Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-10, 19:13
  #34537
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta kanske inte vet vad en dynamo är? Den är ju klimatsmartare än uppladdningsbara batterier

Jag tror i ärlighetens namn inte att Greta skulle orka cykla med en dynamo.
2021-08-10, 19:19
  #34538
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Får i så fall fråga försiktigt. I våra familjer anses det som ofint att prata om pengar, här ska man vara diskret!
Men det går tydligen bra att antyda att hon fått ett par miljoner för ett tidningsomslag.
2021-08-10, 19:24
  #34539
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ja, det var mycket bra gjort att Greta och de andra delade upp sina tal i Sapmi. Så gör Greta gärna och med fördel. Hon tycker inte om, att allt strålkastarljus ska vara på henne.

Vad gäller varma vinterkläder, så har Greta numera verkligt varma vinterkläder från Canada, både dunjacka och dunbyxor, men det verkar som hon har svårt för att sätta på sig dessa, när det är kallt. Kan hänga ihop med hennes diagnoser och/eller för att hon är rädd för att bli kritiserad, för att då inte vara en äkta miljövän. Sa när vi pratade åt henne, att det är bara dumt att frysa så, att man kan bli sjuk!

När vi pratade märkte jag att Greta frös så hon darrade och ofta fick hon börja hoppa för att hålla sig varm. Rätt ofta fick hon då även dricka varmt te för att försöka värma upp sig. Greta är så mager, att hon har minimal isolering och behöver verkligen ha varma kläder på sig, när det är kallt!

Vad gäller mera säkert cyklande, har jag även föreslagit Greta att skaffa en reflexväst, men hon var tyvärr tveksam! Ska påminna henne om detta, när vi ses.
Hon fick termobyxor och dunjacka utav det tyska märket Mountain Equipment utav BBC.
2021-08-10, 19:29
  #34540
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Har hon gått i skolan det senaste eller skippade hon det fortsatt?
Pga att hon redan kan allt om klimat typ?
Jag tycker hon verkar riktigt vass.

Nej fyfan vad pinsamt det är att hon är svensk och äger sådan makt i en fråga som är så stor som den är när hon inte vet bad hon talar om.
Samma gäller alla muppar som köper det hon säger. Att det är pinsamt.

Manipulerade får
2021-08-10, 22:09
  #34541
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Har hon gått i skolan det senaste eller skippade hon det fortsatt?
Pga att hon redan kan allt om klimat typ?
Jag tycker hon verkar riktigt vass.

Nej fyfan vad pinsamt det är att hon är svensk och äger sådan makt i en fråga som är så stor som den är när hon inte vet bad hon talar om.
Samma gäller alla muppar som köper det hon säger. Att det är pinsamt.

Manipulerade får
Greta säger att hon har gått ett år i gymnasieskolan och la till att hon antar, att hon som vanligt då har ett par år kvar. Hon har vad jag har förstått en mycket hög och snabb inlärningsförmåga. Å andra sidan har hon som väl känt några verkligt tidskrävande hobbies,
klimat och miljö! Hon gillar även att spela musik, spela drama, rida och dansa.

Som sagts sägs hon studera samhällsvetenskapliga ämnen. Tidigare till mig för några år sedan sa hon, att hon mest funderade på att plugga naturvetenskapliga programmet, men la till att hon inte hade bestämt sig. Efter gymnasiet kan hon nu istället välja, att plugga naturvetenskapligt basår på högskolan.

Greta har upprepade gånger sagt, att vara tonåring innebär, att man inte ens vet vad man kommer att göra nästa vecka! Naturligtvis retas hon även här.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-10 kl. 22:37.
2021-08-10, 22:33
  #34542
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och nästan samtliga dessa uttalanden är scriptade. Det är inte Gretas formuleringar, det är någon annan som har gjort 80% av jobbet och de snyggt tillskurna medie-aforismerna.
Den som skriver hennes tal är säkert nöjd med hur hon framför dem.
2021-08-10, 22:34
  #34543
Avstängd
Lite mera om Greta och hennes tre hästar!

https://ridenews.se/nyhet/greta-thun...e-scandinavia/
2021-08-10, 22:35
  #34544
Moderator
oilslicks avatar
Greta verkar "retas" väldigt mycket, innebär det att man ska ta det mesta hon säger och skriver med en nypa salt?

Jag får en känsla av att hon varken kontrollerar sin FB eller Twitter, är det flera som skriver på hennes konton?
FB blev väl till och med avslöjat att skötas av andra så jag förutsätter att det är samma med Twitter.
2021-08-10, 22:45
  #34545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Den som skriver hennes tal är säkert nöjd med hur hon framför dem.

Så du tror alltså inte på att det är hon själv som skriver dem?

Inspiratoeren: har inte Greta själv påstått att hon gör det?

Vet du förresten vem som hanterar hennes Twitterkonto när hon demonstrerar? Eller har hon världens längsta selfiepinne för att lägga upp foton av gruppen och använder en tredje hand för att re-tweeta andras inlägg medan hon har de två vanliga upptagna med sina hemsnickrade skyltar?
2021-08-10, 22:53
  #34546
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Greta verkar "retas" väldigt mycket, innebär det att man ska ta det mesta hon säger och skriver med en nypa salt?

Jag får en känsla av att hon varken kontrollerar sin FB eller Twitter, är det flera som skriver på hennes konton?
FB blev väl till och med avslöjat att skötas av andra så jag förutsätter att det är samma med Twitter.
Greta är svag för vassa formuleringar, och är mycket skicklig i att formulera sig, men hon är ändå mycket seriös och har i grunden ett mycket allvarligt budskap.

Att hon har mycket humor och ofta glimten i ögat, förminskar henne inte som människa, tvärt om ger det henne ytterligare kvaliteter, enligt min bestämda åsikt! Hon är mycket givande och intressant att prata med, när hon väl har värmt upp!

Greta säger att bara hon skriver sina tal och texter, men att hon får en hel del tips och idéer från andra. En av dessa är jag själv. Hon tillägger att när hon ger sig in i vetenskapliga diskussioner, kontrollerar hon ofta först budskapet med kunniga forskare, för att få det helt rätt!

Vad gäller FB har Greta hjälp där med återpubliceringarna av en indisk aktivist, det är inget som hon har hållit hemligt. Nästan alla i Gretas höga internationella position har en hel stab till sin hjälp. F4F är ovanligt mycket en utpräglad gräsrotsrörelse, men Greta behöver MERA skrivhjälp! Hon har en daglig flod av mail och brev att hantera!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-10 kl. 22:55.
2021-08-10, 22:59
  #34547
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Så du tror alltså inte på att det är hon själv som skriver dem?

Inspiratoeren: har inte Greta själv påstått att hon gör det?

Vet du förresten vem som hanterar hennes Twitterkonto när hon demonstrerar? Eller har hon världens längsta selfiepinne för att lägga upp foton av gruppen och använder en tredje hand för att re-tweeta andras inlägg medan hon har de två vanliga upptagna med sina hemsnickrade skyltar?
Jag menar att hon är duktig på att hålla tal. För hon mimar väl inte?
2021-08-10, 23:00
  #34548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta säger att hon har gått ett år i gymnasieskolan och la till att hon antar, att hon som vanligt då har ett par år kvar. Hon har vad jag har förstått en mycket hög och snabb inlärningsförmåga. Å andra sidan har hon som väl känt några verkligt tidskrävande hobbies,
klimat och miljö! Hon gillar även att spela musik, spela drama, rida och dansa.

Som sagts sägs hon studera samhällsvetenskapliga ämnen. Tidigare till mig för några år sedan sa hon, att hon mest funderade på att plugga naturvetenskapliga programmet, men la till att hon inte hade bestämt sig. Efter gymnasiet kan hon nu istället välja, att plugga naturvetenskapligt basår på högskolan.

Greta har upprepade gånger sagt, att vara tonåring innebär, att man inte ens vet vad man kommer att göra nästa vecka! Naturligtvis retas hon även här.

Efter ett år på ett 3-årigt program ”antar” hon att hon har ett par år kvar.

Jag förstår att du därmed drar slutsatsen att hon inte bara har hög utan också snabb inlärningsförmåga. Det är svårt att se det på annat sätt.

Och vem vet, om ett par år kanske hon får undervisning i miljövänliga cykeldynamos under det naturvetenskapliga basåret som grädde på moset. Slutet gott, allting gott.

Äger hon inte en skattesubventionerad elcykel, förresten? Miljöpartistisk symbolpolitik borde väl passa henne som handen i handsken?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback