Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-09, 19:47
  #34489
Avstängd
wwrs avatar
Nu jagar hon kopruttar på andra sidan jordklotet. Allt för att skydda sin arbetsgivare EU som tar order från USA, världens största CO2-producent per person. Nya Zeeland ligger långt ned i rankingen (dvs bra).

Citat:
Greta Thunberg turns attention to New Zealand's greenhouse gas emissions

Emissions from cows on New Zealand dairy farms reach record levels",

https://www.nzherald.co.nz/nz/greta-...U2ODBX77Z3NSU/
2021-08-09, 19:49
  #34490
Moderator
-Info-s avatar
Greta Thunberg ska på ett viktigt möte:

Citat:
Greta Thunberg till FN:s klimatmöte i Glasgow

Greta Thunberg kommer att delta på FN:s klimatmöte i Glasgow i Skottland, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

Greta Thunberg hoppas att FN:s nya klimatrapport blir ett ”väckarklocka, på alla tänkbara sätt”.
– Jag hoppas att världen tar hänsyn till måndagens hemska rapport från FN:s klimatpanel, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mote-i-glasgow
2021-08-09, 19:54
  #34491
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta Thunberg ska på ett viktigt möte:
Citat:
Greta Thunberg kommer att delta på FN:s klimatmöte i Glasgow i Skottland, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.
När hon vurmade för vacciner sade hon att hon skulle vägra Glasgow-mötet. Hon bara hoppar mellan vad som är inne för tillfället.
Citat:
Greta Thunberg says she will not attend Cop26 climate summit

The Swedish climate campaigner Greta Thunberg has said she will not attend the Cop26 climate summit in Glasgow in November, saying the uneven distribution of Covid-19 vaccines would mean countries could not participate on even terms.
https://theguardian.com/environment/...climate-summit
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-08-09 kl. 20:04.
2021-08-09, 20:41
  #34492
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Hur skulle Greta som vegan kunna överleva om hon skulle leva med dom befolkningarna och deras levnadssätt?
Jag vet att även inuiterna på Grönland och på norra Canada gillar mycket Greta, då hon mycket har tagit upp om de smältande glaciärerna, vilket är ett stort hot mot inuiternas levnadssätt, och därför oroar dem mycket!

Dock vet jag att en tjej som är både forskare och andlig ledare, har sagt att det är nästan omöjligt att vara vegan hos dem. Hon sa dock även till Greta vid en andlig ceremoni, att det var viktigt att hon lärde sig att flyga både framlänges och baklänges som en kolibri! Ledaren sa också att Greta var söt och hade ett eget inre ljus! Ett stort erkännande av henne!

Ofta kräver orden från en andlig mästare mycket eftertanke, för att fullt ut kunna förstås. Greta fick själv ett heligt namn hos Lakotas och blev alltså en av deras invigda.
2021-08-09, 21:32
  #34493
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ska du bråka med mig?
Insinuera att jag missbrukar? Knäppskalle.
'
Hon har problem med sin kropp! Har du missat det?
Vad har hon för problem med sin kropp?
2021-08-09, 22:18
  #34494
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Inlägg i SvD idag: https://www.dn.se/kultur/kristofer-a...-klimatangest/

Om klimatångest alltså. Han påpekar att han nästan är avundsjuk på SD:are som avfärdar allt.
Men märkligt är det att det har gått politik i klimatet. har ju eg. inget med det att göra. I grunden.
Men man kan politisera allt. Greta har politiserats av många. Även om en de (smartare) försöker kommersialisera henne. Eftersom hon är "inne".
Men klart att hon är jobbig. Hon VILL att man ska ha ångest, indirekt, eftersom hon vill att man ska prioritera detta och ta ansvar - ANNARS...
Men folk vill inte ha ångest. Inte så kreativt heller. Det får man förstå.
Sen att en del låtsas att det inte finns orsak att oroa sig. Det är närmast lite sjukt.
Det är väl SJÄLVKLART att klimatet måste räddas av våra politiker. Du länkar till någon kultursida. Aldrig i livet att jag skulle läsa det. Som om klimathotet var "kultur". Du har inte förstått allvaret i det här. FN:s nya klimatrapport är mycket, extremt oroväckande. Ja Greta vill att vi ska ha ångest. Jag har det!
2021-08-09, 22:32
  #34495
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det är väl SJÄLVKLART att klimatet måste räddas av våra politiker. Du länkar till någon kultursida. Aldrig i livet att jag skulle läsa det. Som om klimathotet var "kultur". Du har inte förstått allvaret i det här. FN:s nya klimatrapport är mycket, extremt oroväckande. Ja Greta vill att vi ska ha ångest. Jag har det!
Ja, nu handlar inte tråden primärt om klimatet, eller om ångest inför detsamma. Utan om Greta.
Som moderatorn noterar inför varje inlägg.
Och Greta noterar på sin hemsida att den nya IPCC-rapporten innehåller inga riktiga överraskningar.
Greta verkar inte på något sätt mattas av i sina ansträngningar. Kanske kommer hon tvärt att bara lägga av. Blir utbränd. Hon har alla förutsättningar för att bli det.
2021-08-09, 22:42
  #34496
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, du passar dig nu . Straffad som du är - igen. Men tråden lever - för att Greta lever och är still going strong. Snart till nytt möte också. Personligen nu.
Och apropå mode och charm; kanske kan hon i mötet med denna bransch fått iden att tänka på figuren!? Anima in corpore sano.
Inte antingen eller, utan både ock.
Hon kan inte hela livet gömma sig bakom att hon har viktigare saker att göra.
"...based on a famous Latin phrase
"Anima Sana In Corpore Sano",
which when translated expresses the ancient ideal of
"A Sound Mind in a Sound Body."
2021-08-09, 22:51
  #34497
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"...based on a famous Latin phrase
"Anima Sana In Corpore Sano",
which when translated expresses the ancient ideal of
"A Sound Mind in a Sound Body."
Ja, vi har tydligen någon här i tråden som inte vet att hon har problem med sin kropp. Vet du något mer om hur hon mår?
2021-08-10, 00:15
  #34498
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, vi har tydligen någon här i tråden som inte vet att hon har problem med sin kropp. Vet du något mer om hur hon mår?
Greta har verkat piggare i sommar, och av döma av fotografierna som cirkulerat både allmänt och i F4F, har hon varit ute en hel del, positivt. Hon har börjat få ett visst intresse även för medicinska frågor. Som tidigare är hon verkligt nyfiken , och älskar att lära sig nya saker.

Hon är ju dock ännu liten och smal. Hon blev snabbt trotsig i en känd SVT-intervju i våras, och sa då plötsligt med tårar i ögonen, "-Jag är liten, svag och stolt"! Greta är förstås fortsatt högkänslig, vilket hon själv talat om ibland. I denna SVT-intervju sa hon även, att jag har en så stor empati! Så är hon verkligen till sättet, är mycket generös och intresserad av dem, som hon gillar.

Jag har fått tag i två erfarna läkare, som är intresserade av att hjälpa henne, men Greta verkar bara vilja prata om sådant, om vi ses personligen. Om jag har förstått det rätt, var det en jobbig upplevelse för Greta, när indisk säkerhetstjänst hackade sig in i hennes högkrypterade kommunikation. Alla lyssnar tyvärr på alla, särskilt idag! Detta fick hon lära sig den hårda vägen.

-Så Greta verkar med rätta ha blivit mera misstänksam mot allt digitalt och analogt! Kan bara svara rätt allmänt på din fråga, då Greta vill, att jag ska vara betydligt mera försiktig med personliga frågor, som handlar om henne. Ska jag kunna vara till nytta för henne, måste jag ha och visa god omtanke för henne!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-10 kl. 00:31.
2021-08-10, 00:45
  #34499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har verkat piggare i sommar, och av döma av fotografierna som cirkulerat både allmänt och i F4F, har hon varit ute en hel del, positivt. Hon har börjat få ett visst intresse även för medicinska frågor. Som tidigare är hon verkligt nyfiken , och älskar att lära sig nya saker.

Hon är ju dock ännu liten och smal. Hon blev snabbt trotsig i en känd SVT-intervju i våras, och sa då plötsligt med tårar i ögonen, "-Jag är liten, svag och stolt"! Greta är förstås fortsatt högkänslig, vilket hon själv talat om ibland. I denna SVT-intervju sa hon även, att jag har en så stor empati! Så är hon verkligen till sättet, är mycket generös och intresserad av dem, som hon gillar.

Jag har fått tag i två erfarna läkare, som är intresserade av att hjälpa henne, men Greta verkar bara vilja prata om sådant, om vi ses personligen. Om jag har förstått det rätt, var det en jobbig upplevelse för Greta, när indisk säkerhetstjänst hackade sig in i hennes högkrypterade kommunikation. Alla lyssnar tyvärr på alla, särskilt idag! Detta fick hon lära sig den hårda vägen.

-Så Greta verkar med rätta ha blivit mera misstänksam mot allt digitalt och analogt! Kan bara svara rätt allmänt på din fråga, då Greta vill, att jag ska vara betydligt mera försiktig med personliga frågor, som handlar om henne. Ska jag kunna vara till nytta för henne, måste jag ha och visa god omtanke för henne!
Jag har genom åren lärt känna två olika kvinnor som vid flera tillfällen sagt: "Jag, som är världens trevligaste människa!" Problemet är ju bara att ingen av dem är särskilt trevlig. Tvärtom.

Och då blir det ju intressant om Greta™ tror att hon är empatisk. Båda mina barn är Aspies, och om det är något man måste vägleda och träna Aspies i, så är det empati. Det kommer inte naturligt för Aspies. Det kan inte gärna vara lättare om man föds in i en primadonnafamilj (läs: Malena). Om man därefter produktplaceras som "climate girl" i världspressen blir det nog ännu svårare. Men Greta™ har en så stor empati! Fan tro't.

(Aspies brukar vara överbegåvade inom något område, men den överbegåvningen leder tyvärr ofta till en självöverskattning rent generellt.)
2021-08-10, 01:14
  #34500
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag har genom åren lärt känna tvål olika kvinnor som vid flera tillfällen sagt: "Jag, som är världens trevligaste människa!" Problemet är ju bara att ingen av dem är särskilt trevlig. Tvärtom.

Och då blir det ju intressant om Greta™ tror att hon är empatisk. Båda mina barn är Aspies, och om det är något man måste vägleda och träna Aspies i, så är det empati. Det kommer inte naturligt för Aspies. Det kan inte gärna vara lättare om man föds in i en primadonnafamilj (läs: Malena). Om man därefter produktplaceras som "climate girl" i världspressen blir det nog ännu svårare. Men Greta™ har en så stor empati! Fan tro't.

(Aspies brukar vara överbegåvade inom något område, men den överbegåvningen leder tyvärr ofta till en självöverskattning rent generellt.)
Jag skrev att Greta var generös mot dem som hon gillar.

Ska tillägga, att det dock är rätt få, som Greta verkligen gillar. Rätt många journalister har påpekat i sina reportage, att hon ofta ser rätt ensam ut på många demonstrationer och möten, och kallar ibland henne därför för den ofrivilliga aktivisten.

Ska man kunna öppna låset på Greta, gäller det att ha rätt nyckel och låsolja samt mycket tid och tålamod. Trägen vinner ofta!

Som för många aspisar har Greta det svårare med det sociala (sam)spelet, när hon (snabbt) blir trött. Hon orkar mycket, men plötsligt tar orken slut! Hon har själv sagt retsamt, att hennes föräldrar tycker att hon ofta blir mycket autistisk, när hon blir trött. Då är det oftast bäst att vara tyst, om man är i hennes närhet!

Greta betonade alltså i SVT-intervjun, att hon har stor empati.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-10 kl. 01:49.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback