Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-14, 11:17
  #34657
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Och Greta™ och resten av familjen försörjer sig på vadå? Soc?
Vad jag har förstått har de haft en hel del sparat från de mycket goda åren. Sedan arbetar faktiskt Malena idag, och har olika uppdrag inom sång och musik. Även Gretas lillasyster har börjat få sånguppdrag. Greta säger att om hon inte hade blivit aktivist hade hon blivit artist. Den kreativa begåvningen har hela familjen gemensam.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-14 kl. 11:44.
2021-08-14, 11:24
  #34658
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Om hon har haft flera svåra långvariga depressioner bör hon absolut se upp. Skulle hon få fler djupa depressioner löper hon mkt stor risk att att få bestående men av det.Tom bli förtidspensionär Så detta är mycket allvarligt
Greta har sagt även offentligt att hon haft depressioner och ångest, så det är ingen hemlighet. Det innebär att hon extra lätt förstår andra som är utsatta, men innebär även att hon är extra sårbar.
2021-08-14, 11:38
  #34659
Avstängd
https://omni.se/thunberg-jag-ar-inge...ig-cd/a/JxnR7P

"Det är fel att se Greta Thunberg som en ledare eller representant för klimatrörelsen. Det hävdar hon själv i en stor intervju i premiärnumret av Vogue Scandinavia.

– Jag ser på min roll som en liten del av en mycket, mycket större rörelse där alla är lika viktiga, säger hon.

I intervjun berättar hon också att hon ibland känner sig som en trasig cd-skiva, som upprepar samma budskap om och om igen."
2021-08-14, 12:02
  #34660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta säger att hon pekar på problemen, men inte har lösningarna. Det gäller i stort sett för hela F4F.

Om folk slutar äta kött men fortsätter att dricka och äta mjölkprodukter, kan Arla vara kvar.

Egentligen skulle Greta behöva en tid bli vegetarian istället för att vara vegan. Hon har ju värre näringsbrist!

Betydligt fler är villiga att vara vegetarianer, då man även kan äta ost och dricka mjölk, än att vara veganer då man inte kan det.
Ärligt talat så kommer inte folk sluta äta kött så det kommer inte att fungera i verkligheten. Sen håller jag med om att det hade varit mycket bättre att hon gick över till vegetarisk kost Näringsbrist är allvarligt och hon behöver gå upp i vikt. Sen att få Greta till detta är inte så enkelt,det kommer ta mycket tålamod och tid.Att hon får ett stort förtroende för någon.Tex dig.Som dessutom arbetar med dessa problem om jag fattat rätt.Jag tror och önskar att du är en person som faktiskt kan lyckas med detta.Inte vem som helst som kan hjälpa till med att få henne att må väl hela året om. Vill passa på att ge dig en stor eloge för att du lägger ner mycket tid för henne
2021-08-14, 13:43
  #34661
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ännu en bok om Greta. ......

Det kommer komma många böcker om och influerade av Greta.
Greta är ju speciellt populär ibland de amerikanska presidentfamiljerna. Även hos Ivanka Trump som hyllade Greta på World Economic Forum.
Boken Greta and the Giants används ju som tidigt undervisningsmaterial för barn som ska börja lära sig läsa i tex Cornwall som Hertiginnan Kate visade för nuvarande presidenthustrun Jill Biden när de träffades senast.

Nu så kommer den tidigare presidenten Bill Clintons dotter Chelsea Clinton att släppa en bok 1 Mars 2022 i sin serie som hon kallar "She persisted".
Boken kommer heta She Persisted in Science. Brilliant Women Who Made a Difference. Den kommer att hedra bla, Florence Nightingale, Jane Goodall och Greta Thunberg.
2021-08-14, 13:43
  #34662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta säger att hon pekar på problemen, men inte har lösningarna. Det gäller i stort sett för hela F4F.

Om folk slutar äta kött men fortsätter att dricka och äta mjölkprodukter, kan Arla vara kvar.

Egentligen skulle Greta behöva en tid bli vegetarian istället för att vara vegan. Hon har ju värre näringsbrist!

Betydligt fler är villiga att vara vegetarianer, då man även kan äta ost och dricka mjölk, än att vara veganer då man inte kan det.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har sagt även offentligt att hon haft depressioner och ångest, så det är ingen hemlighet. Det innebär att hon extra lätt förstår andra som är utsatta, men innebär även att hon är extra sårbar.
Men som jag skrev förut så löper hon stor risk att få bestående men om hon får fler djupa långvariga depressioner.Hon riskerar också att få sjukersättning och inte arbetsför. Man vill undvika en 4e djup depression pga att man tyvärr kan få bestående men för livet.
2021-08-14, 14:44
  #34663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, Greta och vi andra i F4F tror att vi kommer att behövas mycket länge. Tror att hon kommer att göra värdefulla insatser i framtiden, om hon tar hand om sig själv bättre.

Hon kan komma att göra goda insatser både människovårdande och politiska. Viktigast är dock att hon mår bättre och är glad. Svåra långvariga depressioner som hon har haft innebär större risker. Greta säger att hon blev bättre, när hon blev aktivist.

Tjejen lovar mycket gott, men behöver få utvecklas i sin takt! Det är riktigt att Greta gillar att vara hemma och ha fasta rutiner, men hon gillar även att resa. Båda har sina fördelar säger hon.
Jag undrar om det är Greta som har planer för dessa yrken som du tidigare skrivit om.Eller är det dina egna tankar. Tycker det är viktigt att veta det. Ibland känner jag att när du skriver blir det som att hennes förmåga är oövervinnlig.Som inte knappt har några begränsningar alls förutom hälsan Självklart önskar jag henne ett friskt hälsosamt liv. Men man får inte glömma att hon har svär anorexia,är högkänslig bla. Viktigast av allt är hennes hälsa.Resten får väl komma sen kan jag tycka Såg på bilder när hon reste och så sliten och mager hon var så jsg blev tårögd. Båtresan däremot verkade hon gladare
2021-08-14, 17:02
  #34664
Avstängd
Hej Tindraninni!

Greta tog rätt nyligen själv upp möjligheten om att hon kanske ställer upp i val i ett offentligt videosamtal med den tidigare guvenören och kroppsbyggaren Arnold. Hon sa dock att det troligaste är att hon enbart fortsätter som aktivist.

I samband med att hon höll sitt berömda tal i FN, frågade en tidigare kvinnlig ordförande för generalförsamlingen om hon skulle ha lust att i framtiden arbeta i FN, och Greta uteslöt inte det heller.

När Greta accepterade att bli andligt invigd hos Lakotas var det en mycket viktig signal om att hon även är intresserad av människovårdande uppgifter. Invigningen leder ju vanligtvis till vårdutbildning, som sedan leder till att man hjälper sjuka och utsatta. Man kan även bli olika former av rådgivare och medlare.

Ska dock säga med allvar, att Greta har suckat och sagt att kruxet med sådana här uppdrag är inte så mycket förväntningarna som andra då ställer på henne, utan de förväntningar som hon då kommer att ställa på sig själv.

Greta behöver sova mer än de flesta, och hon undrar även om det kommer att bli accepterat om hon behöver sova eftermiddag några timmar i ett officiellt uppdrag. En tidigare fransk president som också rätt lätt blev trött behövde göra det, men han vågade inte säga som det var. I stället sa han att han behövde vara i fred för att tala med andra världsledare, när han behövde sova!

Trots att hon gör mycket, skulle hon vilja göra mera. Greta har börjat förstå, att hon är mera konstruktiv och produktiv om hon kopplar av och unnar sig hobbies, men den insikten har hon inte haft lätt att skaffa sig. Unnar henne så väl ett friskt och hälsosamt liv!

Länge trodde Greta att hon bara hade ett par år på sig, och sedan skulle bli bortglömd, och att det därför gällde att arbeta maximalt under tiden som hon var känd. Nu börjar Greta inse att hon antagligen kommer att vara känd för mycket lång tid framöver, vilket kräver att hon lägger om en hel del i sitt sätt att leva och arbeta.

Hoppas att Greta inte pressar sig för hårt i framtiden. Det är mycket bättre att arbeta på halvtid och må bra, än att jobba på heltid och bli utsliten, om man är sårbar! Det är helt riktigt att Greta är högkänslig, det har hon själv talat om, även offentligt. Har också varit orolig för Greta, även på senare tid har hon ibland mått sämre. Det är riktigt att jag har arbetat med dem som har haft problem liknande Gretas. Håller helt med dig, Hälsan är viktigast!

P S Greta säger ju retsamt, att vara tonåring innebär att man inte vet vad man kommer att göra nästa vecka! Hon tycker det är svårt att veta vad hon vill göra i framtiden.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-14 kl. 17:30.
2021-08-14, 17:32
  #34665
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ärligt talat så kommer inte folk sluta äta kött så det kommer inte att fungera i verkligheten. Sen håller jag med om att det hade varit mycket bättre att hon gick över till vegetarisk kost Näringsbrist är allvarligt och hon behöver gå upp i vikt. Sen att få Greta till detta är inte så enkelt,det kommer ta mycket tålamod och tid.Att hon får ett stort förtroende för någon.Tex dig.Som dessutom arbetar med dessa problem om jag fattat rätt.Jag tror och önskar att du är en person som faktiskt kan lyckas med detta.Inte vem som helst som kan hjälpa till med att få henne att må väl hela året om. Vill passa på att ge dig en stor eloge för att du lägger ner mycket tid för henne
Tack för dina vänliga ord, gör vad jag kan för Greta! Måste lyssna aktivt och noga på henne.

Kan ha önskat lite för mycket av henne, det viktiga är att Greta väljer ett liv som hon trivs med och är bekväm med!

Att hon har tillräcklig begåvning och intelligens för höga komplicerade uppgifter, innebär ändå inte att det är självklart, att hon ska hålla på med sådant. Känslorna måste så klart även hänga med!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-14 kl. 17:47.
2021-08-14, 17:43
  #34666
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hej Tindraninni!

Greta tog rätt nyligen själv upp möjligheten om att hon kanske ställer upp i val i ett offentligt videosamtal med den tidigare guvenören och kroppsbyggaren Arnold. Hon sa dock att det troligaste är att hon enbart fortsätter som aktivist.

I samband med att hon höll sitt berömda tal i FN, frågade en tidigare kvinnlig ordförande för generalförsamlingen om hon skulle ha lust att i framtiden arbeta i FN, och Greta uteslöt inte det heller.

När Greta accepterade att bli andligt invigd hos Lakotas var det en mycket viktig signal om att hon även är intresserad av människovårdande uppgifter. Invigningen leder ju vanligtvis till vårdutbildning, som sedan leder till att man hjälper sjuka och utsatta. Man kan även bli olika former av rådgivare och medlare.

Ska dock säga med allvar, att Greta har suckat och sagt att kruxet med sådana här uppdrag är inte så mycket förväntningarna som andra då ställer på henne, utan de förväntningar som hon då kommer att ställa på sig själv.

Greta behöver sova mer än de flesta, och hon undrar även om det kommer att bli accepterat om hon behöver sova eftermiddag några timmar i ett officiellt uppdrag. En tidigare fransk president som också rätt lätt blev trött behövde göra det, men han vågade inte säga som det var. I stället sa han att han behövde vara i fred för att tala med andra världsledare, när han behövde sova!

Trots att hon gör mycket, skulle hon vilja göra mera. Greta har börjat förstå, att hon är mera konstruktiv och produktiv om hon kopplar av och unnar sig hobbies, men den insikten har hon inte haft lätt att skaffa sig. Unnar henne så väl ett friskt och hälsosamt liv!

Länge trodde Greta att hon bara hade ett par år på sig, och sedan skulle bli bortglömd, och att det därför gällde att arbeta maximalt under tiden som hon var känd. Nu börjar Greta inse att hon antagligen kommer att vara känd för mycket lång tid framöver, vilket kräver att hon lägger om en hel del i sitt sätt att leva och arbeta.

Hoppas att Greta inte pressar sig för hårt i framtiden. Det är mycket bättre att arbeta på halvtid och må bra, än att jobba på heltid och bli utsliten, om man är sårbar! Det är helt riktigt att Greta är högkänslig, det har hon själv talat om, även offentligt. Har också varit orolig för Greta, även på senare tid har hon ibland mått sämre. Det är riktigt att jag har arbetat med dem som har haft problem liknande Gretas. Håller helt med dig, Hälsan är viktigast!

P S Greta säger ju retsamt, att vara tonåring innebär att man inte vet vad man kommer att göra nästa vecka! Hon tycker det är svårt att veta vad hon vill göra i framtiden.
Ställer Greta upp i val så måste hon kunna improvisera och faktiskt kunna svara på frågor baserat på egen kunskap. Det skulle sluta med magplask tämligen omgående vilket Gretasekten vet, men det låter bra att säga, därför sägs det.
2021-08-14, 18:05
  #34667
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ställer Greta upp i val så måste hon kunna improvisera och faktiskt kunna svara på frågor baserat på egen kunskap. Det skulle sluta med magplask tämligen omgående vilket Gretasekten vet, men det låter bra att säga, därför sägs det.
Valet är Gretas!
2021-08-14, 18:21
  #34668
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ställer Greta upp i val så måste hon kunna improvisera och faktiskt kunna svara på frågor baserat på egen kunskap. Det skulle sluta med magplask tämligen omgående vilket Gretasekten vet, men det låter bra att säga, därför sägs det.
Ja. Det stämmer. Se vår högst uppsatta politiker i EU-kommissionen, Ylva Johansson. Pressas hela tiden av politiska motståndare och skjutjärnsjournalisternas förrädiska frågor men ger alltid skärpta svar. Ständigt i media. Den hetluften vore nog för mycket för Greta.

[ironin slutar här, har någon hört något av Ylva på länge?]

Om Greta går från överklassbarn via "störta samhället" via att bli kompis med alla världens ledare till att själv bli politiker så är cirkeln sluten.

Hennes polare Sleepy Joe Biden har beviljat 2000 nya oljeborrtillstånd. Hans säkerhetsrådgivare sade nyligen att Joe ansåg det viktigt att amerikanerna hade billig energi vid pumpen. (dvs bensin)

Grattis till modellkarriären Greta. Modeklimatångest kan bli något. Jag såg att du jagade metan-pruttande kor på Nya Zeeland. Satsa på väsentligheter!
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-14 kl. 18:54.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback