåg auktoritärt styre i de två främsta axelmakterna under andra världskriget, Tyskland och Japan. Dessa två länder, belägna på olika delar av jordklotet förenades ju i kriget! Att Tyskland då bekämpade judar är allmänt känt. Om dessa kan ha bidragit till tyskarnas fall är osäkert. Men inflytandet av de judiska familjerna i Rom är mer svårbedömt.

Senare konverterade den romerske kejsaren till kristendomen. Personligen uppfattar jag att kristendom, islam och judendom samarbetar. Judiska aktörer stöder massinvandring av muslimer för att skapa konfliker som bryter ned demokratiska system. Möjligen uppträder kristendomen ibland som en slags "proxyreligion" för judendomen, dvs den kontrolleras egentligen av judiska intressen. Men det är svårt att bevisa. Man kan dock se att kristna ofta omfattar samma värdegrund som massmedia.

Att diskutera:
1. Bidrog de judiska familjerna i det romerska riket till dess fall?
2. Används kristendomen ibland som en "proxyreligion" för judendomen?
3. Alla dit hörande frågor.


https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...e_Roman_Empire

https://en.wikipedia.org/wiki/Demogr...ire#Population
Nej. Det var en ren homosexundergång enligt den eniga vetenskapen.

Tänk på det innan ni röstar på bifenomenet Billström eller stirrbögen Tobe. Det kan drabba Sverige såväl som Rom.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...sexuality.html

Citat:
In a radio interview, the vicepresident of Italy’s prestigious Centre for National Research said: ‘The collapse of the Roman Empire and the arrival of the Barbarians was due to the spread of homosexuality.

‘The Roman colony of Carthage was a paradise for homosexuals and they infected many others.’
Citera
2021-09-17, 10:05
  #6
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiklton
Nej. Det var en ren homosexundergång enligt den eniga vetenskapen.

Tänk på det innan ni röstar på bifenomenet Billström eller stirrbögen Tobe. Det kan drabba Sverige såväl som Rom.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...sexuality.html
Det kunde jag tänka. Pride kan ta de starkaste.

Det har man ju kört mot Lukachenko nu.

Men då börjar vi närma oss hur de globala nätverken arbetar idag. Spridande av "dekadent" propaganda.

Bögar har jag inget emot. Översexualiserade Pride-parader skadar däremot bögarnas situation, imho.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-17 kl. 10:27.
Citera
2021-09-17, 10:20
  #7
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bäst attt inleda med att jag inte är historiskt beläst. Detta är bara en teori.

Orsaken till det romerska rikets fall är inte klarlagd. Många teorier har presenterats.

Idag är judiska nätverk inflytelserika. Alla stora svenska tidningar ägs av judiska familjer liksom vad många anser vara världens mest inflytelserika tidning, The New York Times. Den som kontrollerar media kontrollerar samhället.

Vid snabb sökning hittar jag t.ex att vid första århundradet så hade det romerska riket ungefär 50 miljoner invånare varav 23 i Europa. Någon uppskattning säger att så mycket som 7 miljoner kan ha varit av judiska famljer.

Romarna låg dessutom i fejd med judarna, de krigade bl.a.

Med så stor andel personer av judisk familj och konflikter med judar gör att man frågar sig om judisk "networking" kan ha sänkt imperiet (senare befolkningssiffror har jag inte hittat).

Det romerska imperiet styrdes dessutom auktoritärt av en kejsare. Liksom i Rom förelåg auktoritärt styre i de två främsta axelmakterna under andra världskriget, Tyskland och Japan. Dessa två länder, belägna på olika delar av jordklotet förenades ju i kriget! Att Tyskland då bekämpade judar är allmänt känt. Om dessa kan ha bidragit till tyskarnas fall är osäkert. Men inflytandet av de judiska familjerna i Rom är mer svårbedömt.

Senare konverterade den romerske kejsaren till kristendomen. Personligen uppfattar jag att kristendom, islam och judendom samarbetar. Judiska aktörer stöder massinvandring av muslimer för att skapa konfliker som bryter ned demokratiska system. Möjligen uppträder kristendomen ibland som en slags "proxyreligion" för judendomen, dvs den kontrolleras egentligen av judiska intressen. Men det är svårt att bevisa. Man kan dock se att kristna ofta omfattar samma värdegrund som massmedia.

Att diskutera:
1. Bidrog de judiska familjerna i det romerska riket till dess fall?
2. Används kristendomen ibland som en "proxyreligion" för judendomen?
3. Alla dit hörande frågor.


https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...e_Roman_Empire

https://en.wikipedia.org/wiki/Demogr...ire#Population

1. Nej
2. Nej
Citera
2021-09-17, 10:25
  #8
Medlem
Som alla riken och stater före och efter så kunde Rom endast existera så länge de växte och lade under sig nya landområden. När de inte längre kunde växa så tappade de initiativet, stagnerade och började istället förlora landområden.
Citera
2021-09-17, 10:30
  #9
Medlem
Den officiella förklaringen är att det var en kedjereaktion.

Asiatiska ryttarfolk pressade mot områden där germaner bodde, varvid germanerna flyttade inåt det romerska riket. Alla strider och härjningar kostade på (militär är dyrt) och skatterna gick upp i taket och så ökade även korruptionen där allt färre och fattigare folk försörjde alltfler tjänstemän. När arbetslöshet steg och krigen gick dåligt så blev ekonomin riktigt dålig.

Med tiden, detta tog årtionden så förföll även infrastruktur, vatten, vägar och städerna övergavs.

I samma veva kom germanerna och tog över, plundrade romarriket hårt och så var sagan över.

Men östra delen av romarriket levde kvar länge till efteråt.
Citera
2021-09-17, 10:38
  #10
Avstängd
Daniel501s avatar
Ja, både västra och östra Rom föll tack vare judar.

Västra föll så som USA och Europa nu faller, genom mångkultur, dekadens och feminism. Kristendomen krossade judeo-Rom för gott på 400-talet.

Östra Rom var Kristnat men judisk subversitet öppnade bokstavligen portarna till Konstantinopel åt araberna. Judarna blev rikligt belönade efteråt. Samma modus operandi som i Spanien f.ö.

Det är bara att kolla på det sista århundradet av Rom för att förstå vilka som låg bakom kollapsen, samma "folk" då som idag.

Därför judeo-Hollywood pumpar ut filmer om Rom och dess storhet eller Vikingar men gör filmer där Jesus är bög, brun, svart eller hur Kristendomen förslavade Europa osv och samtidigt kokar av ilska när en Kristen Mel Gibson gör en film som visar vilka som fick Jesus mördad.

Läste om judiskt inflytande i Rom för flera år sedan så glömt många detaljer men en detalj jag kommer ihåg är hur en senator, om jag kommer ihåg rätt, höll ett anförande emot judiskt inflytande. Denne Romare blev snabbt landsförvisad.
Citera
2021-09-17, 11:26
  #11
Medlem
holmiums avatar
Babylons hora i allians med andra judiska maktintressen ligger definitivt bakom romarrikets fall.
Citera
2021-09-17, 11:30
  #12
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
1. Bidrog de judiska familjerna i det romerska riket till dess fall?
2. Används kristendomen ibland som en "proxyreligion" för judendomen?
3. Alla dit hörande frågor.
De kristna kyrkorna är "judiska nätverk" och kristendomen försvagade definitivt Romarriket så svaret på din fråga är ja, men kanske inte på det sätt du trodde.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback