Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-16, 13:52
  #469
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är det jag säger. Politikerna har skapat mångkultur för att alstra konflikt i landet.
Nej. Invandring är något som drabbar alla döende civilisationer, t.ex. antika Grekland och Rom. Redan på 70-talet så var beskrivningen "osvensk" en komplimang. Det kan tyckas banalt men redan då var svenska samhället dödsdömt. Självförakt och invandring är en del av dödsprocessen.

Du kan följa Edward Dutton, Emil Kirkegaard, m.fl. för att hitta mer i ämnet.
Citera
2021-09-16, 13:55
  #470
Medlem
wwrs avatar
Vänstern tar hit invandrarna och högern attackerar dem. Så skapas maximal konflikt och splittring.

Denna gång kliver Åkesson över och blir även feminist vilket ju ökar konfliktnivån ännu mer.
Citera
2021-09-16, 14:02
  #471
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, en annan skribent fick handplocka det bästa muslimska landet och det blev Turkiet på 38:e plats i BNP/capita.

Detta liknar när fisförnäma humanister talar sig varma om mångkultur och sedan bor i rasrena vita villareservat. Det är långt mellan drömmen och verkligheten.

En annan skribent är långt ifrån en elitist med överdrivna humanistiska värderingar.
En annan ser saker för vad de är. Turkiet går väldigt bra även om att det har funnits toppar och dalar på grund av västmakternas ogillande ifrån Mustafa Kemal Atatürks nationalism/turkifiering och sekulärism till idag med Erdogan och hans fortsatta påbyggnad.
Utan ett Turkiet så hade Europa blivit översköljt av våldsbejakande slaskfolk redan där i början av 1900-talet.
Globalister, vänster, liberaler, vill krossa Turkiet, den bastion som håller stånd mot horderna vilka söker Europa.
Som jag har skrivit förr att man finner inte en turkisk jihadist, man finner inte en turkisk klankriminell, man finner i överhuvudtaget ej på genuina turkar i den miljö där slaskfolken frodas!
Och att Turkiet växer och går framåt, PK vill ha till det motsatta. Turkiet beskylls ständigt och jämt, Turkiet stöttar ISI! Nej det är EU som stöttar ISI tar hem ISI resenärer, Turkiet var med och slog ut ISI i Syrien vilka flydde till kurderna och fick fristad där, kurderna i sin tur står under US och EU:s beskydd!

Samma sak nu med Ungern och Polen att dom trilskas, vägrar att bli översköljda med slask som fräter sönder landets fundament och bryter ned befolkningen och då ska man inte gilla dom heller.

En sann nationell och konservativ ser på det som sker i Polen och Ungern som något gott och att Turkiet gör sig bäst på egen hand, turkarna är muslimer och så bra som vi kan få det, en bättre Islamsk granne det kommer aldrig att bli!
Citera
2021-09-16, 14:10
  #472
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vänstern tar hit invandrarna och högern attackerar dem. Så skapas maximal konflikt och splittring.

om jag förstod det du skrev korrekt.

Kan inte se hur "Högern" attackerar invandrare, dom fly invandrar täta orter precis som vänster.
Dock vill vänstern ha mera invandrare för det är där deras röster kommer ifrån... också kan utnyttja skiten ur invandrare och köra "tycka syndrom attityden" men samtidigt vägra fixa problemen.
Citera
2021-09-16, 14:13
  #473
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sista-vagen-ut
Röstar själv SD
Ju mera Feminism jag ser i mitt land, ju mer respekt det är till islam…

Har mött många flykting familjer från Syrien och mera, dom har varit så jävla mycket trevligare och bättre folk en dom flesta svenskar jag har mött.

Islamism och gäng är dock ett jävla problem… och det kommer att smälla utav bara helvete i framtiden… men, när?

Jag håller med dig och att det är islamismens trumfkort det att dom vill frälsa oss ifrån ondo.
Men att nu är det ju så att islamisterna är ett skojarpack bestående av rövpumpande narkomaner, vad dom har att ge mig är kuk upp i röven och av med huvudet och så tar dom allt mitt och rullar i det likt hundar som snurrar sig i skit, mer knark och tåga vidare, det är deras Kalifat.

Vi behöver inte titta på Islam, vi kan själva och att det finns kvar i kristna länder.
Citera
2021-09-16, 14:15
  #474
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sista-vagen-ut
om jag förstod det du skrev korrekt.

Kan inte se hur "Högern" attackerar invandrare, dom fly invandrar täta orter precis som vänster.
Dock vill vänstern ha mera invandrare för det är där deras röster kommer ifrån... också kan utnyttja skiten ur invandrare och köra "tycka syndrom attityden" men samtidigt vägra fixa problemen.
Åkesson attackerar invandrarnas kultur. Denna gång stöder han även feminism. Detta gör han eftersom samtliga våra politiker vill öka konfliktnivån i Sverige.
Citat:
Jag håller med honom. Det är avskyvärda system som begränsar människor, som gör stark skillnad mellan könen, som behandlar djur på ett väldigt ovärdigt sätt, säger Åkesson.

Edit
Han verkar även ha blivit djurrättsaktivist. (Men bryter invandrarna mot svensk djurskyddslag skall de straffas. Lagen får gärna skärpas. Men Å:s svepande påstående skapar konflikt.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-16 kl. 14:19.
Citera
2021-09-16, 14:18
  #475
Medlem
Sd styrs av taktiska överväganden men det gör även alla andra😁
I SD fall är det bara föör uppenbart varför!
Bättre knipa käft än att spy ut galla i känsligt läge,
..bättre tapetblomma idag och ninja imorron istället!...

Så går väl tänket...
Samtidigt som dom inte vet VAD DOM SKA PRATA OM HÄRNEST, ju😏!!
Invandrarfrågan ägs ju nu av i stort sett alla andra partier( för sent säger SD) men politik ÄR NUU!

Så vad kommer Sd profilfråga vara till valet?

BYGGA NYA GUANTANAMOS I SVERIGE, kanske?
Ta rejält hårda tag...Vi är under attack!

Något mer?
__________________
Senast redigerad av rantaplan 2021-09-16 kl. 14:22.
Citera
2021-09-16, 14:34
  #476
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
En annan skribent är långt ifrån en elitist med överdrivna humanistiska värderingar.
En annan ser saker för vad de är. Turkiet går väldigt bra även om att det har funnits toppar och dalar på grund av västmakternas ogillande ifrån Mustafa Kemal Atatürks nationalism/turkifiering och sekulärism till idag med Erdogan och hans fortsatta påbyggnad.
Skall man hävda en tes, i detta fallet att muslimska länder är framstående, måste man ha statistik att backa upp den med.

Här är statistik som jag hittade:
https://www.nationmaster.com/country...-countries#gdp

Muslimer är 21% av världens befolkning och står för 5% av världens BNP och då vet vi att överlägset största delen av deras BNP är olja. Säg att 80% är olja. Resultatet blir att 21% muslimer producerar 1% av BNP.

Jämför kristna länder, där 29% står för 46% av produktionen.
https://www.nationmaster.com/country...-countries#gdp

Case closed.
Citera
2021-09-16, 14:42
  #477
Medlem
Ta bara emot politiska flyktingar som riskerar livet + de de kvotflyktingar som ålagts oss!
__________________
Senast redigerad av rantaplan 2021-09-16 kl. 15:25.
Citera
2021-09-16, 15:52
  #478
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Nej. Invandring är något som drabbar alla döende civilisationer, t.ex. antika Grekland och Rom. Redan på 70-talet så var beskrivningen "osvensk" en komplimang. Det kan tyckas banalt men redan då var svenska samhället dödsdömt. Självförakt och invandring är en del av dödsprocessen.

Du kan följa Edward Dutton, Emil Kirkegaard, m.fl. för att hitta mer i ämnet.
Tragiskt. Men sant. Frågan är hur det kunde bli såhär.
Citera
2021-09-16, 16:38
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Nu bör väl även de mest SDvänliga inse att SD inte är vägen att gå och numera inse att Sverige är kört?

Har sagt i åtta år att SD inte var vägen att gå och att de inte kommer att lösa ett skit och att de är en del av åttaklövern.

Ingen lyssnar i vanlig ordning.

Om du med kört, menar att det gamla Sverige, ett av världens finaste, tryggaste och bäst fungerande länder, ej kommer tillbaka, så är det självklart så. Sorgligt, men sant.

Vad hade skett om vi lyssnat på dig då?
Citera
2021-09-16, 16:52
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Bara att läsa en översättning av koranen så ser man att neutralitet är en för vek position gentemot den religionen.

Religionskritik är fullt legitimt och alla som blandar in den religionen i politik skall definitivt få höra hur vidrigt det är.

Sen när det kommer till muslimer, det är ett så litet problem att det inte är värt att nämna, givet att vi fått igenom deporteringarna av främlingarna.

Islam är i allra högsta grad politisk. I skolan avhandlades den som alla andra religioner. Ingenting om hur politisk, invasiv och totalitär den är. Nu är det länge sedan jag gick i skolan. Det kan ju ha blivit bättre....?

Om vi deporterar främlingarna, så har vi givetvis inte kvar problemet. Men det kommer ju aldrig hända. Litet problem? De föder väl 5 barn i snitt och svenska honor 1.5. Plus fortsatt import. Om man inte har några problem med det skiftet, och tror att islam bara är en religion, ja, då är det kanske ett litet problem.

Vad Jimmie håller på med kan man ju undra. Fått smak på finsalongerna och stugvärmen kanske.....? Å andra sidan måste man ju vara slipad om man vill ha någon reell makt. Funkar inte att heila och ge media skandal efter skandal. De enda man attraherar med det, är väl de som ännu inte får rösta....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback