Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-07, 12:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du laddar ner en custom-firmware och installerar på din elspark. Sen finns det förmodligen en app till den firmwaren där du kan göra massor av finjusteringar av din prestanda.

Men du, menar inget illa nu men du verkar inte ha den tekniska grundkunskapen som krävs för såna här saker. Det är för det mesta idiotsäkert, men det kräver ändå att du åtminstone har klarar av att googla innan du postar på forum.

Hej, kan man ordna det på en iPhone? Jag försöker ladda ner firmwaren på hemsidan scooterhacking.org men jag får bara zip filer som inte gör någon nytta. Den laddar ner genom google play, men iPhone funkar väl ej, man behöver väl ha android då?

EDIT: Det står på alla guider att jag ska ladda ner xiaoflasher appen men jag kan ej hitta den i appstore på min iPhone :/
__________________
Senast redigerad av MisterBear 2021-08-07 kl. 13:12.
Citera
2021-08-08, 00:03
  #14
Medlem
tarek90s avatar
Har beställt en likadan som åker 25km/tim redan för mycket för att få köra men man kan ju lägga en egen mod å begränsa till 20km/h ifall man blir stoppad av polis!
Citera
2021-08-08, 00:48
  #15
Medlem
Någon som kan svara på om det går att trimma min Ninebot med iPhone för guiderna på youtube visar bara med android. Måste jag ska en android telefon för att få skiten trimmat?
Citera
2021-08-08, 07:57
  #16
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Någon som kan svara på om det går att trimma min Ninebot med iPhone för guiderna på youtube visar bara med android. Måste jag ska en android telefon för att få skiten trimmat?

Måste ha den bästa mobilen. DVS en Android.
Annars måste man använda datorn.
Citera
2021-08-08, 07:58
  #17
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Har beställt en likadan som åker 25km/tim redan för mycket för att få köra men man kan ju lägga en egen mod å begränsa till 20km/h ifall man blir stoppad av polis!

Eller så trimmar man med rätt trim så ingår police mode.....då kan man göra så den går som standard om dom skulle testa. Går den i 25 skulle dom kanske klaga ändå. o e den på 350W samma sak...
Citera
2021-08-08, 17:06
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Eller så trimmar man med rätt trim så ingår police mode.....då kan man göra så den går som standard om dom skulle testa. Går den i 25 skulle dom kanske klaga ändå. o e den på 350W samma sak...

Vad är rätt trim då? Berätta mer! Hur går de till, är de trim genom app eller vad? Och va kostar det?

Men angående android, jag måste alltså skaffa en lur med android enbart för att använda till att trimma? Du vet alltså att de inte går att trimma med IOS? Du vet med säkerhet det? Eller du bara gissar och stoltserar över att vara android användare?
Mvh
Citera
2021-08-09, 15:05
  #19
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Vad är rätt trim då? Berätta mer! Hur går de till, är de trim genom app eller vad? Och va kostar det?

Men angående android, jag måste alltså skaffa en lur med android enbart för att använda till att trimma? Du vet alltså att de inte går att trimma med IOS? Du vet med säkerhet det? Eller du bara gissar och stoltserar över att vara android användare?
Mvh

Dom som kan det säger att android gäller, annars dator. Men jag vet ju inte till 100 % , jag litar på dom vet som sysslar med det.

vet ej om det finns på alla trim eller bara på vissa. Men det gör att scootern fungerar som standard om man inte aktiverar trimmet. Så blir man stoppad så kan man göra så den går som standard.

Det är trim genom app typ, man flashar, laddar ner fil o in i scootern.
Citera
2023-03-19, 04:41
  #20
Medlem
can man reimma en eltra uraban gen 2 ?
Citera
2023-04-28, 21:15
  #21
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Hej, kan man ordna det på en iPhone? Jag försöker ladda ner firmwaren på hemsidan scooterhacking.org men jag får bara zip filer som inte gör någon nytta. Den laddar ner genom google play, men iPhone funkar väl ej, man behöver väl ha android då?

EDIT: Det står på alla guider att jag ska ladda ner xiaoflasher appen men jag kan ej hitta den i appstore på min iPhone :/

Apple tillåter tyvärr inte denna typen av appar, men har du en dator med Windows så kan du ladda ner denna appen som heter Ninebot-Flasher:

https://apps.microsoft.com/store/det...r/9P5HWS0HQ55S
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback