2021-08-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Nejdå. Alla tycker annorlunda. Snarare så att åsiktskorridoren är väldigt bred och få som står utanför idag. De jag åsyftar i TS är en ganska stor del av åsiktskorrioren. De som helt står utanför har nog inget forum att synas eller höras i överhuvudtaget.

Fast du gör ju exakt som värdegrunds akademikerna gjort i tio år, går på person och letar efter tillkortakommanden där och kallar dom "loser" pga deras åsikter och där igenom smalnar av och gör den delen av korridoren oattraktiv.

Det är ju naturligtvis inte så att det inte finns homofober också bland akademikerna och dom blir ju inte mindre till antalet bara för att dom är mer ängsliga än övriga grupper över att uttrycka sin åsikt pga bland annat just skriverier från sådana som dig.
Citera
2021-08-06, 10:33
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Följer debatten kring Försvarsmakten och Pride som gått varm de senaste dygnen. (Ja, det finns en tråd i "vapen och militär" men det är mer för eller emot - den här trådstarten mer ett "varför?" och "vilka?".)

Jag valde att lite mer ingående granska de som klagat mest högljutt (i flera inlägg) på Försvarsmaktens inlägg på Facebook.

Sorterade bort de uppenbara trollkontona men av de som återstår och har hyffsat öppna profiler:
-Här förekommer mest män och kvinnor (mest arga män dock)
-En majoriet är arbetslösa, långtidssjukskrivna eller har haft perioder i närtid (Läs från starten på sitt facebookmedlemsskap) där de varit arbetslösa
-Många har epitetet "skild" i sin facebookstatstatus eller uppenbart "importerade fruar"
-Utifrån deras facebookprofiler är många eller har många varit drabbade av psykisk ohälsa
-En hel del med någon form av funktionsnedsättning (sitter i rullstol, begränsad hörsel/syn, läs/skriv svårigheter)
-Utifrån deras profilbilder är majoriteten för gamla för att starta en karriär i Försvarsmakten eller för otränade för att klara kraven

Gräver man djupare (vilket jag bara genomförde på ett slumpval av 30 st - urvalet är stort) är det inte bara Försvarsmakten man är arg och bitter på. Politiker (mestadels socialdemokraterna), polisen, kommuner, ja i stort hela samhället får sig en släng av sleven.
-Av de 30 är 26 medlemmar i grupper som "Folkets rättigheter i samhället", följer Katerina Janouch (varav tre flitigt kommenterar hennes inlägg med att hon är "vacker" och "läcker").
-En majoritet följer även Samhällsnytt, Friatider, Nyatider osv osv

Inte mer vetenskapligt eller akademiskt undersökt och redovisat än så.

Men funderar på varför det är så här? Om man ska vara lite hård och det bör ju Flashback tåla så är det här människor med en ”loser-mentalitet”. Det är ganska misslyckade och skriker gärna sig hesa i sitt hat mot samhället. Sådana som hävdar att "det är samhällets fel att jag blev utbränd" osv som nog inte inser att det är de själva som är ganska värdelösa och det är därför de blev arbetslösa, började supa med mera.

Varför hamnar de här som följare till de så kallade alternativa medierna?

Var är medelsvenssons med villor, fasta jobb, familjer och stabil ekonomi i dessa debatter?

Den rimligaste förklaringen är att du hittat hur loosers använder sociala medier inte något annat.
Citera
2021-08-06, 10:59
Medlem
1. Mår man skit själv är det lättare att se negativa saker än positiva.
2. Att delvis stå utanför samhället gör det lättare att kritisera det, du har även mindre att förlora på det.
3. Lågutbildade har missat den politiska indoktrineringen som medelklassen genomgått, de tar nog även avstånd ifrån den eftersom de ändå inte är en del av medelklassen eller har något att vinna på det.

I guess.
Senast redigerad av inte.snell 2021-08-06 kl. 11:03.
Citera
2021-08-06, 11:17
Medlem
z0rkeepers avatar
Det räcker med att se vad för typ av reklam som visas på "alternativmedia" för att förstå att det mestadels är "losers" som besöker dessa sidor. Jag gillar att dom finns, dom uppfyller en bra funktion, men man skäms ju när man går in på t.ex. samnytt och ser tusen click-bait reklam som t.ex. "Du kan aldrig tro vad som hänt Alexander Bard" o.s.v.

Inte för att reklamen på t.ex. Aftonbladet är mycket bättre men man ser definitivt en skillnad i vad för personer dom riktar sig till på alternativmedia.
Citera
2021-08-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det är det som är det farliga med alternativmedier.

Medierna har en viktig roll i att engagera och informera människor. Ifall medier aktivt försöker göra sina läsare paranoida, rädda och arga kan det försämra läsarnas psykiska hälsa. Jag själv har till exempel svårt att läsa medier om jag får se Jimmie Åkessons leende ansikte, eller nån artikel som jag vet om kommer att göra att fler människor röstar på SD.

Dessutom sprider alternativmedierna farliga och falska nyheter kring både hälsa (Covidvacciner) och global uppvärmning. Frågan är om tryck- och yttrandefrihet borde innefatta falsk eller på annat sätt samhällsskadlig information?

I ett friskt samhälle med en riktig journalistkår som gör sitt jobb, skulle vi inte ha alternativ-media. Det är bara ett symptom.
Citera
2021-08-06, 11:19
Medlem
Denna typ går heller inte att diskutera med, allra minst politik eftersom den istället för att tänka själv och göra egna analyser, enbart copypastar altmedia och det andra sagt. Det är väldigt låg IQ på den här typen och egentligen finns den på både höger och vänsterskalan.

Jag kan få bland känna att jag hellre diskuterar med någon som har extremare åsikter, så länge man märker att detta är verkligen personens egna åsikter och inte något färdigt identitetspolitiskt åsiktspaket.
Citera
2021-08-06, 11:34
Avstängd
.McAn.s avatar
Kan nån spräcka TS för mänsklighetens bästa?
Citera
2021-08-06, 12:35
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .McAn.

Nu vet jag inte vad det betyder men så långt behöver man kanske inte gå
Men TS följer agendan. De som kritiserar systemet skall stämplas som avvikande.

Ofta är det fejkat är min uppfattning.

De "skogsmänniskor som på Trumps uppdrag invaderade Capitol" är säkert statister som utsetts att utmåla systemkritiker som varande bakom flötet.

Greta kritiserar systemet och har diagnoser, liksom Assange. Man diagnosticerar de som kritiserar systemet (enligt min uppfattning den globala diktatur som håller på att byggas upp).

Jag gissar att många av de som skriver är proffs som fejkar en avvikande personlighet och "alt-right"-åsikter.

Samma med många forumtroll. De attackerar ofta den som kritiserar systemet istället för att försvara systemet.

Nästan alla måste ha diagnoser. När diagnoserna nyligen slog till för världens bästa gymnast, Biles, kunde hon inte tävla på hela veckan.

Det är ett nytt Sovjetunionen man försöker bygga upp genom EU samt globalt. Man använder samma metoder. Man ger psykiatriska diagnoser till regimkritiker.

Man ser dessutom hur systemet medvetet försöker sprida hat mellan folkgrupper t.ex män/kvinnor, mellan etniska grupper, det sprids har mot LGBT genom att Pride utmålar dem som avvikande sexgalningar. När man ser hur systemet arbetar vet man att det spår systemet valt är sjukt.

Snarare tror jag att det är sunt och hälsosamt att ägna sig åt systemkritik. Se så glåmig och full av diagnoser Greta är.

Man känner sig sällan så sund och frisk som när man läser om t.ex EU. För ett par år sedan skulle de sänka CO2, men förra året drog de in 7500 miljarder för att brassa på till max med CO2 genom Coronapaketen. Nu skall de visst sänka igen. Men den första åtgärden är tydligen att dra upp tullmurar mot Ryssland och Kina. EU är helt galna. Så när man följer systemets agerande känner man sig kärnfrisk, i alla fall förhållandevis.

Jag känner mig betydligt mer skärpt än USA:s president. Det kan man leva på länge
Senast redigerad av wwr 2021-08-06 kl. 12:58.
Citera
2021-08-06, 13:04
Medlem
Mongoprofetens avatar
"Loser - mentalitet" eller vänsterblivet cirkelrunkande? Vänsterblivet cirkelrunkande är hur den här tråden framstår.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-08-06 kl. 13:07.
Citera
2021-08-06, 13:06
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .McAn.

Det behövs inte, TS kommer att bli kulturberikad en dag och få ett abrupt uppvaknande.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-08-06 kl. 13:08.
Citera
2021-08-06, 14:19
Medlem
526s avatar
Citat:
Följer debatten kring Försvarsmakten och Pride som gått varm de senaste dygnen. (Ja, det finns en tråd i "vapen och militär" men det är mer för eller emot - den här trådstarten mer ett "varför?" och "vilka?".)

Jag valde att lite mer ingående granska de som klagat mest högljutt (i flera inlägg) på Försvarsmaktens inlägg på Facebook.

Sorterade bort de uppenbara trollkontona men av de som återstår och har hyffsat öppna profiler:
-Här förekommer mest män och kvinnor (mest arga män dock)
-En majoriet är arbetslösa, långtidssjukskrivna eller har haft perioder i närtid (Läs från starten på sitt facebookmedlemsskap) där de varit arbetslösa
-Många har epitetet "skild" i sin facebookstatstatus eller uppenbart "importerade fruar"
-Utifrån deras facebookprofiler är många eller har många varit drabbade av psykisk ohälsa
-En hel del med någon form av funktionsnedsättning (sitter i rullstol, begränsad hörsel/syn, läs/skriv svårigheter)
-Utifrån deras profilbilder är majoriteten för gamla för att starta en karriär i Försvarsmakten eller för otränade för att klara kraven

Gräver man djupare (vilket jag bara genomförde på ett slumpval av 30 st - urvalet är stort) är det inte bara Försvarsmakten man är arg och bitter på. Politiker (mestadels socialdemokraterna), polisen, kommuner, ja i stort hela samhället får sig en släng av sleven.
-Av de 30 är 26 medlemmar i grupper som "Folkets rättigheter i samhället", följer Katerina Janouch (varav tre flitigt kommenterar hennes inlägg med att hon är "vacker" och "läcker").
-En majoritet följer även Samhällsnytt, Friatider, Nyatider osv osv

Inte mer vetenskapligt eller akademiskt undersökt och redovisat än så.

Men funderar på varför det är så här? Om man ska vara lite hård och det bör ju Flashback tåla så är det här människor med en ”loser-mentalitet”. Det är ganska misslyckade och skriker gärna sig hesa i sitt hat mot samhället. Sådana som hävdar att "det är samhällets fel att jag blev utbränd" osv som nog inte inser att det är de själva som är ganska värdelösa och det är därför de blev arbetslösa, började supa med mera.

Varför hamnar de här som följare till de så kallade alternativa medierna?

Var är medelsvenssons med villor, fasta jobb, familjer och stabil ekonomi i dessa debatter?

Hela grejen med woke och pride går ut på att normalisera avvikande personer i form av ekonomiska flyktingar, islamister (dvs personer utan verklighetsuppfattning + aggressiv mentalitet mot i-länder), sexuellt perverterade och könslösa. Dvs själva definitionen av losers.

Varför är det legitimt hos woke att inte acceptera frånskilda och arbetslösa svenska män?
Är det skillnad på folk och folk?
Citera
2021-08-06, 17:29
Medlem
BuckshotBills avatar
Gör ett lika ovetenskapligt urval av välutbildade med jobb familj som kommenterar på andra siter än gammelmedia så ser dessa människor plötsligt skärpta ut och inte lika indoktrinerade som de som intalar sig själva att alltid varit så här. Och starta sedan ny tråd om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback