Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-27, 05:43
  #1
Medlem
https://www.google.com/amp/s/www.foo...ld-you-buy-it/

Denna är verkligen intressant. Anser jag då.
Själv är jag ny inom området och är under utbildning men lär mig under tiden. Köpte Terra för ett tag sedan och nu har den stuckit upp i värde och ingen är gladare än jag.
Vad tycker ni om Luna?
Citera
2021-08-27, 08:12
  #2
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiffers
https://www.google.com/amp/s/www.foo...ld-you-buy-it/

Denna är verkligen intressant. Anser jag då.
Själv är jag ny inom området och är under utbildning men lär mig under tiden. Köpte Terra för ett tag sedan och nu har den stuckit upp i värde och ingen är gladare än jag.
Vad tycker ni om Luna?

Jag har själv inte Luna men hört många kunniga prata positivt om projektet. Jag kan ha fel, men jag tror den rider på NFT vågen så är det upp till var och en att avgöra om NFT är något för framtiden eller inte.

Är du nybörjare skulle jag rekommendera BTC. Vill du utbilda dig så börja med ETH så täcker du in 70% av alla potentiella usecase för framtiden. Funkar inte ETH så ser jag inte att nästa lager tokens så som Terra/Luna kommer fungera, däremot så kan Terra/Luna faila utan att ETH påverkas, om du förstår vad jag menar.

Det kan finnas mer gains att hitta gems tidigt, men en nybörjare kommer aldrig hitta dessa (missförstå mig rätt).

Bli att inte bli kär i en coin (eller influenser). Ser många som gör bra pengar på en token, men vägrar släppa den och låta sig övertalas när det kommer resonemang att den egentligen är värdelös.

Backas en coin endast 1st influencer så akta dig för sekt-effekten. Hitta kritik från andra och utvärdera alla synpunkter. Är det 1 som shillar en coin, men du hittar 10 som kritiserar den så...ja du fattar.
__________________
Senast redigerad av se_där... 2021-08-27 kl. 08:20.
Citera
2021-08-27, 14:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag har själv inte Luna men hört många kunniga prata positivt om projektet. Jag kan ha fel, men jag tror den rider på NFT vågen så är det upp till var och en att avgöra om NFT är något för framtiden eller inte.

Är du nybörjare skulle jag rekommendera BTC. Vill du utbilda dig så börja med ETH så täcker du in 70% av alla potentiella usecase för framtiden. Funkar inte ETH så ser jag inte att nästa lager tokens så som Terra/Luna kommer fungera, däremot så kan Terra/Luna faila utan att ETH påverkas, om du förstår vad jag menar.

Jag har köpt lite utav varje efter raset i maj.
Kanske jag har tagit mig vatten över huvvet nu.
Hur lite vet folket om NFT? Eller är det bara nytt och skrämmande för dem tror du? Kanske ändå är värt att ha kvar Terra/Luna. Jag är mer ute efter att ha kvar mina coins länge så kanske mina barn kan ta över dem.
Citera
2021-08-27, 14:21
  #4
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiffers
Jag har köpt lite utav varje efter raset i maj.
Kanske jag har tagit mig vatten över huvvet nu.
Hur lite vet folket om NFT? Eller är det bara nytt och skrämmande för dem tror du? Kanske ändå är värt att ha kvar Terra/Luna. Jag är mer ute efter att ha kvar mina coins länge så kanske mina barn kan ta över dem.
Kan du hålla utan att bli superstressad av om dom skulle gå ner 10%-30% så för all del. Uppsidan är så mycket större än nersidan på mycket inom krypto.

Frågar du mig, så är jag bara säker på att Bitcoin är en bra investering på 5+ års sikt.
Ethereum har fortfarande odds för sig värd att spela på, men jag personligen är inte lika säker.

När det gäller övriga alt-coins så tror jag att 80% av det som ligger topp 100 idag inte finns inom topp 100 om 5 år.

Så med detta sagt, så skulle jag inte rekommendera någon att investera i något annat innan dom börjat med Bitcoin. Men du får benchmarka denna åsikt med andras åsikter och bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2021-08-27, 14:44
  #5
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Kan du hålla utan att bli superstressad av om dom skulle gå ner 10%-30% så för all del. Uppsidan är så mycket större än nersidan på mycket inom krypto.

Frågar du mig, så är jag bara säker på att Bitcoin är en bra investering på 5+ års sikt.
Ethereum har fortfarande odds för sig värd att spela på, men jag personligen är inte lika säker.

När det gäller övriga alt-coins så tror jag att 80% av det som ligger topp 100 idag inte finns inom topp 100 om 5 år.

Så med detta sagt, så skulle jag inte rekommendera någon att investera i något annat innan dom börjat med Bitcoin. Men du får benchmarka denna åsikt med andras åsikter och bilda dig en egen uppfattning.

Det här må "fungera" idag, men om det här är framtiden så vet jag inte om jag vill leva i den framtiden
https://twitter.com/inversebrah/stat...010624/photo/1
10 000 sek i utropspris för någons piss?
__________________
Senast redigerad av se_där... 2021-08-27 kl. 14:56.
Citera
2021-11-12, 19:20
  #6
Medlem
DigGaNs avatar
Securities and Exchange Commission v. Terraform Labs PTE, Ltd. and Do Kwon, No. 21-mc-810 (S.D.N.Y filed November 12, 2021)

Citat:
The Securities and Exchange Commission announced that it has filed an action against Terraform Labs PTE, Ltd., and its co-founder and CEO, Do Kwon, seeking an order directing them to comply with investigative subpoenas for documents and testimony. Terraform Labs launched the Mirror Protocol in 2020, through which users may create and trade digital assets referred to as mAssets that "mirror" the price of U.S. securities, and obtain Mirror's "governance tokens" referred to as MIR tokens.

Citat:
According to the filing, however, despite numerous attempts to negotiate with counsel, Terraform Labs and Kwon have refused to produce any documents and Kwon has failed to comply with the testimonial obligations.

https://www.sec.gov/litigation/litre...21/lr25262.htm
Citera
2021-12-03, 23:52
  #7
Medlem
Sålde av 100% av LUNA på $68.6 . Ska rotera till MATIC tror jag.
Citera
2021-12-04, 00:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Kan du hålla utan att bli superstressad av om dom skulle gå ner 10%-30% så för all del. Uppsidan är så mycket större än nersidan på mycket inom krypto.

Frågar du mig, så är jag bara säker på att Bitcoin är en bra investering på 5+ års sikt.
Ethereum har fortfarande odds för sig värd att spela på, men jag personligen är inte lika säker.

När det gäller övriga alt-coins så tror jag att 80% av det som ligger topp 100 idag inte finns inom topp 100 om 5 år.

Så med detta sagt, så skulle jag inte rekommendera någon att investera i något annat innan dom börjat med Bitcoin. Men du får benchmarka denna åsikt med andras åsikter och bilda dig en egen uppfattning.

Ethereums market cap är ungefär hälften av bitcoins.. Klart ethereum inte är lika säker som btc.. Men att Eth rätt så jävla säkert om du frågar mig
Citera
2021-12-04, 00:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiffers
Jag har köpt lite utav varje efter raset i maj.
Kanske jag har tagit mig vatten över huvvet nu.
Hur lite vet folket om NFT? Eller är det bara nytt och skrämmande för dem tror du? Kanske ändå är värt att ha kvar Terra/Luna. Jag är mer ute efter att ha kvar mina coins länge så kanske mina barn kan ta över dem.

NFT är korkat som fan men att det är framtiden är en sak som är säker..
NHL kort var så poppis när jag va liten, varenda unge samla på pokemonkort och inom gaming kan nog nft bli hur stort som helst.. Kolla bara på alla battleroyal spel, helt gratis men alla köper skin å olika vapen bundles .. folk är helt besatta i att vara "unika" och betalar bra för att vara det. Just därför alla BR spel har varit största pengakossorna genom tiderna.. samma gäller LOL, spelet är gratis ändå betalar folk för skit... Vad det gäller NFT och lång sikt så finns det i princip inget som heter det. Det som är hett idag kan vara borta imorgon. Till och med dom mest konservativa valen som enjin är rätt så risky... Volaliteten är helt galen.. Men det betyder också att här finns störst vinster att hämta eller förlust.. Men om du är som jag och letar efter stora snabba vinster så är meraverse i perfekt läge att gå in.. personligen håller jag aldrig mer än 3-4 veckor inom nft gaming. Hellre vinst än ingen vinst ..
Man ska aldrig bada greedy..

Terra luna är iof defi och absolut ett bra kort att gå in lång på. Det är väl mer en fråga om hur mycket man ska gå in med snarare än om.. max 2% tycker jag är rimligt om portföljen är inom 0 - 1 miljon. Över det så börjar nog 2 % bli lite högt . Gå in nu är dock försent.
__________________
Senast redigerad av HejFrans 2021-12-04 kl. 00:52.
Citera
2022-01-14, 23:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Gå in nu är dock försent.

Bra inlägg, men just den meningen köper jag inte.
Värdigt smart att skapa ett stable-coin med ekonomiskt styrd tillgång istället för att låsa upp riktiga dollar.
Att spara stablia UST med nästan 20% ränta är på gränsen till oslagbart för den risk-ovillige. Vilken bank skulle liksom kunna konkurrera? Så länge de kan hålla den nivån i volatila tider torde market cap öka vilket i sin tur mycket väl kan innebära att den risk-villige kan kamma hem ännu mer genom staking av LUNA.
Citera
2022-01-15, 00:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Sålde av 100% av LUNA på $68.6 . Ska rotera till MATIC tror jag.
Sålde LUNA liiiite för tidigt. LUNA gick till $100 efter att jag sålt.
Roterade till FTM, inte MATIC.

FTM entry: $1.58
FTM idag: $3 (90%+)
LUNA idag: $82 (tjänade alltså 71% på att rotera till FTM so far)

Har ni LUNA så rotera till MATIC eller FTM nu It's not too late!
Citera
2022-01-15, 13:25
  #12
Medlem
Det är inte försent att köpa LUNA!!! jag köper luna nästan varje dag. och sen lägger jag in det som colleteral på Anchorprotocol och tar ut ett lån på dem och köper mer luna. LUNA kommer kosta 1000$ inom något år. så allt under 100$ är billigt och en smart investering. Har köpt luna sedan det kostade 4$.

Läs på om kopplingen mellan UST och LUNA och hur lunas tocenomics är uppbygd så ska ni se att luna kommer vara en top 3 krypto inom några år. tåget har bara börjat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback