2021-09-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpundarn3000
Säg att jag skulle ha med 100 stycken edible gummibjörnar ner från stockholm till skåne med tåg. Jag kommer passera förbi hbg och där är det 50/50 att det kommer en polishund på tåget och sniffar runt. Kommer den svenska polishunden att känna lukten av min björnar och finns det då ett sätt att verkligen undvika ett sådant senario?

Det beror på.
Har du gjort dom själv med buds/hasch/rso/m.m så ja.
Har du använt rent destillat så nej då hunden reagerar på terpentener specifikt Beta-Caryophyllene. Ren thc i sig luktar inte.
Så är du smart så köper du 100g humle och lägger i en vanlig fryspåse om du har gjort dom själv.
Citera
2021-09-18, 07:03
Medlem
gorillaglues avatar
Absolut. De känner av mycket små mängder. Det går att lura hundarna, ganska lätt faktiskt, men det kräver lite kunskap vilket jag inte sett något av i denna tråd. Inte ens "träningsredogörelsen" stämmer vilket i sig gör att det fattas viktig information.
Citera
2021-09-18, 07:07
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0maten
Det beror på.
Har du gjort dom själv med buds/hasch/rso/m.m så ja.
Har du använt rent destillat så nej då hunden reagerar på terpentener specifikt Beta-Caryophyllene. Ren thc i sig luktar inte.
Så är du smart så köper du 100g humle och lägger i en vanlig fryspåse om du har gjort dom själv.
Här är ett typexempel på en regelrätt generaltorsk. Humle, terpentener och idiotier. Kunskap ger möjligheter, okunskap ger problem.
Citera
2021-09-18, 07:17
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Sedan när patrulleras tåg inom landet av narkotikahundar? Aldrig sett det och åker relativt ofta tåg, även till västkusten och Helsingborg...
Tullen kliver ofta på tåget vid t.ex. kastrup för att sedan gå av under vägen ofta malmö eller hbg. Knutpunkten i hgb är ett av de säkraste ställena att träffa på tull med hund som kollar alla, inte bara inresande utan de går runt och kollar tåg, bussåkare med hundar. Narkotikajakten i sverige har verkligen nått totalt orimliga nivåer
Citera
2021-09-18, 07:20
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Säg att jag skulle ha med 100 stycken edible gummibjörnar ner från stockholm till skåne med tåg. Jag kommer passera förbi hbg och där är det 50/50 att det kommer en polishund på tåget och sniffar runt. Kommer den svenska polishunden att känna lukten av min björnar och finns det då ett sätt att verkligen undvika ett sådant senario?

Alla edibles jag har tagit stinker cannabis, så ja hundarna tar det. vakumpacka, sprita, vakumpacka, sprita.
Citera
2021-09-18, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Har blivit plockad av hundar ett par gånger. De har så sjukt bra kolla att jag inte förstår det. Det märkliga är att de inte verkar bry sig om småskiten som alltid sitter under naglarna utan verkar gunna känna skillnad på kvantiteter
Det här har jag också undrat över. Hundar ska ju känna allt typ. Men från en flight iftån Amsterdam måste det ju finnas massor av personer med microskopiska rester under tex naglar som aldrig verkar bli markerade? Jag har för den delen aldrig blivit markerad av hund trotts att jag mer eller mindre alltid har små rester på mig antingen som smulor i fickan eller på fingrarna.

Mystiskt.
Citera
2021-09-18, 18:10
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Det här har jag också undrat över. Hundar ska ju känna allt typ. Men från en flight iftån Amsterdam måste det ju finnas massor av personer med microskopiska rester under tex naglar som aldrig verkar bli markerade? Jag har för den delen aldrig blivit markerad av hund trotts att jag mer eller mindre alltid har små rester på mig antingen som smulor i fickan eller på fingrarna.

Mystiskt.
Beror på var du har mött dessa hundar.Alla hundar är inte utbildade utan med bara för att skrämmas. Bra att se reaktionerna hos folk särskilt i tullfiltren. En högklassig välutbildad narkohund reagerar på minsta spårämne av cannabis. Men för det mesta behövs det inte någon särskilt duktig hund eftersom de som smugglar inte direkt har koll på hur hundens nos fungerar och hur känslig den igentligen är.
Citera
2021-09-19, 17:23
Medlem
Citat:
Då får du räkna med en 50/50 chans att åka fast.
Citera
2021-09-19, 18:28
Medlem
Citat:

Hur länge har de kört hund inrikes på den sträckan eller förbi Helsingborg? Aldrig hört eller sett?!
Citera
2021-09-20, 09:38
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Tullen kliver ofta på tåget vid t.ex. kastrup för att sedan gå av under vägen ofta malmö eller hbg. Knutpunkten i hgb är ett av de säkraste ställena att träffa på tull med hund som kollar alla, inte bara inresande utan de går runt och kollar tåg, bussåkare med hundar. Narkotikajakten i sverige har verkligen nått totalt orimliga nivåer
Okej, har aldrig hänt mig, men däremot rätt så ofta är det kontroller när man åker eller går av Estlandsfärjan i Stockholm har jag märkt. Stör inte mig det minsta då jag inte känner något behov av att använda narkotika, kan ju tycka att har vi lagar så är det väl bra att de tillämpas? Annars borde de avskaffas (lagarna alltså).
Citera
2021-09-20, 13:37
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Okej, har aldrig hänt mig, men däremot rätt så ofta är det kontroller när man åker eller går av Estlandsfärjan i Stockholm har jag märkt. Stör inte mig det minsta då jag inte känner något behov av att använda narkotika, kan ju tycka att har vi lagar så är det väl bra att de tillämpas? Annars borde de avskaffas (lagarna alltså).
Den lagen skulle aldrig ens ha varit stiftad men nu när den finns så ska den ju tillämpas. Jag anser efter många år utomlands att sverige är ankeborg. En liten befolkning som är vana att leva med mössan i handen bugandes. Tullen arbetar totalt fel, detta säger jag av många års erfarenhet. Att inneha, i detta tillfälle, några edibles är farligt medans att inneha 1500kg är totalt ofarligt. Det är med andra ord farligare att åka buss/tåg från knutpunkten med hasch för hundra kronor än det är smuggla för miljoner direkt genom tullfilteret. Underligt tänk de har i moralens sönderfallande högborg.
Citera
2021-09-24, 11:02
Medlem
Hej, du tar en stor risk. Jag har läst tips om hur man packar och döljer doften men jag håller inte med några av de tips de skrev dig ovan.

Mitt råd till dig är att isolera doften mycket bra och packa den flera gånger.

Sätt i Kanel ( Cinnamon ) mellan varje lager.

För tro mig hundar kommer att reagera på kaffe eftersom den stilen upptäcktes för länge sedan. Sprayer och parfymer döljer inte lukten av THC. Endast kanel kan hjälpa dig.
Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in