Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Inte alls.
Det är bara det att de inte alltid gör det de borde.
Jag är en stor vän av poliser.
Du kan vara lugn, polisen är utbildad att göra det som de ska. Om Hammarbyklacken står och eldar med bengaler på ståplats (klart livsfarligt) så går inte polisen in brutalt, vilket bara skapar oreda och risk. Klacken får surt efteråt.
På samma sätt sköter polisen gårdagens bråk enligt skolbok 1A. Skingrar bråket på 5-10 sekunder superprofessionellt med hund. De skadade får vård.
Nu väntar en utredning, där du kan vara säker på att minsta rörelse som varje person gjort under bråket kommer att granskas. Och de som varit våldsamma kommer få grova straff.
Hur vet jag detta: För något halvår sedan var en bekant till mig utsatt för ett personangrepp, av en typ som egentligen bara var en liten skitsak. Inget hände i princip. Tro min förvåning när det resulterade i en 60 sidor lång utredning, gripande, rättegång med domare, nämndemän, advokat, åklagare och proffsig fällande dom. Detta var en pytte-pytte-pyttesak i jämförelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moruroa
Philip Sandberg får snart avgå pga detta uttalande, som är nedsättande - mot neandertalarna.
Det fanns såvitt jag vet inga neandertalare på plats igår. De dog ut för tiotusentals år sedan. Däremot har ju Sandberg rätt i att de fasoner som visades upp kan kallas för rena neandertalfasonerna. Det säger jag även om fotbollshuliganer och slagsmåls-bönder.