Citat:
Ursprungligen postat av
Pecka-
Jag kommer näppeligen klicka på några böglänkar för att läsa något ihopdiktat från kuddbitare och ryttare. Jag har redan klart för mig att Björn framställer sig som 68/PK men jag tror han "spelar" 68/PK för att maximera intjänandet som den affärsman han sekundärt förefaller vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjerkassy
Exakt så tolkar jag också texterna. Det finns flera dimensioner i dem. Dels kan de handla om random relation, dels tror jag det finns en tanke om deras inbördes relation plus även en del med relationen till fansen. Videon där de går ut på scenen och ABBA tänds upp på scenen....wow.... De frågar sig "har vi det inom oss", att de tror på oss (fansen) undrar om vi tror på dem, går ut på scenen.... "WE DO HAVE IT IN US - NEW SPIRIT HAS ARRIVED"
Där brast det för mig.
Björn nämnde i intervjun att det finns ett visst djup i texterna, och jag har valt att tolka in ovanstående.
Det är ju också en sak; man kan tolka in olika saker. Göra låtarna till det man känner passar bäst.
Jag fick en singel med "Ring ring" 1973 och blev såld. Sen....Ja. Du fattar. Efter 1982 hoppades man ju ett tag, men sen insåg man att det var över. Finito. For ever.
Jag trodde inte - INTE - att jag skulle få uppleva ny musik från ABBA. Men jag har drömt om det, föreställt mig det, i alla år.
Det var en helt fantastisk upplevelse i torsdags.
Kan bara instämma. Tolkningen av låtarna är inte min utan det är någon annan i tråden som skrivit och jag uppfattar det så också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pecka-
Min poäng är att ABBA redan är kidnappade av gaycommunityn sen länge och Björn tackar dem för det. ABBA är puttinuttigt och ofarligt och därför perfekt som bögmusik.
Perfekt som bögmusik? Trams. De sjunger om relationen man/kvinna i mer eller mindre alla låtar. De skriver om mängder av händelser som utspelar sig mellan man/kvinna vid olika tider/sinnesstämningar osv. Aldrig att någon musikvideo visar B&B eller A&A som hånglar utan det är alltid två äkta par. De skriver som fest, glädje, sorg, flört, kärlek, separation, skilsmässa osv osv.