2021-08-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Tack! Vilket märke kör du?

Phenom, inte för att det spelar så stor roll egentligen.
Citera
2021-08-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkansLever
Phenom, inte för att det spelar så stor roll egentligen.

Är det din första testo-e kur? Hur går det för dig? Märkbara effekter osv
Citera
2021-08-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkansLever
Hej och på förhand tackar jag för svar.

Tänkte köra en Testo e 250mg e4d kur på 12 veckor
är detta en bra pct:

Dag 1-7: Nolva 40mg/ED
Dag 7-30 20mg/ED

och under kuren vid gynokänningar:

40mg/ED till känningarna slutar
20mg/ED 2 veckor efter samt avbruten kur

eller bör något tilläggas?

Du börjar inte pct dag 1, utan först efter 5 "half life's". Runt 4 veckor efter sista sticket med testo E .
Citera
2021-08-12, 14:41
Avslutad
Tack för svar boys! Hur mycket hade du kört gällande Clomid och Nolvan?

Har nu gått ungefär 8v sen jag hoppade av och det känns bra, därav att jag skött kosten samt vila och träning. Anledningen till en kortare kur än det planerade (12v) var pga att jag ville att få "dippen" under min semester så att jag kunde slå tillbaka med mycket sömn och ledighet.

Kör idag med en testobooster bara för att samt ZMA om kvällarna för att få in den lilla extra boosten bara för att!

Återigen tack för svaren!
Citera
2021-08-14, 13:33
Medlem
Är det någon som sitter med info om vart man efter årsskiftet få tag på hcg nu när den är avskriven och inte kommer produceras mer?

Är målet och agendan att sterilisera folket? Även de som inte går på ASS.

En youtuber sa ”thanks Democrats and Republicans” alltså att de inskränker folks rättigheter och frihet hela tiden och förbjuder saker.
Citera
2021-08-14, 15:34
Medlem
Citat:
Är det någon som sitter med info om vart man efter årsskiftet få tag på hcg nu när den är avskriven och inte kommer produceras mer?

Är målet och agendan att sterilisera folket? Även de som inte går på ASS.

En youtuber sa ”thanks Democrats and Republicans” alltså att de inskränker folks rättigheter och frihet hela tiden och förbjuder saker.

Kina som allt annat. Kommer säkert säljas på apotek i andra länder. Finns saker ute nu som funkar bättre än HCG.

Har en fråga, har inte kurat eller men undrar om det är någon idé att köra HCG för att öka testot?
Tror mitt är lågt pga varit depp rätt länge och det i kombination med min ålder lär ha sänkt testot en hel del.
Citera
2021-08-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Har en fråga, har inte kurat eller men undrar om det är någon idé att köra HCG för att öka testot?
Tror mitt är lågt pga varit depp rätt länge och det i kombination med min ålder lär ha sänkt testot en hel del.
Yes. HCG-only-cycle är en grej. Runt fem veckor rekommenderas. Står om det i HCG-tråden.

Här har du en jävligt bra video om det, av VigorousSteve:
https://youtu.be/SoDftm0263w

Tänk på att HCG kan få ens östrogen att skjuta i taket. Så ha en AI hemma är att rekommendera.
Citera
2021-08-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Yes. HCG-only-cycle är en grej. Runt fem veckor rekommenderas. Står om det i HCG-tråden.

Här har du en jävligt bra video om det, av VigorousSteve:
https://youtu.be/SoDftm0263w

Tänk på att HCG kan få ens östrogen att skjuta i taket. Så ha en AI hemma är att rekommendera.

Prenumererar på steve och leo så brukar lyssna på allt som dom laddar upp på youtube. Leo snackade ju senast om cannabis och dess negativa effekt på bollarna. Rökte varje dag en lång period så jag nojar lite över att ha sabbat bollarna och leydig-cellerna. Läst att leydig-cellerna inte återhämtar sig.

Har du fler tips på vad man kan göra? Jag är mellan 30-40år.

Kan för övrigt lösa arimidex, letro och examestane.
Citera
2021-08-14, 16:58
Medlem
Citat:
Kina som allt annat. Kommer säkert säljas på apotek i andra länder. Finns saker ute nu som funkar bättre än HCG.

Vad är det för saker som funkar bättre än hcg? Det finns ingen preparat som kan ersätta hcg så du får gärna länka till dessa.

Nej det är ingen idé köra hcg för att öka testo långvarigt, kortvarigt funkar det att boosta sin testo men sen när du slutar med det kommer din testo återgå till det ursprungliga. Långvarigt kommer du förstöra dina bollar och de blir overkningsbar av HCG.

Sök ”hcg desensitized”.

Det är inte heller så att du kommer komma till höga nivåer som man kan bygga muskler på.

Antigen så kör du TRT hela livet ut eller så rör du inget.

Eller så får du sköta din livstil, kost och träning och boosta den naturligt.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-08-14 kl. 17:03.
Citera
2021-08-14, 17:06
Medlem
Citat:
Vad är det för saker som funkar bättre än hcg? Den finns ingen preparat som kan ersätta hcg så du får gärna länka till dessa.

Nej det är ingen idé köra hcg för att öka testo långvarigt, kortvarigt funkar det att boosta sin testo men sen när du slutar med det kommer din testo återgå till det ursprungliga. Långvarigt kommer du förstöra dina bollar och de blir overkningsbar av HCG.

Sök ”hcg desensitized”.

Antigen så kör du TRT hela livet ut eller så rör du inget.

HMG bland annat, men det är svårare att få tag på och dyrare. Det har funnits ute ett bra tag men är inte lika kännt och är nyare än HCG. Clomid kan funka till viss del när det kommer till "negative feedback loop", ökar testot men även SHBG. Kör man det för länge så kommer det sjunka igen.

Av vad jag läst så är TRT doserna helknasiga här i Sverige, vet inte riktigt om det är så smart att köra. Kanske i kombination med att man köper hem lite extra men åker man dit så blir det ju problem då testet kommer visa andra estrar.

Livsstil och kost är precis som den varit innan när jag byggt bra. Men nu går det neråt istället. Har ganska bra koll på kosten och det är inte det som är problemet. Tror mer på depression och negative feedback loop som är sabbad.

Lite nojig över just sabba leydig-cellerna med HCG, är därför jag inte rört det. Men ska göra ett test först för att kolla SHBG och mitt testo, är det werlabs som gäller fortfarande?
Senast redigerad av skruvmejsel6 2021-08-14 kl. 17:10.
Citera
2021-08-14, 17:14
Medlem
Citat:
HMG bland annat, men det är svårare att få tag på och dyrare. Det har funnits ute ett bra tag men är inte lika kännt och är nyare än HCG. Clomid kan funka till viss del när det kommer till "negative feedback loop", ökar testot men även SHBG. Kör man det för länge så kommer det sjunka igen.

Av vad jag läst så är TRT doserna helknasiga här i Sverige, vet inte riktigt om det är så smart att köra. Kanske i kombination med att man köper hem lite extra men åker man det så blir det ju problem då testet kommer visa andra estrar.

Lite nojig över just sabba leydig-cellerna med HCG, är därför jag inte rört det. Men ska göra ett test först för att kolla SHBG och mitt testo, är det werlabs som gäller fortfarande?

Vad menar du med TRT doserna är knasiga i Sverige?

Du får kolla upp fritt testosteron, total testosteron är ointressant om du vill veta mer om varför du mår dålig, det är fritt testosteron som är aktiv.

Ta testosteron XL paketet plus Albumin som finns i njure paketet. Sen använder du kalkylatorn som räknar ut totala + shbg + albumin = då får du fram vad du har för fritt testosteron.

Men ärligt det kan vara också andra saker att man mår dålig och när folk läser symptomen på testosteronbrist så tänker de direkt att de har låg testo. Det kan vara andra faktorer.

Det många inte förstår är att så länge man är inom referensvärdet så spelar det ingen roll om du har 15 nmol eller 25 nmol. Skillnaden är väldigt minimal. Du kommer inte må bättre eller märka så mycket om du boostar din testo några nmol mer.

Skillnaden kommer både psykisk och fysisk när man ligger över 40 nmol. Och med det kommer man endast upp genom injektera testosteron aldrig genom kosttillskott, eller hcg och andra pct.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-08-14 kl. 17:17.
Citera
2021-08-14, 17:21
Medlem
Citat:
Vad menar du med TRT doserna är knasiga i Sverige?

Du får kolla upp fritt testosteron, total testosteron är ointressant om du vill veta mer om varför du mår dålig, det är fritt testosteron som är aktiv.

Ta testosteron XL paketet plus Albumin som finns i njure paketet. Sen använder du kalkylatorn som räknar ut totala + shbg + albumin = då får du fram vad du har för fritt testosteron.

Men ärligt det kan vara också andra saker att man mår dålig och när folk läser symptomen på testosteronbrist så tänker de direkt att de har låg testo. Det kan vara andra faktorer.

Det många inte förstår är att så länge man är inom referensvärdet så spelar det ingen roll om du har 15 nmol eller 25 nmol. Skillnaden är väldigt minimal. Du kommer inte må bättre eller märka så mycket om du boostar din testo några nmol mer.

Skillnaden kommer både psykisk och fysisk när man ligger över 40 nmol. Och med det kommer man endast upp genom injektera testosteron.

Man får 1000mg var 10-14e vecka, hela dosen på en gång alltså.

Tror du missförstått mig, tror inte jag mår dåligt för att jag har lågt test, tror min depression med tiden sänkt mitt testo mer än vad det egentligen borde sjunkit pga åldern. Det har en stor påverkan i negative feedback loop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in