2021-09-02, 23:54
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Ja, det var en dålig idé men jag är glad att du förstår vad vi menade. Sedan har du fått uppleva något som oinsatt folk inte förstår. Nerver!

Om man lyssnar på tomtarna i det här forumet så får man höra:

Bara hålla kvar oavsett vad som händer så gör du vinst - ett uttalande så korkat att klockorna stannar.

Problemet är att när man har en investering som genererat mkt pengar eller precis i början av sin investering, som i ditt fall, så blir man bra nervös när det doppar snabbt. Det blir psykiskt jobbigt att hålla positionen när man förlorar pengar man redan tjänat eller när man förlorar pengar man lånat/satsat.

Jag tradar med hävstång men jag har vissa principer och jag skulle aldrig någonsin betee mig på det sättet. Hålla kvar och hoppas det vänder. Istället kliver jag av, och tradar vidare och tjänar pengar oavsett om BTC stiger eller sjunker.

Men om du vill investera långsiktigt gör det utan lån. Sätt av en summa varje månad och köp oavsett om BTC är hög eller låg. Då ökar sannolikheten för att du gör vinst och du kommer aldrig satsa mer pengar än du har råd att förlora.

Lycka till och ge inte upp, var försiktig bara
Yes du har rätt , det gick åt skogen alltså med Bitcoin I våras fy fan. Men ska försöka 50 k nu + 35 k egna. Vi får se hur det går men antagligen bättre än i våras . Det är som du säger det påverkar en psykiskt absolut och nej klart man ska sälja vid en viss punkt som man bestämmer i förtid . Man ska inte förlora hur mycket som helst ändå.
Citera
2021-09-03, 07:49
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Yes du har rätt , det gick åt skogen alltså med Bitcoin I våras fy fan. Men ska försöka 50 k nu + 35 k egna. Vi får se hur det går men antagligen bättre än i våras . Det är som du säger det påverkar en psykiskt absolut och nej klart man ska sälja vid en viss punkt som man bestämmer i förtid . Man ska inte förlora hur mycket som helst ändå.
Ha en tydlig plan denna gången. Förra gången tappade du 20 lax. Var inte rädd för en dip. Håll ut och rid ut stormen.
Citera
2021-09-04, 14:15
Medlem
Värt att tänka på är att förutom avgiften så har ovanstående kryptobörser också en högre kurs.
Behöver man BTC akut är dom ett bra men dyrare alternativ - free forex signals.
Citera
2021-10-16, 04:35
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
hur gick det för dig? Köpte du igen eller? Egentligen skulle du bara låtit skiten vara men visst kan det kännas jobbigt när man köper in sig precis innan en krash. Men tänk att du har lärt dig och många fler hur det kan gå om man har otur!
Citera
2021-10-16, 05:15
Medlem
Citat:
Jag lånade och investerade i crypto valutor precis när det kraschade i våras. Var envis och trodde bara det skulle upp massor.Nu är vi tillbaka på 49 000$ btc och jag har köpt ethereum för egna pengar omkring 35 000 kr .

Jag har tänker låna nu åtminstone 50 000 kr för att investera i Ethereum och en del i Bitcoin. Börjar skiten krasha igen får man sälja i rätt tid.

Man ska inte låna pengar för att köpa crypto men jag gör det nu igen och hoppas på utdelning denna gång .

-"Börjar skiten krascha igen får man sälja i rätt tid" - håller inte med det

Man ska alltid köpa när kursen krascha och sälja när kursen rusa upp, t.ex. nu, bättre att vänta på en liten krasch och köpa in sig
Citera
2021-10-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evoluck
Lånat 280 000 kr och köpt BITCOIN ZERO SEK på ISK motsvarande 0,6071 bitcoin. Betalade 126 kr i courtage och spreaden var 0,46%.

Återkommer i april 2031 eller tidigare om någon förändring sker.
Snart har det gått 6 månader och värdet har som lägst varit nere på 158 400 kr och som högst 322 700 kr.

0,6071 bitcoin är fortfarande 0,6071 bitcoin.
Citera
2021-10-17, 21:32
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evoluck
Snart har det gått 6 månader och värdet har som lägst varit nere på 158 400 kr och som högst 322 700 kr.

0,6071 bitcoin är fortfarande 0,6071 bitcoin.
Sant. Jag har kvar min hävstång. 300ksek som köptes på 56,5k. Vintern kommer bli bra.
Citera
2021-10-20, 17:17
Medlem
Tog 3 stycken sms lån och har nästan hela mitt värde i krypto, lever på existensminumum för att inte missa tjurmarknaden till nyår. Nudlar till december, Oxfile 2022-infinitum
Citera
2021-10-21, 02:50
Medlem
Går det att låna pengar på något sätt om man är arbetslös och inte har några pengar på kontot?

Jag blev arbetslös för ett par månader sedan, och jag har lagt alla mina besparingar och allt jag fått över på lönen på kryptovalutor. Kändes jävligt dumt när jag gjorde det, men jag har tjänat mycket på det.

Jag försökte ta ett smslån förra året, eftersom jag då också var arbetslös och inte hade pengar, men jag fick det inte beviljat.
Citera
2021-10-21, 10:34
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgVitMan
Går det att låna pengar på något sätt om man är arbetslös och inte har några pengar på kontot?

Jag blev arbetslös för ett par månader sedan, och jag har lagt alla mina besparingar och allt jag fått över på lönen på kryptovalutor. Kändes jävligt dumt när jag gjorde det, men jag har tjänat mycket på det.

Jag försökte ta ett smslån förra året, eftersom jag då också var arbetslös och inte hade pengar, men jag fick det inte beviljat.

Självklart, du använder BTC som säkerhet för lånet. Extremt mycket lägre ränta än SMS-lån.
Citera
2021-10-28, 02:53
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Tror ni att det är läge nu för ett lån till att köpa bitcoin? Tanken är att låna 70 000kr för att köpa bitcoin.
Citera
2021-10-28, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanStatyn
Tror ni att det är läge nu för ett lån till att köpa bitcoin? Tanken är att låna 70 000kr för att köpa bitcoin.

Även låna och spendera ger dig bättre avkasting än sälja andra kapital varor, men köper bitcoin nu är hög risk, du kanske låna 70K men köper bara 20K, resten används när kursen har kraschat 30-60%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in