2021-08-09, 15:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Haha...

Ja han stannade vid Luntmakaregatan för han förstod att han inte kunde springa längre för då hade han krockat med poliserna som spydde...

Så i hans påhittade historia så stannade han där det passade honom bäst...

Kan se hur han tvärnitar vid Luntmakaregatan efter den ruschen han visade upp i TV...

Gick han sen lugnt tillbaka till brottsplatsen o sa att han inte fick tag i poliserna ?

Intressant. Hur visste SE att polisen spytt i närheten av trappan? Förresten spydde väl polisen ovanför trappan?
Citera
2021-08-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jo det går att tänka i andra banor, prova gärna, jag har redan gjort det.

Jag tror att SE hittat på löptur en för att framstå som mer hjältemodig, eller att han faktiskt gjorde en ansats att springa efter men det blev inte av. Alternativet att SE som GM hittar på det för att förvirra (eller vilket ord du kommer ändra till) går inte ihop tycker jag. Det blir ologiskt och bara dumt. Javisst har brottslingar sagt mer korkade saker än så, men då hamnar det ju i kategorin "det är inte omöjligt". Och när det hamnar i den kategorin så är det osannolikt, för det är sådant som inte har stöd i materialet. Men visst, Filter älskar gräva i den lådan. För man kan ju inte motbevisa såna argument.

Här skiljer vi oss åt....

Nu ska outa mig lite men jag har vänner som jobbar med utredning av brott..

Det är tvärtom otroligt vanligt att folk hittar på helt galna grejer om dom är pressade...

Ju större brott ju mer otroliga historier..

Nu är det när dom börjar känna pressen såklart...

O jag menar att vi inte kan sätta oss in i hur pressad Engström trodde sig vara om det var ett spontandåd....Han tänkte troligen att det är i princip kört isåfall..
Citera
2021-08-09, 15:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag tror du får sätta dig in i det lite till då...

Engström är inte osannolik även om han inte är GM....

Jag skulle påstå att många kandidater inte är speciellt osannolika...Inte ens CP...

Det är inte osannolikt med polisspåret eller Stay Behind eller CA ..

Jag tror att det är just tvärtom du som låser dig fast att påstå att det är osannolikt....Inte jag som påstår att det är möjligt

Jag har redan satt mig in in SE som GM sa jag. Lägg inte ord i munnen på mig.

Tror du att alla de som inte har SE som GM har låtit bli sätta sig in i SE som GM? Jag skulle säga att vi över lag har satt oss in mer i SE som GM än vad de som har honom som GM gjort.

Der finns liksom ingenting som pekar på att SE är GM mer än att han kanske har en tidsmöjlighet att vara GM. Då är det luft.
Citera
2021-08-09, 15:14
Medlem
Citat:
Intressant. Hur visste SE att polisen spytt i närheten av trappan? Förresten spydde väl polisen ovanför trappan?

Han visste kanske inte just hade spytt men i den påhittade historien så måste den ju avslutas med att inget händer väl ?

Eller ska han säga i den påhittade historien att han fick tag i poliserna ?

Uppenbart att en historia är påhittad är att den varken går att bekräfta eller bevisa oskuld..

Mitt barn ljuger likadant...
Citera
2021-08-09, 15:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Här skiljer vi oss åt....

Nu ska outa mig lite men jag har vänner som jobbar med utredning av brott..

Det är tvärtom otroligt vanligt att folk hittar på helt galna grejer om dom är pressade...

Ju större brott ju mer otroliga historier..

Nu är det när dom börjar känna pressen såklart...

O jag menar att vi inte kan sätta oss in i hur pressad Engström trodde sig vara om det var ett spontandåd....Han tänkte troligen att det är i princip kört isåfall..

Ok så när jag säger att brottslingar har sagt mycket dumma saker för att komma undan så svarar du med "där skiljer vi oss åt, jag känner folk, brottslingar kan hitta på galna saker". What? Det är inte att skilja sig åt. Läser du ens det jag skriver?

När dom känner pressen säger du. Men SE gör ju inte detta när han känner pressen, han gör det direkt. För du menar väl inte att det är jättevanligt att brottslingar hittar på nåt helt galet och ringer upp polisen när de inte ens vet om de är på radarn?
Citera
2021-08-09, 15:17
Medlem
Citat:
Jag har redan satt mig in in SE som GM sa jag. Lägg inte ord i munnen på mig.

Tror du att alla de som inte har SE som GM har låtit bli sätta sig in i SE som GM? Jag skulle säga att vi över lag har satt oss in mer i SE som GM än vad de som har honom som GM gjort.

Der finns liksom ingenting som pekar på att SE är GM mer än att han kanske har en tidsmöjlighet att vara GM. Då är det luft.

Jag har ingen aning hur villig du varit att verkligen se om det är sannolikt att SE är GM..

Är man negativ från början så är glaset halvtomt...

O det är här vi skiljer oss åt..

Du tar varje chans att påstå att SE är osannolik...

Såklart att det inte finns en självklar GM då hade vi inte suttit här..
Citera
2021-08-09, 15:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han visste kanske inte just hade spytt men i den påhittade historien så måste den ju avslutas med att inget händer väl ?

Eller ska han säga i den påhittade historien att han fick tag i poliserna ?

Uppenbart att en historia är påhittad är att den varken går att bekräfta eller bevisa oskuld..

Mitt barn ljuger likadant...

Det var du som hävdade att SE säger sig stanna vid Luntmakaregatan pga polisen som spyr. Inte jag. Du gjorde en poäng av just det. Men jag får tolka detta som att du tar tillbaka ditt uttalande om den spyende polisen?

Ok. Jag tittade på Nyhetsmorgon imorse. Kan du bekräfta eller motbevisa?
Citera
2021-08-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ok så när jag säger att brottslingar har sagt mycket dumma saker för att komma undan så svarar du med "där skiljer vi oss åt, jag känner folk, brottslingar kan hitta på galna saker". What? Det är inte att skilja sig åt. Läser du ens det jag skriver?

När dom känner pressen säger du. Men SE gör ju inte detta när han känner pressen, han gör det direkt. För du menar väl inte att det är jättevanligt att brottslingar hittar på nåt helt galet och ringer upp polisen när de inte ens vet om de är på radarn?

Återigen så tror jag att Engström kände sig pressad o därför började tidigt hitta på saker...

Alltså väldigt likt en GM..

Du är väl medveten om att alla GM även innan dom är på raderna börjar göra konstiga saker?...
Citera
2021-08-09, 15:23
Medlem
Citat:
Det var du som hävdade att SE säger sig stanna vid Luntmakaregatan pga polisen som spyr. Inte jag. Du gjorde en poäng av just det. Men jag får tolka detta som att du tar tillbaka ditt uttalande om den spyende polisen?

Ok. Jag tittade på Nyhetsmorgon imorse. Kan du bekräfta eller motbevisa?

Nej jag gjorde en poäng av att han inte ville krocka med andra berättelser...Det var bara ett exempel o var det ett dåligt exempel så stuntsamma..

Du förstod nog vad jag menade...
Citera
2021-08-09, 15:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag har ingen aning hur villig du varit att verkligen se om det är sannolikt att SE är GM..

Är man negativ från början så är glaset halvtomt...

O det är här vi skiljer oss åt..

Du tar varje chans att påstå att SE är osannolik...

Såklart att det inte finns en självklar GM då hade vi inte suttit här..

Försök med det där du. Jag säger att jag satt mig in i SE som GM, du svarar att då är det bäst jag sätter mig in i SE som GM. Jag påminner om att jag faktiskt sa att jag satt mig in i SE som GM, du svarar att du inte kan veta hur villig jag var.

Det är tydligt att du inte riktigt tar till dig vad du läser och sen försöker släta över när du blir avslöjad.

Så motsatsen till osannolik är solklar? Är man så svart-vit så förstår jag att man faller för TPs teori.

Jag har sagt att jag tycker att SE är osannolik när du frågat.

Appropå att se glaset som halvtomt, du gör det precis nu. Utgår från att jag inte satt mig in i SE som GM på rätt sätt. Svårt med dubbelmoral.
Citera
2021-08-09, 15:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej jag gjorde en poäng av att han inte ville krocka med andra berättelser...Det var bara ett exempel o var det ett dåligt exempel så stuntsamma..

Du förstod nog vad jag menade...

Det framstod inte det minsta som ett exempel på hur han anpassar sig. Det var ett rakt fram påstående. Du sa att han hittat på sin löptur bla för att förekomma eventuella vittnen vid trappan, jag sa att SE sagt han stannade vid Luntmakaregatan, du sa att han sagt detta för att polisen spydde vid trappan. När jag sa att SE omöjligt kan veta detta så påstår du att det bara var ett exempel på hur SE ändrar sin historia. Här är det ordagranna citatet:
Ja han stannade vid Luntmakaregatan för han förstod att han inte kunde springa längre för då hade han krockat med poliserna som spydde...
Jag skulle säga att det enda exemplet på någon som ändrade sin historia här är du själv. Haha.

Förstod vad du menade? Det var ju inget exempel. Att det var ett exempel är en efterhandskonstruktion för att du hade fel.
Citera
2021-08-09, 15:42
Medlem
Citat:
Försök med det där du. Jag säger att jag satt mig in i SE som GM, du svarar att då är det bäst jag sätter mig in i SE som GM. Jag påminner om att jag faktiskt sa att jag satt mig in i SE som GM, du svarar att du inte kan veta hur villig jag var.

Det är tydligt att du inte riktigt tar till dig vad du läser och sen försöker släta över när du blir avslöjad.

Så motsatsen till osannolik är solklar? Är man så svart-vit så förstår jag att man faller för TPs teori.

Jag har sagt att jag tycker att SE är osannolik när du frågat.

Appropå att se glaset som halvtomt, du gör det precis nu. Utgår från att jag inte satt mig in i SE som GM på rätt sätt. Svårt med dubbelmoral.

Jag har läst mkt av vad du skrivit om SE o I princip varenda liten sak så säger du osannolikt..

O jag tror aldrig du satt dig in i honom som neutral utan mest för att bevisa att han är osannolik..

Det är som allt man skriver om hur SE kan ha tänkt eller t.ex fått en fördel av som GM säger du blankt Nej till..

Nästan så att man tror att du skulle tro att Jeppsson är mer troligen GM än just SE..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in