Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-04, 21:06
  #925
Medlem
WHERE.iS.MY.MiNDs avatar
https://www.expressen.se/gt/mordaren...-blodigt-brak/

"Den morddömde 20-åringen Erik Ridderstråle har varnats och isolerats av Kriminalvården efter ett blodigt bråk inne på Kumla-anstalten.

I samband med bråket ska Ridderstråle bland annat ha tagit stryptag på en annan intern, enligt internen själv.

Risken anses nu vara stor att medfångar ska hämnas."
Citera
2019-01-25, 09:35
  #926
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrkum

Händelseförloppet verkar vara som sådant:
BO + killkompis stöter på GM på väg hem från centrum. GM följer med BO till Kronoparken för att köpa hasch. Tanken var att de skulle möta upp killkompisen igen, men hon meddelar snart att hon är för väck och GM likaså. Hon meddelar sin väninna att hon är hemma med GM och han gör närmanden som hon avvisar.

Påminner mycket om mordet på Martin Antilla i Kristianstad i april samma år.

Dvs: En pundare följer med en för honom okänd pundare till dennes lägenhet. Bråk uppstår, pundaren dör.

Ödeshög: 51-årige missbrukaren Stefan Davidsson blir misshandlad till döds av 20-årige ADHD-gossen Gustav Ström.

and the list goes on...

Samma ingredienser: ADHD, lugnande tabletter, hasch, lägenhetsbråk=DÖD
Citera
2019-02-08, 09:55
  #927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle1
Fagottgatan = studentlägenheter
Inte bara studentlägenheter. Har själv bott där
Citera
2020-09-06, 15:58
  #928
Medlem
online_alwayss avatar
Viaplay - Svenska Fall - Säsong 5, avsnitt 7 handlar om detta mord.

Hoppas att den här dåren aldrig kommer ut.
Tydligen har Erik Ridderstråle nu bytt namn till Teodor Arnberg. Sprid!

https://www.facebook.com/naemib/posts/10163803285720136
Citera
2020-10-16, 01:21
  #929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andeklas
Såg att hennes Ex som tydligen är misstänkt. På hans Facebook så syns det ganska väl vad han är för en,
- han är i allafall klädd som en Vänster-Extremist med sin munk-kåpa med mera. Såna människor tar lätt
till våld om nåt går emot dom - det värsta är att dom dessutom skyddas av Etablissemanget - vilket KAN
innebära att han blir frikänd även om han är hur skyldig som helst. Etablissemanget pratar jämt om att
"Sverige måste göra upp med sitt bruna förflutna" - när ska vi göra upp med vårt RÖDA förflutna så vi
slipper fler mord och andra illdåd begågna av Extremistiska Rödingar och liknande. Läs själva vad
Marx och Lenin verkligen skrivit - där i deras böcker står det uttryckligen att våld och lögner ska
användas "för att främja den Marxistiska saken" som dom säger fast med andra ord kanske.Jag flydde
själv från Stockholm för att slippa såna som han ( var med i Nationaldemokraterna då, i Stockholm
har jag varit med om våldsamma angrepp av extrema rödingar - även om jag själv aldrig behövt använda knytnävarna så kan jag ju ändå finnas med i nåt av extrema rödingar skapat gammalt register )- Men delvis luras av min syster så hamnade jag då här - inte för att jag tänker lösa problemet genom att flytta igen men det verkar som jag hamnat lite ur askan i elden bland alla rödingar i denna stad - en stad som trots att övriga Sverige idag stödjer SD
så envisas denna stad med att hålla fast i den farliga röda sörjan. Ärligt talat så tror jag denna röda sörja
är något farligare än merparten av alla dom som kommer hit från alla länder,det är ju bara att titta på
VILKEN lära / ideologi som dödat flest människor direkt eller indirekt - sådan statistik finns också på internet,
Marx lära slår ALLA andra läror i antalet dödade med häst-längder. Den röda stjärnan var från början en
Frimurar-symbol som användes av bödlarnas loger - det säger väl det mesta antar jag.

Hahaha, du är en clown.Du går på hennes ex istället för att inse att det är en svensk tjej som faktiskt dödats. Du bryr dig väl inte om det ,då du med största sannolikhet är en vilsen kvinnohatande incell 🙈🙈🙈🤣🤣🤣
__________________
Senast redigerad av Robban36 2020-10-16 kl. 01:23.
Citera
2020-10-23, 04:00
  #930
Medlem
The BlaBlas avatar
Synd man inte får ta del av bevismaterialet. Det är mycket som skurrar i detta fall.
1. Pojkvännen L. Den aktuella fredagskvällen så "råkar han tappa sin mobil från balkongen" så den går sönder.
2. L kan inte redogöra var han var fredag kväll eller lördag morgon.
3. Han verkar varit passionerat kär i henne. Med passion följer ofta svartsjuka.
4. Han hade ordnat så han var ledig från jobbet på lördagen. Teori: Han hade tänkt träffa Anna och sova över hos henne?
5. Teori: Han kommer dit, men upptäcker att hon har besök.. Han smyger in, upptäcker Anna och E som ligger i soffan, halvdäckade av alkohol och benzo. Han gömmer sig, observerar ett tag. E.får syn på honom, E. svamlar något om att det är fler i lägenheten. E försöker ta på Anna men är för väck. Däckar i soffan. L. Är nu rasande. Svartsjukan brinner i hans kropp.

När E vaknar får han panik. Ser allt blod. Ser Anna som ligger där. Han tror ju att han har mördat Anna. Tar sig till sin lägenhet. Han har blod på sina kläder. Kanske hittar han hennes trosor i fickan, ditplacerade av L. Ringer sin mamma. Panikslagen.

...
Citera
2020-10-28, 10:12
  #931
Medlem
Annas mamma pratar i lokalradion om Anna (2020-10-28):
https://sverigesradio.se/artikel/7584537
Citera
2020-11-09, 15:38
  #932
Medlem
Limma skinkbits avatar
Har bara skummat igenom de sista sidorna i tråden nu efter att ha sett dokumentären på Viaplay. Om jag fattar saken rätt så ska det ha handlat om missbrukare både GM och BO? Det var ju en "liten" detalj som missades i tv-programmet, att även BO var missbrukare. Det tar på nåt vis udden av hela historien. Missförstå mig inte, mord är mord oavsett och Anna gjorde inget för att förtjäna att bli mördad men kanske var händelsen inte fullt så slumpmässig som antyddes i programmet? Jag menar droger och dåligt umgänge är en riskfaktor när det gäller att råka illa ut.
Citera
2021-08-04, 19:53
  #933
Medlem
Hoppas denna person aldrig kommer ut.
Svårt att tro att en så primitiv varelse kan rehabiliteras tyvärr. Rånar och mördar. Nej han är en fara för andra så länge han lever, tror jag.
Citera
2021-09-06, 00:02
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hoppas denna person aldrig kommer ut.
Svårt att tro att en så primitiv varelse kan rehabiliteras tyvärr. Rånar och mördar. Nej han är en fara för andra så länge han lever, tror jag.


Han är tydligen redan ute och bor i Karlstad. Går under namnet Teodor Arnberg.
Citera
2021-09-06, 08:21
  #935
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen
Han är tydligen redan ute och bor i Karlstad. Går under namnet Teodor Arnberg.

Nej du, det är omöjligt.
Han dömdes till 11,5 års fängelse och MÅSTE sitta minst 2/3.
Citera
2021-09-06, 11:11
  #936
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Nej du, det är omöjligt.
Han dömdes till 11,5 års fängelse och MÅSTE sitta minst 2/3.

Det lär bli 2024.
Namnbytet är i allafall riktigt:

https://www.expressen.se/gt/krim/mor...e-i-fangelset/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback