Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-23, 08:01
  #34921
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja, med tanke på att det publicerades i Lärarförbundets tidning för 9 månader sedan så tycks det inte vara någon djup hemlighet. Så varför då låtsas att av Greta™ i förtroende ha fått veta något som inte får avslöjas, när det i själva verket är offentligt? För att inte tala om dessa fantasier om en hotbild... Greta™ fan club gör bort sig mer och mer.

...och... om inte jag missminner mig så är klasslistorna från kommunala skolor en offentlig handling, vem som helst har rätt att begära ut dem. Detta gäller dock inte för skolor som inte ingår i det offentligas skolorganisation, t.ex. privatskolor.
2021-08-23, 08:05
  #34922
Avstängd
Vem vet, Greta kanske snart väljer att ett tag gå på en folkhögskola, kanske till och med en kristen folkhögskola! Kan vara ett steg i att bli mera självständig, om hon bor på folkhögskolan!

Vad jag vet, så stämmer uppgiften om att en ovanligt kompetent lärare "offrade" två år för att hjälpa Greta. Det är inte så märkvärdigt som det kan tyckas. Denna lärare har alltid varit särskilt intresserad av att hjälpa barn med särskilda behov och har ett varmt hjärta! ❤️

För speciallärare är det oftast mycket mycket viktigare att få hjälpa utsatta barn, än att få en maximal lön och status. Sedan tror jag att denna ovanligt kvalificerade lärare fick en bra lön även på resursskolan.

Även om denna så omtänksamma lärare kanske fick en viss lönesänkning, när hon lämnade sin tidigare skola, lär det inte ha gått någon ekonomisk nöd på henne!

Är säker på att Greta tackade henne varmt och personligen för allt som hon gjort och betytt för henne, och att det därför inte behövdes något tack på Instagram.

Även när det gäller mig, så har Greta föredragit att säga tack till mig, för vad jag har gjort, när vi har träffats!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-23 kl. 08:10.
2021-08-23, 08:06
  #34923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Lite mera info om Globala gymnasiet, i anslutning till tidigare inlägg om att Greta påstås gå där i en intervju.

Kom ihåg att information kan även vara desinformation, helt eller delvis. Det gäller även publicerad information! En skeptisk hållning kan ofta vara fördelaktigt.

Påståendet i intervjun i Lärarnas tidning, kan både vara sant och falskt. Även om uppgiften om hennes gymnasieskola vid publiceringen var sann, kan Greta ha valt att flytta till en annan gymnasieskola, välja att så göra idag, eller i framtiden välja att gå i en annan gymnasieskola och/eller annan frivillig utbildning.

Minns som jag flera gånger tidigare har skrivit här, att Greta ofta gillar att överraska. Det kan gälla även hennes utbildning.

Till så skrevs det här, att vi har olika roller! Greta med sitt stora dramaintresse, lär helt och hållet hålla med om detta. Det gör även jag.



https://globalagymnasiet.stockholm.se/
Märkligt att inte Greta eller hennes föräldrar sett till att den artikeln med intervjun justeras om det inte stämmer.Med tanke på hotbilden
2021-08-23, 08:12
  #34924
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vem vet, Greta kanske snart väljer att ett tag gå på en folkhögskola, kanske till och med en kristen folkhögskola! Kan vara ett steg i att bli mera självständig!

Vad jag vet, så stämmer uppgiften om att en ovanligt kompetent lärare "offrade" två år för att hjälpa Greta. Det är inte så märkvärdigt som det kan tyckas. Denna lärare har alltid varit särskilt intresserad av att hjälpa barn med särskilda behov och har ett varmt hjärta! ❤️

För speciallärare är det oftast mycket mycket viktigare att få hjälpa utsatta barn, än att få en maximal lön och status. Sedan tror jag att denna ovanligt kvalificerade lärare fick en bra lön även på resursskolan.

Även om denna så omtänksamma lärare kanske fick en viss lönesänkning, när hon lämnade sin tidigare skola, lär det inte ha gått någon ekonomisk nöd på henne!

Är säker på att Greta tackade henne varmt och personligen för allt som hon gjort och betytt för henne, och att det därför inte behövdes något tack på Instagram.

Även när det gäller mig, så har Greta föredragit att säga tack till mig, för vad jag har gjort, när vi har träffats!
Du måste förstå att det är svårt att tro uppgifterna när du svarar i svävande ordalag.

I vilken skola gick Greta åk 7 och 8? Om Wikipedias uppgifter är fel så måste de korrgeras, till att börja med.
2021-08-23, 08:13
  #34925
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon har skådespelarutbildning och hennes diagnoser kan vara överdrivna. Idag försöker man stämpla människor som kritiserar systemet som avvikande genom att ge dem diagnoser. Därför är det viktigt att ta reda på om Gretas uppgifter om att ha gått i resursskola är sanna.

Om resursskolan är kommunal kan man alltid begära olika former av dokumentation från skolan och på det viset lista ut vad som gäller.

...eller också får man hoppas att Gretas inhopp i politiken är ett tidsbegränsat specialintresse... :-)
2021-08-23, 08:15
  #34926
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Även om denna så omtänksamma lärare kanske fick en viss lönesänkning, när hon lämnade sin tidigare skola, lär det inte ha gått någon ekonomisk nöd på henne!

Jaha, vad tjänade Gretas lärare före och efter jobbytet? Kompenserades hennes inkomstbortfall av Gretas föräldrar? :-)
2021-08-23, 08:15
  #34927
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Om resursskolan är kommunal kan man alltid begära olika former av dokumentation från skolan och på det viset lista ut vad som gäller.

...eller också får man hoppas att Gretas inhopp i politiken är ett tidsbegränsat specialintresse... :-)
Det är inte ens säkert vilken skola det rör sig om. Greta eller de som känner situationen måste själva ge uppgifterna. Det har man rätt att kräva av en toppolitiker.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-23 kl. 08:19.
2021-08-23, 08:18
  #34928
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du måste förstå att det är svårt att tro uppgifterna när du svarar i svävande ordalag.

I vilken skola gick Greta åk 7 och 8? Om Wikipedias uppgifter är fel så måste de korrgeras, till att börja med.
Har redan tidigare förklarat min inställning. Den innebär att Greta idag äger frågan om möjlig korrigering. Jag har idag ingen fullmakt från Greta att handla på hennes uppdrag!

Hon är faktiskt myndig idag och bestämmer själv om hon vill begära en korrigering.

Föreslår om du är så angelägen, att du kontaktar Gretas bokförlag, och frågar dem om de vill framföra din fråga om möjlig korrigering till Greta. Hon avgör sedan hur hon vill handla i saken!

Om Greta en tid bor på en folkhögskola, skulle det alltså öka hennes möjligheter för, att leva mera självständigt.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-23 kl. 08:25.
2021-08-23, 08:25
  #34929
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Har redan tidigare förklarat min inställning. Den innebär att Greta idag äger frågan om möjlig korrigering. Jag har idag ingen fullmakt från Greta att handla på hennes uppdrag!

Hon är faktiskt myndig idag och bestämmer själv om hon vill begära en korrigering.

Föreslår om du är så angelägen, att du kontaktar Gretas bokförlag, och frågar dem om de vill framföra din fråga om möjlig korrigering till Greta. Hon avgör sedan hur hon vill handla i saken!
Det är inte upp till mig att ta ansvar för hennes uppgifter. Det går t.ex precis lika bra att du framför det till Greta. Hon lär dessutom känna till det eftersom det diskuterats här flera gånger.

Historien är osannolik och motsägs även av Wikipedia. Det förefaller möjligt att Greta bluffar om att hon gått i resursskola. I så fall gör hon det för att försöka förstärka intrycket av ev "diagnoser".
2021-08-23, 08:33
  #34930
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är inte upp till mig att ta ansvar för hennes uppgifter. Det går t.ex precis lika bra att du framför det till Greta. Hon lär dessutom känna till det eftersom det diskuterats här flera gånger.

Historien är osannolik och motsägs även av Wikipedia. Det förefaller möjligt att Greta bluffar om att hon gått i resursskola. I så fall gör hon det för att försöka förstärka intrycket av ev "diagnoser".
Kan ge en möjlig ledtråd. I vart fall så länge Greta bor hemma, måste hon ta och visa viss hänsyn till vad hennes föräldrar tycker och tänker.

Jag måste själv prioritera vad jag framför till Greta, då hennes tid och energi är mycket dyrbar.

-Det finns vad jag vet inget bevis idag för att Greta själv har levererat informationen, som Wikipedia kommer med om hennes skolgång. Den kan ha kommit från helt andra källor!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-23 kl. 08:35.
2021-08-23, 08:38
  #34931
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kan ge en möjlig ledtråd. I vart fall så länge Greta bor hemma, måste hon ta och visa viss hänsyn till vad hennes föräldrar tycker och tänker.

Jag måste själv prioritera vad jag framför till Greta, då hennes tid och energi är mycket dyrbar.

-Det finns vad jag vet inget bevis idag för att Greta själv har levererat informationen som Wikipedia kommer med. Den kan ha kommit från helt andra källor!
Men det ligger i Gretas och allas intresse att informationen runt henne är korrekt. Wikipedia används som referens av många. Hon få helt enkelt själv korrigera den och skriva in den skola hon i så fall gick på.

Hon är att jämställa med en toppolitiker som går på gymnasiet. Då orkar hon naturligtvis hålla sin Wikipedia-sida korrekt.

Det är viktigt att veta var hon studerat. Numera försöker man stämpla de som kritiserar systemet genom att ge dem diagnoser, precis som man gjorde i Sovjetunionen. Vi har rätt att veta om Greta gått i "specialskola".
2021-08-23, 08:40
  #34932
Avstängd
Men Greta är ännu EJ folkvald! Även om hon blir folkvald behöver hon inte berätta allt om sig själv, det gör ingen! Om hon ställer sig på en valsedel behöver hon dock tydligt förklara sina politiska mål och visioner!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback