Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-21, 18:08
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Och sedan skrev hon att det är tråkigt när feminister avfärdar hjärnforskning som trams. Hon höll ju med om att det finns biologiska skillnader.

Så det räcker med att hon höll med om det uppenbara som att det finns biologiska skillnader för att krönikan ska klassas som "positiv" enligt dig.

Hela krönikan försöker problematisera. Som ni vänsterblivna alltid ska göra med all fakta som är jobbig.
Citera
2021-08-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
När alla barnmorskor utbildat sig till tekniker istället som du föreslog. Då får de ju kortare utbildning och högre lön och det är ju bra!
Barnmorskan klarar sig ju enligt dig inte utan teknikern men teknikern klarar sig utan barnmorskan?

Det är tur att kvinnor inte går lika mycket efter lönen vid val av yrken som männen. Då skulle det inte sett bra ut i samhället.
Citera
2021-08-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Jag hade en feministvän på facebook som lade ut en bild på en på en reklam från tunnelbanan där det stod något i stil med ”män kan inte göra två saker samtidigt”. Som rubrik hade hon skrivit ”naw känner ni er kränkta nu”.

Ändå komiskt att om män säger emot något är vi kränkta. Men jag lovar att vi män inte ens bryr oss om någon sådan reklam.

Tänk om det hade stått något liknande om kvinnor. Jäklar vilket drama det hade blivit.

Generaliseringar av den art gjorde mig irriterad som ung. Oavsett om de riktade sig mot män eller kvinnor. Numera blir jag bara road över den låga och dåliga humorn som personer som gör sådana generaliseringar, tycks ha.
Citera
2021-08-21, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men dom har skrivit artiklar & skitpostat på Twitter om det.

Inte för att jag bryr mig då jag givetvis inte tittar på SVT, men det skadar givetvis inte att upplysa allmänheten om hur sinnessjuka feminister är. Som tror att biologi är en patriarkal konspiration.
Glöm inte att upplysa de sinnessjuka som rasar över att alla inte gillar alla SVT-program!
Citera
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och SD för stängda gränser...det är väl precis lika känslostyrt?

Nej det handlar om logik. Alltså nåt som inte finns i er fantasivärld.
Citera
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
De påstår att feminister är negativa emot fakta om skillnader mellan könen vilket är direkt felaktigt. Hur många ggr måste jag upprepa det?

Alla feminister förstår att det finns skillnader mellan könen, förutom beauvoriska feminister och marxister

Är det en felaktighet? Feminister ÄR ju faktaresistenta. Hela idiologin är ju uppbyggd på lögner. Genusteorier som är rena pseudovetenskapen.

Feminister: "Könet är social konstruktion".
Inte negativa till fakta på könen..?
Citera
Medlem
Ingen storm alltså? Colour me förvånad.
Citera
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Så det räcker med att hon höll med om det uppenbara som att det finns biologiska skillnader för att krönikan ska klassas som "positiv" enligt dig.
Efter att ha läst den så verkar det i stora drag positiv.
Citat:
Hela krönikan försöker problematisera. Som ni vänsterblivna alltid ska göra med all fakta som är jobbig.
Jag är vänsterbliven och incel, nooo.
Citera
2021-08-21, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är tur att kvinnor inte går lika mycket efter lönen vid val av yrken som männen. Då skulle det inte sett bra ut i samhället.
Nä precis. Tänk om kvinnor börjar begära samma timlön som män, det blir dyrt för samhället det.
Citera
2021-08-21, 18:13
Medlem
Belinda uppträder förståndshandikappad som vanligt. Fy fan vad jag stör mig på henne, usel programledare.

Dessutom verkar inte serien vara något att hänga i granen, blev inte speciellt imponerad av första avsnittet.

Den så kallade ”faktan” som serien tar upp är sånt som gemene man kan observera genom att kliva utanför dörren. Det behövs inte en forskare i vitrock för att förklara att män är mer intresserade av utseende än kvinnor, och att kvinnor är mer selektiva.

Agnes Wold fick de med på ett hörn också, SVT kände sig väl tvungna att direkt balansera ut denna ”kontroversiella faktan” om kvinnor och män.

Ämnet är intressant, men SVT misslyckas på genomförandet. Resultatet blir en tramsig serie som dramatiserar självklarheter.

Förstår inte vad folk är upprörda över…
Senast redigerad av baltazr 2021-08-21 kl. 18:17.
Citera
2021-08-21, 18:15
Medlem
Snaidistens avatar
På tal om feminister och åsikter.

Rekommenderar er att lyssna på Ivar Arpis intervju med Cissi Wallin. Jävlar vad hon dissar feminismen och säger sanningar, det är ganska omtumlande.
Citera
2021-08-21, 18:16
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och SD för stängda gränser...det är väl precis lika känslostyrt?
Hur är det känslostyrt? För att avgöra om något är känslostyrt eller ej måste man höra på argumenten bakom ett beslut.

Att vi ska ha "stängda gränser" bygger på rationella idéer om att motverka utvecklingen vi haft de senaste åren.. Att vi ska ha vidöppna gränser bygger inte på rationella beslut, utan på godhetssignalering och intersektionalism. Vilket är känslostyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in