Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-05, 18:53
  #35257
Avstängd
wwrs avatar
Hon började grandiost i FN:s talarstol. Nu är hon nere på "fuck off"-nivå (liksom i djurrättsvideon) och andra misstänks för olovligt utnyttjande av hennes konto. Det motsvarar väl ungefär när andra kändisar får sina sexvideor "läckta".

Alla går den vägen, i den globala världen får ingen bli för stor. T.o.m. Musk kan ha peakat. Han har t.ex stått inför rätta nyligen och det han bygger fungerar inte eller exploderar.

Det får väl kallas Assange-vägen. Han var hjälte i media men blev inlåst på en ambassad i 7 år och sitter fortfarande i kurran. Alla har vänt honom ryggen, inklusive de media som tidigare hyllade honom.

Eller Trump-vägen. Han skötte det mesta bra fram till sista halvåret inkl Capitol riots.

Eller Adolf-vägen?

(Juholt, Puigdemont, Nixon, Zapatistas, Lukachenko, Borg)

Edit:
Efter att ha läst de senare inläggen kan man fråga sig om hon kommer att bli utstött ur Lakotas indianstam och tvingas lämna tillbaka den andliga utrustningen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-05 kl. 19:36.
2021-09-05, 18:57
  #35258
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Självklart är det Greta som lagt ut diagrammet och självklart har hon rätt att lägga ut vad hon vill utan att rådfråga någon. På Instagram har det fått över en miljon likes.

Jag hoppas att hon som vanligt vet vad hon gör och att det tydligare framkommer vad som menas.

Hon har varit klimatkrisens gigant och öppnat ögonen på många, bl.a. mig, och hennes och F4Fs roll nu tycker jag borde vara att utbilda människor världen över i klimatfrågans ABC. Många förstår faktiskt ingenting, lika lite som jag förstod 2018.

Det verkar som det är naturen själv som kommer att vara den stora ögonöppnaren framöver.
2021-09-05, 19:06
  #35259
Avstängd
Ja, Greta har nu fått över en miljon likes för sitt abortdiagram. Så som PR var det väldigt lyckat, som inför känsliga internationella förhandlingar, som hon ska delta i, var det väldigt misslyckat!

NEJ, Greta har EJ rätt att lägga ut vad som helst!

Hennes andliga vigning hos Lakotas innebär vissa förpliktelser, både andliga och juridiska. Detta särskilda ansvar för Greta, har First nations varit mycket tydliga med!

Liknande hur en präst eller en pastor kan avkragas, kan Gretas andliga invigning hos Lakotas upphävas, om hon missköter sig!

Då kan även hennes andliga kolibri-halsduk som hon fick i Vancouver, bli återkrävd av henne!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 19:35.
2021-09-05, 20:55
  #35260
Avstängd
Dessutom räknas Greta med största sannolikhet som ansvarig utgivare för sina sociala medier, eller i vart fall jämställd med en ansvarig utgivare för sina sociala medier, då inläggen där ju är verkligt omfattande både i antal och i spridning.

Detta innebär att Greta har ett juridiskt ansvar för inläggen, även när andra skriver dem.

Så klart innebär detta att Greta måste kolla noga inläggen en extra gång, innan de läggs ut, oavsett om hon själv eller någon annan har skrivit dem!

Greta sa tidigare flera gånger med eftertryck till mig, att bara hon skrev på sina Twitter- och Instagramkonton, när vi möttes personligen. Jag litade på hennes uppgifter. Idag är jag osäker på om hennes uppgifter stämmer!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 21:35.
2021-09-05, 21:03
  #35261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det finns nu dem, som är osäkra på, om det är Greta som la ut diagrammet, även hos de allra mest insatta i F4F.

Greta är just nu inblandad i ömtåliga, känsliga internationella förhandlingar, som kan bli klart störda av diagrammet!

Största problemet för Greta kan bli, att det kontroversiella abortdiagrammet skickades ut, utan att närmare samråd hade skett i F4F.

Hur många likes Greta än får, räddar de inte henne, om många i F4F tycker, att hon förankrar ytterst dåligt vad hon gör eller tillåter att det görs i hennes namn!

Likes kan aldrig ersätta varken inre eller yttre demokrati!

Då finns det två alternativ, som jag förstår det:

Antingen prioriterade Greta dåligt och ägnade sin dyrbara tid åt att publicera ett klantigt diagram som väcker uppståndelse istället för att fokusera till 100 % på sina ”ömtåliga, känsliga och internationella förhandlingar”.

Eller också har hon överlämnat sina inloggningsuppgifter till någon annan som tydligen inte borde haft dem.

Vad säger det om Gretas omdöme?
2021-09-05, 21:06
  #35262
Avstängd
MidlifeMommy, Båda alternativen innebär att Greta, trots sin mycket höga intelligens, är en tonåring, som ännu inte har ett fullt ut vuxet (säkerhets)tänkande.

Man kan säga, att båda alternativen innebär att barnet i Greta tittade fram! Barn är sämre på konsekvenstänkande och lever mera i nuet.

Greta sa tidigare flera gånger med eftertryck till mig, att bara hon skrev på sina Twitter- och Instagram-konton, när vi möttes personligen.

Jag litade på hennes uppgifter. Idag är jag osäker på om hennes uppgifter stämmer!

Dock är abortdiagrammet PR-mässigt en fullträff, men det ersätter EJ ett gott omdöme!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 21:22.
2021-09-05, 21:21
  #35263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag antar att det budskap som man vill skicka med det där diagrammet är att det är kvinnans ensak varför hon gör abort eftersom det är hennes kropp och ingen annan har rätt att lägga sig i. Hon behöver inte heller förklarar sig.
Så de alternativ du listar upp ryms redan i någon av de påhittade "tårtbitar" som finns i det påhittade diagrammet.

Det här är inget jag tar direkt ställning i för det är svåra frågor och situationen kring en abort kan vara komplex, men jag antar att en modern kvinna tänker just så här.

Det är nästan rörande hur somliga nästan slår knut på sig själva i sin iver att försvara lilla Greta Om hon hade velat säga att det är kvinnans rätt att själv bestämma över abort kunde hon väl kläckt ur sig det direkt, istället för att lägga upp ett bisarrt diagram?

Fast då hade hon fått frågan om hur länge det ska vara tillåtet. I åtta veckor? Tolv? 22? Ända fram till förlossningstillfället?

Om du tror att det råder ”konsensus” om hur ”moderna kvinnor” resonerar så tror jag du har fel. Alla är dessbättre inte rabiata och aggressiva. Det finns också många med stort religiöst och andligt intresse osv.

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag tror inte att moderna kvinnor har den extrema attityden. Kvinnors rätt till abort är en sak, men den ytliga och aggressiva attityden i memet passar inte. Hur skulle klimatrörelsen kunna framhålla barnens rätt till en framtid med en sån attityd till de ofödda?

De som praktiskt taget äger jorden och styr Keelingkurvan behöver abortera den framtid som ändå inte är deras för att tillvarata sina intressen. Och de kan raljera med samma lättsinne.

Den hårda feminismen är nog klimatkampens största svaghet. Och aldrig har väl Greta fått så många likes så snabbt som för diagrammet, 200000 snart?

Jag vet inte om klimatkampen kännetecknas speciellt av ”hård feminism”, kan du förklara dig lite närmare? Däremot är den vänster så att det skriker om det. Värre än då, den stöds av och stöder våldsbejakande vänstergrupperingar.

Sen kan man ju undra varför Greta har fått så många gillningar för diagrammet. Vad säger det om tankeförmågan hos dem som tryckt på knappen? Stöder de också sena aborter som Osynlige.Mannen berättade om?
2021-09-05, 21:29
  #35264
Avstängd
Ser nu att rätt många i kommentarerna på Gretas sociala medier, påpekar att Sveriges abortlag är betydligt strängare beträffande sena aborter, än lagarna i vissa av USA:s delstater.

Så en viss kemist i tråden tycks här ha rätt. Måste säga, att hans beskrivning av mixerstaven och sugen är lika extremt motbjudande, som beskrivningarna av liknande ytterst fula ingrepp vid födslar i Kina!

Vissa undrar också nu retsamt, om varför Greta inte angriper den svenska abortlagen istället för att angripa den nya abortlagen i Texas.

De menar att Greta borde ägna sig mera åt svensk politik och mindre åt amerikansk politik!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 21:58.
2021-09-05, 21:31
  #35265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Båda alternativen innebär att Greta, trots sin mycket höga intelligens, är en tonåring, som ännu inte har ett fullt ut vuxet (säkerhets)tänkande.

Man kan säga, att båda alternativen innebär att barnet i Greta tittade fram! Barn är sämre på konsekvenstänkande och lever mera i nuet.

Greta sa tidigare flera gånger med eftertryck till mig, att bara hon skrev på sina Twitter- och Instagram-konton, när vi möttes personligen.

Jag litade på hennes uppgifter. Idag är jag osäker på om hennes uppgifter stämmer!

Dock är abortdiagrammet PR-mässigt en fullträff, men det ersätter EJ ett gott omdöme!

Helt rätt, Inspiratoeren Konsekvenstänket är inte fullt utvecklat förrän i 25-årsåldern. Just därför tycker jag det är olyckligt att hon uttalar sig i termer av ”alla CO2-utsläpp måste ner till noll genast” när hon uppenbarligen inte kan föreställa sig vad det skulle leda till. Just därför tycker jag inte att ett barn ska få en framträdande roll i något så laddat som klimatfrågan - i synnerhet inte ett barn som åtminstone delvis styrs av ångest.

Med tanke på att någon bevisligen tar och lägger upp foton av henne när hon står och demonstrerar + retweetar andras inlägg har jag haft svårt att tro att hon var ensam om att hantera sitt Twitterkonto. Men det är väl i så fall inte första gången hon tänjer lite på sanningen?

PR-mässigt en fullträff? Tja, om man räknar antalet tanklösa knäppgökar så visst …
2021-09-05, 21:33
  #35266
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är nästan rörande hur somliga nästan slår knut på sig själva i sin iver att försvara lilla Greta Om hon hade velat säga att det är kvinnans rätt att själv bestämma över abort kunde hon väl kläckt ur sig det direkt, istället för att lägga upp ett bisarrt diagram?

Fast då hade hon fått frågan om hur länge det ska vara tillåtet. I åtta veckor? Tolv? 22? Ända fram till förlossningstillfället?

Om du tror att det råder ”konsensus” om hur ”moderna kvinnor” resonerar så tror jag du har fel. Alla är dessbättre inte rabiata och aggressiva. Det finns också många med stort religiöst och andligt intresse osv.



Jag vet inte om klimatkampen kännetecknas speciellt av ”hård feminism”, kan du förklara dig lite närmare? Däremot är den vänster så att det skriker om det. Värre än då, den stöds av och stöder våldsbejakande vänstergrupperingar.

Sen kan man ju undra varför Greta har fått så många gillningar för diagrammet. Vad säger det om tankeförmågan hos dem som tryckt på knappen? Stöder de också sena aborter som Osynlige.Mannen berättade om?
Det finns unga runt Greta som menar väldigt bestämt, att vi vuxna bara får vara med, så länge som vi gör precis som de unga vill. Vissa av de radikala mycket unga feministtjejerna har denna mycket destruktiva inställning.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 21:59.
2021-09-05, 21:34
  #35267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ser nu att rätt många i kommentarerna på Gretas sociala medier, påpekar att Sveriges abortlag är betydligt strängare beträffande sena aborter, än lagarna i vissa av USA:s delstater.

Så en viss kemist i tråden tycks här ha rätt. Måste säga, att hans beskrivning är lika extremt motbjudande, som beskrivningarna av liknande ingrepp vid födslar i Kina!

Vissa undrar också nu retsamt, om varför Greta inte angriper den svenska abortlagen istället för att angripa den nya abortlagen i Texas.

De menar att Greta borde ägna sig mera åt svensk politik och mindre åt amerikansk politik!

Har Greta angripit den nya abortlagen i Texas? Vad säger hennes rabiata feministiska väninnor om det?
2021-09-05, 21:39
  #35268
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Dessutom räknas Greta med största sannolikhet som ansvarig utgivare för sina sociala medier, eller i vart fall jämställd med en ansvarig utgivare för sina sociala medier, då inläggen där ju är verkligt omfattande både i antal och i spridning.

Detta innebär att Greta har ett juridiskt ansvar för inläggen, även när andra skriver dem.

Så klart innebär detta att Greta måste kolla noga inläggen en extra gång, innan de läggs ut, oavsett om hon själv eller någon annan har skrivit dem!

Greta sa tidigare flera gånger med eftertryck till mig, att bara hon skrev på sina Twitter- och Instagramkonton, när vi möttes personligen. Jag litade på hennes uppgifter. Idag är jag osäker på om hennes uppgifter stämmer!
Det är i varje fall jag som skriver på mitt Twitterkonto och du kan vara säker på att det är Greta som skriver på sitt:

https://mobile.twitter.com/iesholehs...813325/photo/1

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback