2021-09-04, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Björn och Benny är några av världens mest ödmjuka miljardärer. Väldigt svenska i sitt agerande mot omgivningen.

Inga kreativa människor är ödmjuka. Det ingår i konceptet att vara självgod (och vänster).
Citera
2021-09-04, 12:26
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
En "bekymrad" recensent på SR gav den nya musiken 3 av 5 i direktsändning under pågående release, efter någon minuts lyssning, seriöst...
Haha, klockrent.

De här människorna tror att det är känslor som skiljer människor från djur, medan det i själva verket är rationalitet. Djur kan vara lika högsexuella och bipolära som kulturjournalister. Apor har lyckats åstadkomma modern konst som fått bra recensioner.

Behöver jag nämna hyllning av kriminella rappare p.g.a. "konsten står över allt"? Dock inte när det gäller "vit makt"-musik, konstigt nog.
Citera
2021-09-04, 12:28
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Vi vet alla vilka som gillar storslaget och överdådigt! Det såg vi på sändningen där från grönan också. Pridefanor och homos överallt

Inget fel i att gilla abba, men det är musiken det borde handla om, och mindre om nåt jävla PR-jippo. Osmakligt och ovärdigt.

ABBA har aldrig varit något välgörenhetsprojekt. ABBA var superkommersiella på 1970-talet och betraktades som skräpmusik. Alla älskade ABBA, men man pratade inte om det så mycket. Man förväntades gilla hippe, progg och punk, vad som helst utom ABBA.

ABBAs fanbase har aldrig varit någon fanbase. Dom flesta gillar ABBA, Benny har en unik talang att skapa musik.
Citera
2021-09-04, 12:34
Avslutad
ABBA var ett bra band, men man bör ha i åtanke att de direkt bär skulden för skräpmusik som eurodance, techno och house. Även bögband som Erasure var influerade av ABBA.
Citera
2021-09-04, 12:44
Medlem
Det är inte fråga om pengar för medlemmarna i ABBA. Men naturligtvis finns det folk runt omkring som har nytta av förstärkning av bank-kontona.

Jag är väldigt överraskad. Jag trodde risktagandet skulle bli en flop men här "trendar" man och för varje timme blir folk mer övertygade. Även ungdomar gillar låtarna.

"I still have faith in you" har över 8.1 miljoner visningar på youtube. "Dont shut me down" har 3.9 miljoner visningar men glöm inte att det bara är en lyrikvideo.
Den sistnämnda låten är den starkare och borde få det att rycka i benen även på unga danssugna människor.
Citera
2021-09-04, 12:53
Medlem
StrawberryTeas avatar
Finns hur många reaktionsvideor som helst på YouTube, gällande de nya singlarna. Världen fullkomligt älskar låtarna. De dominerar topplistan gällande trendande musik. Detta kommer bli en enorm succé.
Citera
2021-09-04, 13:01
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Men att Agneta och Ledin hade ihop det mer än sången (dången?) det får du nog belägga (betäcka?).
Låter inte troligt med tanke på att han var insyltad i Polar länge, körade bakom ABBA 1979 och gifte sig med Stikkans dotter Marie 1983.
Citera
2021-09-04, 13:43
Medlem
DaddyD2s avatar
De nya låtarna är fantastiska. Abba-soundet är kvar men har åldrats som ett bra vin. Ser fram emot albumet i november.
Citera
2021-09-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
ABBA är kasst, ett av världens mest överskattade band. Totalt bedrövligt. Finns egentligen inget bra med dem. Det är också allt som behöver sägas, de är så dåliga så det förtjänar ingen analys.

Ditt inlägg säger mer om dig än ABBA. ABBA inte bara dominerade musikscenen fullständigt under ca 10 år utan de ledde utvecklingen. Många har försökt härma ABBAs koncept men ingen har lyckats. Ingen artist har sålt fler skivor under en tioårsperiod än ABBA, varken Beatles, Elvis eller Michael Jackson så vitt jag förstått. ABBA Gold har legat på topp 100 i UK i över 1000 veckor. Inte kattskit precis. Det är dock inte helt ovanligt att musikaliskt illitterata gnäller på ABBA. De med lite kunskap är dock djupt imponerade över komplexiteten i kompositionerna och texterna samt sjungandet. När man hör andra artister sjunga ABBA så blir det ännu klarare man vilken enorm kompetens Agnetha och Frida har. Alla fyra är unika talanger och professionella långt utöver det vanliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det kan jag faktiskt hålla med om, djupet saknas som det ofta gör med de flesta kommersiellt framgångsrika band. Aldrig förstått Rolling Stones storhet t ex.

Gillar ABBA men de är inget man lyssnar på varje dag direkt.

Sedan många år lyssnar jag på ABBA dagligen. Jämfört med dagens skärp är det en njutning att lyssna på. Det enda som jag kan jämföra med ABBA är klassisk musik men det blir något helt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
"I still have faith in you" har nu över 3.365.000 visningar på youtube. Dom borde haft en riktig video till "Dont shut me down" för lyrikvideon har bara runt 1.295.000 visningar just nu.

ABBA borde kanske fortsätta producera låtar när nu intresset är så stort?

Instämmer. Vi har bara hört dessa två låtarna och har åtta kvar att få njuta av och jag känner redan - snälla släpp en skiva till och en till och en till... Fortsätt producera er fantastiska musik. Hatarna behöver inte lyssna.

Journalisten på VG lär få äta upp sin obildade kritik. Sicken sopa. Vad har Norge att komma med - en fiolspelande hob från Vitryssland?
Citera
2021-09-04, 14:10
Medlem
Scalpings avatar
Powerballaden var inget vidare, men den andra " dont shut me down" har hög hitpotential och är klart bättre. det är en klassisk popdänga med alla ingredienserna som behövs. välsnickrad.
Senast redigerad av Scalping 2021-09-04 kl. 14:22.
Citera
2021-09-04, 14:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Nu måste jag skriva lite om mina känslor:

Vi som har varit med från början...

Jag kommer ihåg när de vann Eurovision med Waterloo, jag nästan ramlade av soffan när jag såg och hörde den låten.
Jag kände redan då, De vinner!
Det gjorde de.
Resten är historia.

Jag tror och hoppas att den nya skivan som kommer i november blir en enorm hit.
Vem vet?

Förmodligen blir det nog en vanlig CD.

Men jag hoppas att det kommer en riktig DVD med alla ABBA-tarerna nästa år efter maj nångång.
Då kommer jag nog tälta utanför Bengan i Göteborg för att få ett exemplar.

Do I have it in me?
I believe it is in there,

The crazy things we did...
It all comes down to love!

Crazy Times kräver Crazy Things...

Eller som Carl Sagan sade: "For small creatures such as we, the vastness is bearable only through love."

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Lade till några länkar:

https://abbavoyage.com/

https://www.facebook.com/ABBAVoyage/

Ha en bra dag...
Senast redigerad av Fibonaccital 2021-09-04 kl. 14:45. Anledning: Lade till några nya länkar för de som bryr sig...
Citera
2021-09-04, 14:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Ditt inlägg säger mer om dig än ABBA. ABBA inte bara dominerade musikscenen fullständigt under ca 10 år utan de ledde utvecklingen. Många har försökt härma ABBAs koncept men ingen har lyckats. Ingen artist har sålt fler skivor under en tioårsperiod än ABBA, varken Beatles, Elvis eller Michael Jackson så vitt jag förstått. ABBA Gold har legat på topp 100 i UK i över 1000 veckor. Inte kattskit precis. Det är dock inte helt ovanligt att musikaliskt illitterata gnäller på ABBA. De med lite kunskap är dock djupt imponerade över komplexiteten i kompositionerna och texterna samt sjungandet. När man hör andra artister sjunga ABBA så blir det ännu klarare man vilken enorm kompetens Agnetha och Frida har. Alla fyra är unika talanger och professionella långt utöver det vanliga.

Sedan många år lyssnar jag på ABBA dagligen. Jämfört med dagens skärp är det en njutning att lyssna på. Det enda som jag kan jämföra med ABBA är klassisk musik men det blir något helt annat.

Instämmer. Vi har bara hört dessa två låtarna och har åtta kvar att få njuta av och jag känner redan - snälla släpp en skiva till och en till och en till... Fortsätt producera er fantastiska musik. Hatarna behöver inte lyssna.

Journalisten på VG lär få äta upp sin obildade kritik. Sicken sopa. Vad har Norge att komma med - en fiolspelande hob från Vitryssland?
Singelsläppen brukar vara till för att marknadsföra ett album. Och då väljer man oftast det man tror är hittarna på albumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in