2021-09-05, 11:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Reaktioner på Gretas diagram om aborter:

https://www.google.com/amp/s/www.the...-288719/%3famp

https://www.google.com/amp/s/www.ind...b1914221%3famp
2021-09-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Gör om, gör rätt. Fantastiskt inlägg.
https://www.instagram.com/p/CTXjGF9j...dium=copy_link
2021-09-05, 11:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Jag tror inte att Greta förstår vad hon själv publicerar.
Det är inte Greta som skriver tweetsen så det är väl iofs inte speciellt konstigt.
2021-09-05, 12:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vilken ”uppslutning”, baaarneen ryter ifrån

8 tappra kämpar inklusive Gresus.

https://www.instagram.com/p/CTEUX9LD6to/
2021-09-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Så embarmligt pinsamma artiklar

Det görs garanterat regelbundna undersökningar om varför kvinnor väljer att göra abort, men då är inte 100 % av svarsalternativen ”Fuck off” eller ”För att jag ville det” utan snarare ”ekonomiska problem eller trångboddhet”, ”problem i min parrelation”, ”preventivmedlet fungerade inte”, ”känner mig inte mogen att skaffa barn” eller nåt åt det hållet, ni förstår. Att ”Fuck off” skulle finnas som alternativ i en vetenskaplig undersökning finns givetvis inte på någon karta. Ändå försöker de här tidningarna att koka soppa på en spik. Inlägg i abortdebatten, give me a break …

Inspiratoeren, kan det vara så illa att några av genusstudenterna i F4F har bett henne att dela det bisarra diagrammet? Som du själv skriver verkar det ju rimma dåligt med det som Lakotas-folket står för.
2021-09-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är inte Greta som skriver tweetsen så det är väl iofs inte speciellt konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Det görs garanterat regelbundna undersökningar om varför kvinnor väljer att göra abort, men då är inte 100 % av svarsalternativen ”Fuck off” eller ”För att jag ville det” utan snarare ”ekonomiska problem eller trångboddhet”, ”problem i min parrelation”, ”preventivmedlet fungerade inte”, ”känner mig inte mogen att skaffa barn” eller nåt åt det hållet, ni förstår. Att ”Fuck off” skulle finnas som alternativ i en vetenskaplig undersökning finns givetvis inte på någon karta. Ändå försöker de här tidningarna att koka soppa på en spik. Inlägg i abortdebatten, give me a break …

Inspiratoeren, kan det vara så illa att några av genusstudenterna i F4F har bett henne att dela det bisarra diagrammet? Som du själv skriver verkar det ju rimma dåligt med det som Lakotas-folket står för.
Ja, det kan vara just så illa! Greta har försökt att få deras stöd, men då har de begärt mer och mer av henne. Nu behöver Greta bli sig själv återigen!
2021-09-05, 15:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Jag antar att det budskap som man vill skicka med det där diagrammet är att det är kvinnans ensak varför hon gör abort eftersom det är hennes kropp och ingen annan har rätt att lägga sig i. Hon behöver inte heller förklarar sig.
Så de alternativ du listar upp ryms redan i någon av de påhittade "tårtbitar" som finns i det påhittade diagrammet.

Det här är inget jag tar direkt ställning i för det är svåra frågor och situationen kring en abort kan vara komplex, men jag antar att en modern kvinna tänker just så här.
2021-09-05, 15:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag gissar att om Greta flyttar hemifrån, är det för att bli sambo med någon på prov. Min slutsats om att hon mindre gärna vill bo ensam, är dock bara en kvalificerad gissning!
Semi-kollektiva eller kollektivboende skulle kunna vara nåt för Greta.
2021-09-05, 16:35
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag antar att det budskap som man vill skicka med det där diagrammet är att det är kvinnans ensak varför hon gör abort eftersom det är hennes kropp och ingen annan har rätt att lägga sig i. Hon behöver inte heller förklarar sig.
Så de alternativ du listar upp ryms redan i någon av de påhittade "tårtbitar" som finns i det påhittade diagrammet.

Det här är inget jag tar direkt ställning i för det är svåra frågor och situationen kring en abort kan vara komplex, men jag antar att en modern kvinna tänker just så här.
Jag tror inte att moderna kvinnor har den extrema attityden. Kvinnors rätt till abort är en sak, men den ytliga och aggressiva attityden i memet passar inte. Hur skulle klimatrörelsen kunna framhålla barnens rätt till en framtid med en sån attityd till de ofödda?

De som praktiskt taget äger jorden och styr Keelingkurvan behöver abortera den framtid som ändå inte är deras för att tillvarata sina intressen. Och de kan raljera med samma lättsinne.

Den hårda feminismen är nog klimatkampens största svaghet. Och aldrig har väl Greta fått så många likes så snabbt som för diagrammet, 200000 snart?
2021-09-05, 17:39
Medlem
Det finns nu dem, som är osäkra på, om det är Greta som la ut diagrammet, även hos de allra mest insatta i F4F.

Greta är just nu inblandad i ömtåliga, känsliga internationella förhandlingar, som kan bli klart störda av diagrammet!

Största problemet för Greta kan bli, att det kontroversiella abortdiagrammet skickades ut, utan att närmare samråd hade skett i F4F.

Hur många likes Greta än får, räddar de inte henne, om många i F4F tycker, att hon förankrar ytterst dåligt vad hon gör eller tillåter att det görs i hennes namn!

Likes kan aldrig ersätta varken inre eller yttre demokrati!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 17:54.
2021-09-05, 18:39
Medlem
Citat:
Det finns nu dem, som är osäkra på, om det är Greta som la ut diagrammet, även hos de allra mest insatta i F4F.

Greta är just nu inblandad i ömtåliga, känsliga internationella förhandlingar, som kan bli klart störda av diagrammet!

Största problemet för Greta kan bli, att det kontroversiella abortdiagrammet skickades ut, utan att närmare samråd hade skett i F4F.

Hur många likes Greta än får, räddar de inte henne, om många i F4F tycker, att hon förankrar ytterst dåligt vad hon gör eller tillåter att det görs i hennes namn!

Jag såg att diagrammet ligger ute på Instagram twitter och Facebook. Kan det blivit kapat,eller så har hon lämnat ut sitt lösenord till någon/några. Skulle det vara så är det fruktansvärt tråkigt
2021-09-05, 18:41
Moderator
oilslicks avatar
Citat:

Så hädanefter så kommer det påstås att allt som läggs ut på hennes kanaler som får negativ kritik är utlagt av någon annan?

Facebook är avslöjat, hur är det med resten av hennes konton?
Har hon lagt ut en enda egen post någonsin?

TILLÄGG:
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag såg att diagrammet ligger ute på Instagram twitter och Facebook. Kan det blivit kapat,eller så har hon lämnat ut sitt lösenord till någon/några. Skulle det vara så är det fruktansvärt tråkigt

Nej, inget konto har blivit kapat.
Senast redigerad av oilslick 2021-09-05 kl. 18:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in