Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-11, 00:30
  #34561
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jag tycker det är märkligt att Greta attackerar köttproduktionen på NZ och själv ha hästar.
Att det skulle vara djuren fisar är ju horribelt, är det då inte bra att vi dödar djuren och äter upp dom?
Människans fisar då....är det inte dag för regelrätta folkmord?

Nu menar jag såklart inte att ställa DIG mot muren, utan mera hela miljörörelsen som anser är extremt förvirrad i ämnet.
Kom ihåg att Greta började rida med sin terapihäst, för att må bättre! Länge var hon ju i en livsfarlig situation, där hon knappt åt något och tappade en fjärdedel av sin kroppsvikt, och hon var mager redan när detta började.

Sedan blev Greta tydligen så förtjust i sin terapihäst, att hon ville köpa hästen, och hon fick till slut lov för detta. Vittnar om hur envis hon är, sådant är inte lätt ordnat.

Greta har dock varit noga med att ordna så, att även andra unga med funktionsnedsättningar får rida på hennes terapihäst, även sedan hon blev hästägare. Som en journalist sa så träffande till henne i en intervju, har hon ett stort och generöst hjärta!
2021-08-11, 00:35
  #34562
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kom ihåg att Greta började rida med sin terapihäst, för att må bättre! Länge var hon ju i en livsfarlig situation, där hon knappt åt något och tappade en fjärdedel av sin kroppsvikt, och hon var mager redan när detta började.

Sedan blev Greta tydligen så förtjust i sin terapihäst, att hon ville köpa hästen, och hon fick till slut lov för detta. Vittnar om hur envis hon är, sådant är inte lätt ordnat.

Greta har dock varit noga med att ordna så, att även andra unga med funktionsnedsättningar får rida på hennes terapihäst, även sedan hon blev hästägare. Som en journalist sa så träffande till henne i en intervju, har hon ett stort och generöst hjärta!

Det köper jag, och jag bryr mig inte om hennes hästar.
För min del får hon ha tusentals.

Det märkliga är att hon attackerar NZ och troligtvis även andra länders köttproduktion med hänvisning till att dom skulle fisa ut för mycket metangas.
Där är miljörörelsen och vegetarianer/veganer totalt världsfrånvända.
2021-08-11, 00:45
  #34563
Avstängd
Varför Greta är sur på korna. Det handlar om metangasen som de släpper ut, som är en mycket potent växthusgas.

Greta menar att det bästa vore om vi blev veganer. Numera är hon dock noga med att säga, att hon inte säger åt någon hur denne ska leva.

https://www.svalna.se/blog/det-d%C3%A4r-med-korna
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-11 kl. 00:48.
2021-08-11, 00:58
  #34564
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Varför Greta är sur på korna. Det handlar om metangasen som de släpper ut, som är en mycket potent växthusgas.

Greta menar att det bästa vore om vi blev veganer. Numera är hon dock noga med att säga, att hon inte säger åt någon hur denne ska leva.

https://www.svalna.se/blog/det-d%C3%A4r-med-korna
Släpper inte Gretas hästar ut någon metangas då?
2021-08-11, 01:02
  #34565
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Varför Greta är sur på korna. Det handlar om metangasen som de släpper ut, som är en mycket potent växthusgas.

Greta menar att det bästa vore om vi blev veganer. Numera är hon dock noga med att säga, att hon inte säger åt någon hur denne ska leva.

https://www.svalna.se/blog/det-d%C3%A4r-med-korna

Vad skulle hon göra med korna då....döda dom?
Hästarna...övriga djur?
Där borde även människan decimeras kraftigt, fast det är nog för kontroversiellt för henne att säga?

Frågorna hopar sig...fast dom riktar sig mest till Greta.

Tack ändå att du svarar.
2021-08-11, 01:09
  #34566
Medlem
Definitivt oroväckande. Men vi bör se till att en debatt mellan Greta och Olof K Gustafsson kan inledas inom en snar framtid.

Olof flyger frekvent flygplan vilket Greta är emot uppenbarligen och Olof gillar inte Greta.
2021-08-11, 01:33
  #34567
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men å andra sidan låtsas hon inte kunna franska medan hon gått minst 6-8 år i franska skolan och har privatlärarinna på Östermalm med vilken hon pratar franska, den nya EU-elitens språk. Lite som Gustav III.
Om en ung människas vilja och engagemang visar sig i något tycker jag det någon ska få detta att bli och låta negativt. Där finns tillräckligt med sådana som inte varken vill eller har lust att engagera sig utan väljer sofflocket istället.
2021-08-11, 01:40
  #34568
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Om en ung människas vilja och engagemang visar sig i något tycker jag det någon ska få detta att bli och låta negativt. Där finns tillräckligt med sådana som inte varken vill eller har lust att engagera sig utan väljer sofflocket istället.
Antar du menar, tycker jag inte någon ska få detta till att bli och låta negativt! Håller då med dig!
2021-08-11, 02:03
  #34569
Avstängd
"Vogue Scandinavia has employed climate and environmental activist Greta Thunberg to grace its first cover.

The new branch of the iconic publication launched Sunday with a cover story titled "The Wonders of Greta Thunberg," in which Vogue dubbed her the "most recognisable activist in the world."

https://thehill.com/blogs/in-the-kno...ue-scandinavia

När The Hill nu använder uttrycket employed, dvs. anställt, om Gretas roll i de nya modebilderna, låter det som hon har fått ett arvode!

Greta är väl värd ett arvode, men har hon fått det, tycker jag att hon ska berätta om det!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-11 kl. 02:07.
2021-08-11, 02:08
  #34570
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"Vogue Scandinavia has employed climate and environmental activist Greta Thunberg to grace its first cover.

The new branch of the iconic publication launched Sunday with a cover story titled "The Wonders of Greta Thunberg," in which Vogue dubbed her the "most recognisable activist in the world."

https://thehill.com/blogs/in-the-kno...ue-scandinavia

När The Hill nu använder uttrycket employed, dvs. anställt, om Gretas roll i de nya modebilderna, låter det som hon har fått ett arvode!
"Employ" betyder också "Anlita"
2021-08-11, 02:31
  #34571
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
"Employ" betyder också "Anlita"
Sant är att uttrycket även kan betyda att anlita, men den vanligaste betydelsen är ändå att anställa.

Greta är annars väl värd ett arvode, men har hon fått det, tycker jag att hon ska berätta om det!
2021-08-11, 05:20
  #34572
Avstängd
"I intervjun säger Greta Thunberg själv, att hon stundtals känner sig som en upphakad cd-skiva, som upprepar samma budskap om och om igen utan att omvärlden lyssnar."

https://www.expressen.se/kultur/essy...ickligt-troll/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback