2021-09-14, 22:32
Medlem
Jävlar vad IsoEnergy sticker! Svårt att inte sälja av lite efter 170% på en månad, köpte lite Northern Uranium Corp idag också istället för en trisslott. Hur många % är Uran i eran portfölj? Räknade idag att jag har 36% i Uran, började köpa i februari. Vill dock sägas att jag troligtvis inte har lika stort kapital som många storkukar här inne!
Citera
2021-09-14, 22:47
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
För alla som inte vill vänta tills slutet på dagen för att se uran-priser rekommenderar jag att följa Numerco på Twitter.

De uppdaterar 4-5 gånger per dag.
https://twitter.com/numerco?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ct wgr%5Eauthor

45m
Spot #uranium 4500/4550 USc/Lb #U3O8 (Delivery at CMO , Chg +125c, +2.76%) CMO = CVD 0c/Lb, CMO = CMX 0c/Lb See
Citera
2021-09-14, 22:48
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupersnabb
Jävlar vad IsoEnergy sticker! Svårt att inte sälja av lite efter 170% på en månad, köpte lite Northern Uranium Corp idag också istället för en trisslott. Hur många % är Uran i eran portfölj? Räknade idag att jag har 36% i Uran, började köpa i februari. Vill dock sägas att jag troligtvis inte har lika stort kapital som många storkukar här inne!

Northern Uranium sneglade jag också på men valde Fission 3.0 istället
Enda jag kan säga är att jag ligger gott inne.
Citera
2021-09-14, 22:57
Avslutad
Såklart den dagen man går in så dyker de jävlarna

Aja får ha is i magen och hoppas det vänder då
Citera
2021-09-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX

Ja justja den rackaren, ska slänga in en laxing vid tillfälle. Försöker få in en liiten slant i så många explorers som möjligt ifall någon skulle lyckas hitta något stort samtidigt som spotpriset ligger skyhögt.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Såklart den dagen man går in så dyker de jävlarna

Aja får ha is i magen och hoppas det vänder då
Jaja det viktiga är att du vet varför du köpte, och gör du inte det så vet iaf vi så bara att greppa hårt i tyglarna
Citera
2021-09-14, 23:20
Medlem
Citat:

Citat:
För alla som inte vill vänta tills slutet på dagen för att se uran-priser rekommenderar jag att följa Numerco på Twitter.

De uppdaterar 4-5 gånger per dag.
https://twitter.com/numerco?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ct wgr%5Eauthor

45m
Spot #uranium 4500/4550 USc/Lb #U3O8 (Delivery at CMO , Chg +125c, +2.76%) CMO = CVD 0c/Lb, CMO = CMX 0c/Lb See

Den ligger nu på 45.50.
Prognosen säger att vi kan nå 49 innan veckans slut 🤩
Citera
2021-09-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jssonkalle
Den ligger nu på 45.50.
Prognosen säger att vi kan nå 49 innan veckans slut 🤩
Sjukt hur snabbt det gått, hade någon frågat mig i februari-mars hade jag sagt 49 om två år
Citera
2021-09-15, 09:58
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
ökningen av spotpriset har gått mycket snabbare än jag anat att det skulle göra, håll i popcornen, nu har jag ca 15% uran efter den senaste uppgången , känns som en sån här opportunity bara kommer en gång i deceniet.

Morgan stanely släppte nyligen en rapport där de förespår ett spotpris till 49$ till 2024 och att marknaden ska vara balanserad 2028. Jag har inte läst rapporten men Marketwatch har sammanfattat, antingen missar jag något eller så missar de att det finns ett enormt underskott i supply. Vet inte om den länkats här tidigare men här är länken iaf.
Länk till marketwatch
Citera
2021-09-15, 10:03
Medlem
Nu har jag läst igenom hela tråden, sjukt intressant. Dock känns det som att jag hittade denna tråd några veckor för sent, alla har ju rusat på sistone. Ska man vänta på en liten rekyl eller riskerar man att stå utanför tro?
Senast redigerad av KÅTDDP 2021-09-15 kl. 10:13.
Citera
2021-09-15, 10:16
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KÅTDDP
Nu har jag läst igenom hela tråden, sjukt intressant. Dock känns det som att jag hittade denna tråd några veckor för sent, alla har ju rusat på sistone. Ska man vänta på en liten rekyl eller riskerar man att stå utanför tro?

Helt omöjligt att svara på skulle jag säga, det är omöjligt att säga kortsiktigt om de går ner lite innan det går upp mer men inom 1-2 år ska det upp en bit till är min spaning, playen spelar ju på att utilities måste köpa och att det tar ett tag innan de verkligen måste köpa. Men det drivs ju av att det finns ett underskott som kommer ta lång tid att fylla och kräver högre priser än vad spot ligger på idag.
Citera
2021-09-15, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Helt omöjligt att svara på skulle jag säga, det är omöjligt att säga kortsiktigt om de går ner lite innan det går upp mer men inom 1-2 år ska det upp en bit till är min spaning, playen spelar ju på att utilities måste köpa och att det tar ett tag innan de verkligen måste köpa. Men det drivs ju av att det finns ett underskott som kommer ta lång tid att fylla och kräver högre priser än vad spot ligger på idag.

Tack, förstår att det inte går att sia om. Senaste två veckorna verkar ha lockat till sig många nya investerare och har fina uppgångar.

Vet inte hur man ska fördela en investering just nu, har just sålt av några klockor ur min samling och tänkte köpa för ca. 100k.

Isoenergy Ltd tänkte jag vänta på en liten tillbakagång, likadant med Ur-Energy Inc

Köper lite Denison och även Appia energy corp efter gårdagens nedgång.
Känns som alla hänger med när något händer med några undantag.

Finns det några bolag man aktivt ska undvika numera jämfört mot i april/maj?
Citera
2021-09-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
ökningen av spotpriset har gått mycket snabbare än jag anat att det skulle göra, håll i popcornen, nu har jag ca 15% uran efter den senaste uppgången , känns som en sån här opportunity bara kommer en gång i deceniet.

Morgan stanely släppte nyligen en rapport där de förespår ett spotpris till 49$ till 2024 och att marknaden ska vara balanserad 2028. Jag har inte läst rapporten men Marketwatch har sammanfattat, antingen missar jag något eller så missar de att det finns ett enormt underskott i supply. Vet inte om den länkats här tidigare men här är länken iaf.
Länk till marketwatch

Jag kan säga en sak, att vid 49 usd per pund kommer nästan inga nya uranprojekt startas (Dasa är det enda jag känner till), några av de som är på care and maintenance kommer nog kunna starta upp.
Globala genomsnitts kostanden med alla kostnader inräknade ska vara någonstans runt 60 usd per pund, men priset kommer ändå behöva gå upp till över 70 för att de nya uranprojekt som behövs i framtiden ska komma i gång.
Sen allt över 75 dollar är ren spekulation och bygger inte på det fundamenta, men har någon sett en klockpendel som släpps från ena end läget och sen stannar i botten utan at pendla över långt åt motsatta håll? Jag har inte sett det iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in