Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-22, 17:07
  #34885
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är positivt att så många håller tyst om skolan. Det finns ju en hotbild, som det heter, mot henne. Det vore ganska uselt att vara lösmynt. Antagligen har man tagit upp saken på skolan.
Men det väsentliga i mitt inlägg är att Greta kan ha bluffat om sin tidigare utbildning.
Citat:
...
var hon går nu är inte så viktigt. Däremot tyder en del på att hon tidigare kan ha bluffat om att ha gått i resursskola. Och Greta är en politiker vars uttalanden nästan tillmäts större vikt än t.ex statsministerns. Då har man rätt till klart besked om hennes studiemeriter. De som vet får börja med att rätta i Wikipedia, lämpligen Greta själv eller hennes familj. Det kan inte störa Gretas nuvarande skolgång.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-22 kl. 17:20.
2021-08-22, 17:16
  #34886
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det väsentliga i mitt inlägg är att Greta kan ha bluffat om sin tidigare utbildning.
Jag kommenterade fel inlägg. Den osynlige.mannen var den jag skulle kommenterat.
2021-08-22, 17:17
  #34887
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är positivt att så många håller tyst om skolan. Det finns ju en hotbild, som det heter, mot henne. Det vore ganska uselt att vara lösmynt. Antagligen har man tagit upp saken på skolan.

Finns det verkligen en hotbild?
Jag är tveksam till det.

Då borde den hotbilden klippt henne på Mynttorget för längesen.

Jag fattar inte hur blåsta ni Gretadyrkare faktiskt är.

"Hon vill säkert inte att hennes gymnasium belägras." osv osv.
Hur belägrade är hennes demonstrationer....är det max tre stycken som står längre än fem minuter och titta på spektaklet?
__________________
Senast redigerad av oilslick 2021-08-22 kl. 18:06.
2021-08-22, 18:11
  #34888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
GT verkar gå på Globala gymnasiet:
"...Globala gymnasiet, som har hållbarhetsprofil och nationellt intag. I hans klass går även Greta Thunberg."
https://www.lararen.se/nyheter/forsk...-mota-angesten

Kommunalt, halvstort (700 elever).

Jag trodde ett tag att GT gick på Kungsholmens gymnasium, de har en uttalad policy mot mobbning (och det var enda skolan som hittades med sån policy), det har även Kringlaskolan dit hon flyttade i åk 9 pga nåt slags missnöje eller mobbning?

Det verkar vara det gymnasiet. Hat för mig att det bara serveras vegansk och vegetarisk kost på den skolan
2021-08-22, 18:20
  #34889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
GT verkar gå på Globala gymnasiet:
"...Globala gymnasiet, som har hållbarhetsprofil och nationellt intag. I hans klass går även Greta Thunberg."
https://www.lararen.se/nyheter/forsk...-mota-angesten

Kommunalt, halvstort (700 elever).

Jag trodde ett tag att GT gick på Kungsholmens gymnasium, de har en uttalad policy mot mobbning (och det var enda skolan som hittades med sån policy), det har även Kringlaskolan dit hon flyttade i åk 9 pga nåt slags missnöje eller mobbning?

uppgiften att gt går på Globala gymnasiet har alltså funnits tillgängligt länge offentligt, sedan november 2020, vilket gt bör ha känt till.

Dvs hon har knappast sagt till nån att inte offentliggöra nåt som redan var offentligt, som trollet "inspiratoeren" fantiserade om:

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag vet vilken skola som Greta går på, men kruxet är att Greta har ännu EJ gett mig lov att berätta offentligt om detta.
Greta har satt munkavle på mig!
2021-08-22, 18:42
  #34890
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du har rätt i att det är konstigt att Gretas nuvarande skola skyddas så intensivt.

Men var hon går nu är inte så viktigt. Däremot tyder en del på att hon tidigare kan ha bluffat om att ha gått i resursskola. Och Greta är en politiker vars uttalanden nästan tillmäts större vikt än t.ex statsministerns. Då har man rätt till klart besked om hennes studiemeriter. De som vet får börja med att rätta i Wikipedia, lämpligen Greta själv eller hennes familj. Det kan inte störa Gretas nuvarande skolgång.
Det är väl upp till dig att rätta wikipedia om du använder det som källa och blir kränkt av den bristfälliga informationen där.
2021-08-22, 18:46
  #34891
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är väl upp till dig att rätta wikipedia om du använder det som källa och blir kränkt av den bristfälliga informationen där.
Jag känner inte de korrekta förhållandena. Och jag tror Wikipedia har rätt. Jag tror att Greta bluffar och inte har gått i resursskola.

Greta själv säger att hon gått i resursskola. Hon, hennes familj eller någon annan som vet, skall ändra Wikipedia. (T.ex du eller Inspiratoeren som påstår er veta.)

Och det är bara en början. Detta har varit så oklart att Greta eller hennes familj bör klargöra var hon studerat. (Var hon däremot pluggar just nu verkar inte intressant.)

Man har rätt att kräva av höga politiker att de klargör sina studiemeriter.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-22 kl. 18:57.
2021-08-22, 18:59
  #34892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
uppgiften att gt går på Globala gymnasiet har alltså funnits tillgängligt länge offentligt, sedan november 2020, vilket gt bör ha känt till.

Dvs hon har knappast sagt till nån att inte offentliggöra nåt som redan var offentligt, som trollet "inspiratoeren" fantiserade om:

Där sjönk han i mina ögon.
2021-08-22, 19:22
  #34893
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag känner inte de korrekta förhållandena. Och jag tror Wikipedia har rätt. Jag tror att Greta bluffar och inte har gått i resursskola.

Greta själv säger att hon gått i resursskola. Hon, hennes familj eller någon annan som vet, skall ändra Wikipedia. (T.ex du eller Inspiratoeren som påstår er veta.)

Och det är bara en början. Detta har varit så oklart att Greta eller hennes familj bör klargöra var hon studerat. (Var hon däremot pluggar just nu verkar inte intressant.)

Man har rätt att kräva av höga politiker att de klargör sina studiemeriter.
Det är ju bara du som bryr dig om Wikipedeia. Att rätta felaktigheter där är ett heltidsjobb. Vem bryr sig liksom. Ja just det du bryr dig.
Summarum är ordet "tror". Du tror på väldigt många kontroversiella saker. Det har aldrig slagit dig att du kanske tror lite för mkt, ibland
2021-08-22, 19:28
  #34894
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju bara du som bryr dig om Wikipedeia. Att rätta felaktigheter där är ett heltidsjobb. Vem bryr sig liksom. Ja just det du bryr dig.
Summarum är ordet "tror". Du tror på väldigt många kontroversiella saker. Det har aldrig slagit dig att du kanske tror lite för mkt, ibland
Greta påstår att hon gått i resursskola. Det baseras på en osannolik historia hur en lärare på en privatskola i innerstan blivit så fäst vid Greta att läraren hoppat av sitt högstatusjobb i två år bara för att undervisa Greta i en skola för barn med studiesvårigheter, i Bergshamra.

När sedan Greta ville ha ledigt för skolstrejk så vägrade specialskolan detta istället för att låta Greta gå kvar i små grupper och Greta kastades istället ut i en besvärlig studiemiljö i Södertälje.

Även Wikipedia motsäger detta.

Därför tror jag att Gretas tal om resursskola är bluff.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-22 kl. 19:38.
2021-08-22, 19:33
  #34895
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta påstår att hon gått i resursskola. Det baseras på en osannolik historia hur en lärare på en privatskola i innerstan blivit så fäst vid Greta att läraren hoppat av sitt högatusjobb i två år bara för att undervisa Greta i en skola för barn med studiesvårigheter, i Bergshamra.

När sedan Greta ville ha ledigt för skolstrejk så vägrade specialskolan detta istället för att låta Greta gå kvar i små grupper och Greta kastades istället ut i en besvärlig studiemiljö i Södertälje.

Även Wikipedia motsäger detta.

Därför tror jag att Gretas tal om resursskola är bluff.
Lärarinnan var redo att gå i pension.
2021-08-22, 19:35
  #34896
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lärarinnan var redo att gå i pension.
Historien är osannolik i vilket fall. Det går inte att gissa sig fram här.

Greta är att jämställa med en toppolitiker. Hon eller familjen måste redogöra för var hon studerat. Börja med att rätta Wikipedia.

Vill hon däremot hålla sin nuvarande skola hemlig så gör inte det mig något.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback