2021-09-10, 14:33
Medlem
wwrs avatar
Självklart tar SvT med en bild där han ser ut att kasta slängkyssar till publiken, på franskt manér.
https://svt.se/sport/friidrott/armand-duplantis-tar-forsta-diamond-league-titeln

Killen är trevlig och jag hejar på honom. Han skall naturligtvis tävla var han vill.

Men nog vinklas han i media som "invandraren" som kom hit för att slippa ett tufft kval. Fick mycket publicitet. Hittade en tjej här och föredrar tävlingarna på kontinenten framför Sverige. (Enligt New York Times som citerats tidigare så tjatade svenska förbundet på honom för att få honom hit.) Man gjorde mycket publicitet av om han skulle delta i Finnkampen genom att han inte beslutade sig förrän sista dagen. Han skulle dessutom ha tagit emot en öl från en okänd person i publiken, vilket verkar helt otroligt att någon toppidrottare skulle göra. Det kan ju innehålla dopingmedel.

Intressant fall. Märkligt att SM inte läggs på någon av de tävlingsfria perioderna i DL. Inte heller Finnkampen borde väl behöva krocka med DL?

Som media vridit fallet så blir inte publiciteten odelat positiv för "invandraren" Mondo.

Men personligen hejar jag på honom. Han är bäst i världen i stavhopp i år och gör bara det bästa av sin situation.
Senast redigerad av wwr 2021-09-10 kl. 14:52.
Citera
2021-09-10, 20:06
Medlem
Det där med ölen är ju konstigt, men inte riktigt så konstigt som det verkade först. Såg att han hade fått den av en belgisk stavhoppare han kände, och jag tror jag listat ut att det var Arnaud Art (pga rätt frisyr och tillräckligt bra för att det ska vara rimligt att de tävlat mot varandra nån gång)
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in