2021-09-12, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Karln drog ett osmakligt skämt och på det är det samma svin som sitter där i panelen som säger åt oss andra att hålla käften. Jag personligen tycker alla i orten kan dra åt helvete men det betyder inte att jag är en äcklig fet hora som sitter och drar vidriga skämt i tv med mitt entourage (hycklare) sen ber om ursäkt, vilket han kommer göra. Du skyddar inte yttrandefrihet eller komedi (om det nu var det) du skyddar en hycklande gris som snart kommer uppträda i tv på sina bara knän.

Intressant att Clas Malmberg av alla människor kan få er att gå upp i lågor av ilska. För ett skämt. Hans ord har tydligen nån magisk makt över er och vad Claes Malmberg säger i ett astöntigt humorprogram ska ni ta åt er av. Att man ens orkar bry sig...haha. Om ni inte gillar hans skämt, vore väl det logiska att ignorera idioten istället för att ge han luft, för en fjantig sång han har all rätt att skämta om.

Ordet gangster är inte heligt eller untouchable och man får skämta om low lifes. Inte böja sig för dem och ge dem makt. Protestera på gatorna istället mot allt våld, och gör nån riktig nytta kanske?
Citera
2021-09-12, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Intressant att Clas Malmberg av alla människor kan få er att gå upp i lågor av ilska. För ett skämt. Hans ord har tydligen nån magisk makt över er och vad Claes Malmberg säger i ett astöntigt humorprogram ska ni ta åt er av. Att man ens orkar bry sig...haha. Om ni inte gillar hans skämt, vore väl det logiska att ignorera idioten istället för att ge han luft, för en fjantig sång han har all rätt att skämta om.

Ordet gangster är inte heligt eller untouchable och man får skämta om low lifes. Inte böja sig för dem och ge dem makt. Protestera på gatorna istället mot allt våld, och gör nån riktig nytta kanske?

Du är uppenbarligen bakom flötet och ser inte hyckleriet och det osmakliga i skämtet. Han har rätten att dra sitt vidriga skämt samtidigt som jag tar rätten att säga att han är en äcklig gris och du tar rätten att säga emot mig på precis allting även om du aldrig tar ställning till nåt.

Jag böjer mig inte för lågliv men jag skojar heller inte om dom som ber för sitt liv, så vidrig är jag personligen inte. Hade han lagt in ett epitet där hade det varit döden för hans karriär men att bara skoja om någon som möter sitt öde utanför sin port är relativt ok och kommer förmodligen blåsa över.

Som du ser pratar jag om viktigare saker än själva skämtet och jag hävdar fortfarande att du gör alla en otjänst när du ser dessa lakejer som fritalande komiker som vi bör stå bakom. Killen gjorde en kardinalsynd enligt media och kommer nu straffas, han bryr sig inte om vad vi tycker, bara etablissemanget.
Citera
2021-09-12, 03:40
Medlem
Citat:
Du är uppenbarligen bakom flötet och ser inte hyckleriet och det osmakliga i skämtet. Han har rätten att dra sitt vidriga skämt samtidigt som jag tar rätten att säga att han är en äcklig gris och du tar rätten att säga emot mig på precis allting även om du aldrig tar ställning till nåt.

Jag böjer mig inte för lågliv men jag skojar heller inte om dom som ber för sitt liv, så vidrig är jag personligen inte. Hade han lagt in ett epitet där hade det varit döden för hans karriär men att bara skoja om någon som möter sitt öde utanför sin port är relativt ok och kommer förmodligen blåsa över.

Som du ser pratar jag om viktigare saker än själva skämtet och jag hävdar fortfarande att du gör alla en otjänst när du ser dessa lakejer som fritalande komiker som vi bör stå bakom. Killen gjorde en kardinalsynd enligt media och kommer nu straffas, han bryr sig inte om vad vi tycker, bara etablissemanget.

Han skojar inte om dom som bad för sina liv, han drev med alla de gansters som just ÄR gansters. Inte dig, inte offren, inte vanliga människor som bor där, utan gansters i orten. Han förminskade dem då det är det dom förtjänar. Han är ingen politiker eller aktivist, han är komiker, och han skiter i om nån stackars våldsbenägen gangster blir sårad av ett fjantigt skämt.
Men efterssom han nu bad om ursäkt så visade det sig att man inte får skämta om dem då "orten" blir sårad av ord! Vapen och våld och skjutningar är dom mindre berörda av. Jävla hyckleri.
Citera
2021-09-12, 03:43
Medlem
Citat:

Men bra att endast du bestämmer vad man får skämta om och inte. Du lägger ribban om vad som ska vara sårande och inte. Du bestämmer vad humor är
Citera
2021-09-12, 03:48
Medlem
vipbros avatar
Citat:

Herregud vilken känslig liten snöflinga du är. Kan inte vara lätt att vara du.
Citera
2021-09-12, 03:49
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Att man gör sig rolig genom att sjunga den här vaggvisan eller referera till våra bröders död som ”en langare sköts utanför min port”, det är inget annat än att visa hur avhumaniserade vi har blivit, säger Nattalie Ström Bunpuckdee.

– Vi får inte andas, vi får inte sörja, vi får inte leva. Och sedan ska man, på allt det här, på bästa sändningstid applådera och skratta åt att folk dör här.

Kära Nattalie,

Du har förlorat en broder, och vi andra har i knarkts väg förlorat så många fler systrar mammor pappor och döttrar och söner. De rånas, förnedras och våldtas av knarkare och langare.

Vem är det mest synd om? Lagarna eller offren?

Rättvist?

Vill du frånta vanliga människors ätt till känslouttryck och deras rätt att bemöta sin sorg med humor som vapen?

Malmberg, en komiker med en sorg i hjärtat som genom humorn ge de andra offrerna runt om i Sverige en tillfällig själslig andpaus genom att få oss att skratta åt eländet i någon minut.

Detta ger oss andra offer en inre kraft att stå emot den sorg dessa sk. "bröder" orsakar oss andra utanför din bubbla i "orten"

Varför vill inte du delta i kampen mot dessa falska "bröder" som ena dagen är din bäste vän och nästa dag våldtar din syster., mellan sina lagningar, skjutningar.

De när sig på människors själar genom att sprida knark våld och misär.
Varför vill du skydda dem FRÅN HUMOR?

Är det för att humorn är ett vapen de inte kan besvara?

Hade du tyckt Malmberg skulle ha åkt till orten och "snackat" direkt med kranarnas på våldspråk istället?
Citera
2021-09-12, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Kära Nattalie,

Du har förlorat en broder, och vi andra har i knarkts väg förlorat så många fler systrar mammor pappor och döttrar och söner. De rånas, förnedras och våldtas av knarkare och langare.

Vem är det mest synd om? Lagarna eller offren?

Rättvist?

Vill du frånta vanliga människors ätt till känslouttryck och deras rätt att bemöta sin sorg med humor som vapen?

Malmberg, en komiker med en sorg i hjärtat som genom humorn ge de andra offrerna runt om i Sverige en tillfällig själslig andpaus genom att få oss att skratta åt eländet i någon minut.

Detta ger oss andra offer en inre kraft att stå emot den sorg dessa sk. "bröder" orsakar oss andra utanför din bubbla i "orten"

Varför vill inte du delta i kampen mot dessa falska "bröder" som ena dagen är din bäste vän och nästa dag våldtar din syster., mellan sina lagningar, skjutningar.

De när sig på människors själar genom att sprida knark våld och misär.
Varför vill du skydda dem FRÅN HUMOR?

Är det för att humorn är ett vapen de inte kan besvara?

Hade du tyckt Malmberg skulle ha åkt till orten och "snackat" direkt med kranarnas på våldspråk istället?

Vad handlar ens detta inlägg om? Vadå "Vem är det mest synd om? Lagarna eller offren?" Lagar har inga känslor såvitt jag vet.

Jag ser definitivt humor som en extremt viktig ventil. Men ska man göra humor av djupa och svåra ämnen som berör ett helt land krävs det mycket. Anser du att Claes framträdande levde upp till det?

Du har uppenbarligen ett egen trauma kring ngt, och det beklagar jag. Men när du i affekt skriver "vill du skydda dem från humor?" så inser jag att du helt missat poängen.

Jag vill inte skydda ngn från humor. Jag vill skydda Sverige med ALLA dess medborgare från att bli mer uppdelat. Att kassa komiker sitter och hö hö-skrattar åt dåliga skämt på bekostnad av en utsatt grupp på bästa sändningstid är för mig helt världsfrånvänt.

När jag läser inläggen i denna tråd får majoriteten av dem mig att vilja ge upp att ens försöka ha en konversation. Det går helt enkelt inte att diskutera med personer som antingen a) endast vill add fuel to the fire b) ogillar icke-svenskar c) tycker att CM av ALLA är rätt person att humorisera problemet.
Citera
2021-09-12, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillroven
Vad handlar ens detta inlägg om? Vadå "Vem är det mest synd om? Lagarna eller offren?" Lagar har inga känslor såvitt jag vet.

Jag ser definitivt humor som en extremt viktig ventil. Men ska man göra humor av djupa och svåra ämnen som berör ett helt land krävs det mycket. Anser du att Claes framträdande levde upp till det?

Du har uppenbarligen ett egen trauma kring ngt, och det beklagar jag. Men när du i affekt skriver "vill du skydda dem från humor?" så inser jag att du helt missat poängen.

Jag vill inte skydda ngn från humor. Jag vill skydda Sverige med ALLA dess medborgare från att bli mer uppdelat. Att kassa komiker sitter och hö hö-skrattar åt dåliga skämt på bekostnad av en utsatt grupp på bästa sändningstid är för mig helt världsfrånvänt.

När jag läser inläggen i denna tråd får majoriteten av dem mig att vilja ge upp att ens försöka ha en konversation. Det går helt enkelt inte att diskutera med personer som antingen a) endast vill add fuel to the fire b) ogillar icke-svenskar c) tycker att CM av ALLA är rätt person att humorisera problemet.
Det är ingen som tvingar dig att bo i detta hemska landet.
Det är fritt fram att flytta härifrån så slipper du vår svenska humor som du ändå aldrig kommer att förstå dig på.
Citera
2021-09-12, 06:19
Medlem
Han är en fet vit man som tar för sig här i livet, en livets man, det är därför vänstern hatar på honom och letar minsta lilla fel för att förgöra honom.

Hur fan kan folk ens köpa dessa vesslors försök till manipulering av verkligheten? Det är fan helt verklighetsfrånvänt, iaf för mig som inte läser Aftonbladet och liknande judemedier.

Hur fan mår ni på riktigt? Det kan ju inte vara bra iaf..
Citera
2021-09-12, 06:37
Medlem
NiccoJs avatar
Claes är ju uttalad kommunist.

Frågan är väl mer när parlamentet var roligt senast o vem som orkar titta.
Citera
2021-09-12, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Claes är ju uttalad kommunist.

Frågan är väl mer när parlamentet var roligt senast o vem som orkar titta.

Går det fortfarande?

Claes Malmberg slutade vara relevant för 20 år sedan.
Citera
2021-09-12, 07:42
Medlem
Deckard-Cains avatar
Undrar vilken typ av människa som reagerar negativt på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in