Citat:
Ursprungligen postat av
skruvmejsel6
HMG bland annat, men det är svårare att få tag på och dyrare. Det har funnits ute ett bra tag men är inte lika kännt och är nyare än HCG. Clomid kan funka till viss del när det kommer till "negative feedback loop", ökar testot men även SHBG. Kör man det för länge så kommer det sjunka igen.
Av vad jag läst så är TRT doserna helknasiga här i Sverige, vet inte riktigt om det är så smart att köra. Kanske i kombination med att man köper hem lite extra men åker man det så blir det ju problem då testet kommer visa andra estrar.
Lite nojig över just sabba leydig-cellerna med HCG, är därför jag inte rört det. Men ska göra ett test först för att kolla SHBG och mitt testo, är det werlabs som gäller fortfarande?
Vad menar du med TRT doserna är knasiga i Sverige?
Du får kolla upp fritt testosteron, total testosteron är ointressant om du vill veta mer om varför du mår dålig, det är fritt testosteron som är aktiv.
Ta testosteron XL paketet plus Albumin som finns i njure paketet. Sen använder du kalkylatorn som räknar ut totala + shbg + albumin = då får du fram vad du har för fritt testosteron.
Men ärligt det kan vara också andra saker att man mår dålig och när folk läser symptomen på testosteronbrist så tänker de direkt att de har låg testo. Det kan vara andra faktorer.
Det många inte förstår är att så länge man är inom referensvärdet så spelar det ingen roll om du har 15 nmol eller 25 nmol. Skillnaden är väldigt minimal. Du kommer inte må bättre eller märka så mycket om du boostar din testo några nmol mer.
Skillnaden kommer både psykisk och fysisk när man ligger över 40 nmol. Och med det kommer man endast upp genom injektera testosteron aldrig genom kosttillskott, eller hcg och andra pct.