Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-01, 08:38
  #889
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Elon har slutat Tweeta om Doge, hur tolkar ni i Doge-sekten det?

Kan han ha insett det han borde insett rätt tidigt, att Proof of Work inte lämpar sig för mikrotransaktioner?
Den frågan vill jag gärna ha svar på. Doggie och alla annan krypto var glödheta under en lång tid. Sedan dog krypto helt. Fick de styrande lägga om planerna? Varför köra ut något stenhårt och sedan glömma det?
Citera
2021-09-01, 10:45
  #890
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den frågan vill jag gärna ha svar på. Doggie och alla annan krypto var glödheta under en lång tid. Sedan dog krypto helt. Fick de styrande lägga om planerna? Varför köra ut något stenhårt och sedan glömma det?

För att, som vi övriga sagt hela tiden, Musk inte har någon aning om vad han snackar om.

Att vara bra på bygga elbilar och rymdraketer gör inte honom automatiskt bra på krypto, och det har hans dravel kring Doge vittnat om redan från början.
Citera
2021-09-01, 10:47
  #891
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
För att, som vi övriga sagt hela tiden, Musk inte har någon aning om vad han snackar om.

Att vara bra på bygga elbilar och rymdraketer gör inte honom automatiskt bra på krypto, och det har hans dravel kring Doge vittnat om redan från början.
Men att Doge försvunnit ur nyheterna är bara en liten del i att all krypto praktiskt taget förvunnit ur nyheterna. Det måste finnas en viktigare orsak att Doge och annan krypto försvunnit ur bevakningen. Märkligt!
Citera
2021-09-01, 10:50
  #892
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men att Doge försvunnit ur nyheterna är bara en liten del i att all krypto praktiskt taget förvunnit ur nyheterna. Det måste finnas en viktigare orsak att Doge och annan krypto försvunnit ur bevakningen. Märkligt!

Jag vet inte vilka nyheter du följer, men i våras gick många krypton mot all time highs och vis av erfarenhet så blir det alltid mer nyheter i mainstream media då.
Senaste 3-4 månaderna har varit tråkig konsolidering sidledes.
Citera
2021-09-01, 14:37
  #893
Avstängd
Det programmeras för fullt med Dogecoin. Transferieringsavgifterna skall ner radikalt till en bråkdel (tusendel?) mot för idag. En uppdatering är redan ute och det kommer en till.

"Prepares the network for a reduction of the recommended fees by reducing the default fee requirement 1000x for transaction relay and 100x for mining. At the same time it increases freedom for miner, wallet and node operators to agree on fees regardless of defaults coded into the Dogecoin Core software by solidifying fine-grained controls for operators to deviate from built-in defaults.

This realizes the first part of a two-stage update to lower the fee recommendation - a followup release will implement the lower fee recommendation, once the network has adapted to the relay defaults introduced with this version of Dogecoin Core."

https://github.com/dogecoin/dogecoin...es/tag/v1.14.4
Citera
2021-09-01, 16:41
  #894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det programmeras för fullt med Dogecoin. Transferieringsavgifterna skall ner radikalt till en bråkdel (tusendel?) mot för idag. En uppdatering är redan ute och det kommer en till.

"Prepares the network for a reduction of the recommended fees by reducing the default fee requirement 1000x for transaction relay and 100x for mining. At the same time it increases freedom for miner, wallet and node operators to agree on fees regardless of defaults coded into the Dogecoin Core software by solidifying fine-grained controls for operators to deviate from built-in defaults.

This realizes the first part of a two-stage update to lower the fee recommendation - a followup release will implement the lower fee recommendation, once the network has adapted to the relay defaults introduced with this version of Dogecoin Core."

https://github.com/dogecoin/dogecoin...es/tag/v1.14.4

Mycket jobb till liten nytta. There is no second best m8

https://streamable.com/bwftyl
Citera
2021-09-02, 08:31
  #895
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Kan han ha insett det han borde insett rätt tidigt, att Proof of Work inte lämpar sig för mikrotransaktioner?

Vitalik tweetade om att en anledning att han gav sig in i Doge Foundation är att han hoppas kunna göra Proof of Stake.

Därmed har jag inte längre någon anledning att avfärda Doge som en meme coin eller XRP skam. Det betyder inte heller att jag tror den kan bli något, utan snarare "jag vet inte längre".

https://external-preview.redd.it/qYW...=webp&09d073bf
Citera
2021-09-02, 09:10
  #896
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vitalik tweetade om att en anledning att han gav sig in i Doge Foundation är att han hoppas kunna göra Proof of Stake.

Därmed har jag inte längre någon anledning att avfärda Doge som en meme coin eller XRP skam. Det betyder inte heller att jag tror den kan bli något, utan snarare "jag vet inte längre".

https://external-preview.redd.it/qYW...=webp&09d073bf
Jag delar helt din uppfatning om Doge. Jag vet inte heller

Vanligen brukar man kunna se vartåt det lutar. Efter vårens pluggning av Doge och krypto trodde jag att det skulle bli framtidens valutor eller möjligen att allt skulle krascha ungefär som GameStop och Robinhood.

Men Doge och krypto bara försvann ur medias fokus. Ovanligt! Det här blir intressant att följa.

Edit
Kan det vara så att allt föll när uppgifterna om energiåtgång kom ut?
Det går inte att lansera betalningsmedel där bara Bitcoin konsumerar lika mycket el som hela Argentina.
Proof of stake är ju inte säkert någon förbättring heller. Den som har mest pengar bestämmer.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-09-02 kl. 09:14.
Citera
2021-09-02, 09:29
  #897
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Edit
Kan det vara så att allt föll när uppgifterna om energiåtgång kom ut?
Det går inte att lansera betalningsmedel där bara Bitcoin konsumerar lika mycket el som hela Argentina.
Proof of stake är ju inte säkert någon förbättring heller. Den som har mest pengar bestämmer.
Allt rider på en hype.

Nedgången i våras var fullt naturlig och snarare ett resultat av utmattning efter så lång uppgång än någon FUD så som energifrågan som råkade komma lägligt.

90% av allt som gått upp lär inte finnas om några år, utan rider på samma effekt som gjorde att Gamestop aktien steg galet.

Tror fortfarande inte Doge har en chans för framtiden, men kan inte avfärda det lika enkelt. Det finns bättre projekt att spela på.
Citera
2021-09-02, 10:21
  #898
Avstängd
Doge kommer att ha så låga avgifter att "det märks inte" vilket gör att den kan bli ett genuint betalningsmedel i vilken butik som helst på planeten Jag tror att avgiften ligger på 2,6 % nu och om det går ner till en promille av det så har doge bättre förutsättningar än någon annan krypto eller valuta att bli ett globalt betalningsmedel dessutom utan att passera banken.

BTC och ETH äter ju sig själva till döds med horribla avgifter och energi. BTC var lika "meme" som Doge i starten. Doge utvecklas till skillnad från BTC och får sannolikt en AI alogarytm i framtiden som ger nollinflation. Ingen hedgefond, regering eller bank kommer att kunna manipulera doge. - Folk gnäller om att det minas för mycket doge. - Herregud av alla dollar som cirkulerar idag så är 40% tryckt ur tomma intet de senaste 2 åren. Det pressas tom mer shit-skr än doge och BTC. Doge är global. Företag som tex IKEA, TESLA, GM, etc tvingas idag bolla med 100 olika valutor och miljoner i växlingsavgifter till menlösa banker dagligen En global doge är helt ofrånkomlig. Vid en stabilisering om nåt decennie blir den helt stabil utan inflation utom kontroll för bankirer och politikers narcissism. Det faller sig så komiskt slumpmässigt att Doge blir planetens stabilaste och säkraste valuta. Dessutom så kommer avgifterna att gå ner ännu mer i framtiden än de 1000 gånger planerade. Ju fler som nodar frivilligt desto säkrare och billigare blir Doge.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-09-02 kl. 10:54.
Citera
2021-09-02, 10:49
  #899
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Doge kommer att ha så låga avgifter att "det märks inte" vilket gör att den kan bli ett genuint betalningsmedel i vilken butik som helst på planeten Jag tror att den ligger på 2,6 % nu och om det går ner till en promille av det så har doge bättre förutsättningar än någon annan krypto eller valuta att bli ett globalt betalningsmedel dessutom utan att passera banken.

Du har missat att alla som kör PoS (vilket Doge inte gör och kanske aldrig kommer göra), har låga transferavgifter.

Det finns inget som Doge tillför som ingen annan gör minst lika bra eller bättre. Doge är bara en i mängden, med en hund som logo som enda unika egenskap.
Citera
2021-09-02, 10:55
  #900
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du har missat att alla som kör PoS (vilket Doge inte gör och kanske aldrig kommer göra), har låga transferavgifter.

Det finns inget som Doge tillför som ingen annan gör minst lika bra eller bättre. Doge är bara en i mängden, med en hund som logo som enda unika egenskap.

Choose one better. - Menar du att alla andra coins med uppnår nollinflation och är o-manipulerbara?

Menar du att tex HBTQ-coinet är precis lika bra och väletablerat som Doge?
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-09-02 kl. 10:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback