2021-08-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tar bort en sak som skulle vara nyttig? Han kan ju inte ändra vad som hänt. Han är lik många andra vittnen - de blev inte förhörda på mordplatsen. Därför anser jag inte att det är något indicie.

Det han säger matchar ju annat vi hört - polisen var inte så intresserad av vittnen. GM SE har en väldig tur när han hittar på att polisen inte ville ha hans namn, det bara råkar matcha vad andra antyder. Superljugaren SE. Inte en enda lögn motsägs... Det kan man kalla extrem tur... Eller så är teorin fel.

Okej...

Hur många lämnade vittnesmål på mordnatten ?

Kan du siffran ?

Eller lämmade namn o nummer så Polisen kunde ringa dom åtminstone dagen efter...
Senast redigerad av Problem2020 2021-08-04 kl. 18:44.
Citera
2021-08-04, 18:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Om du bara visste hur många GM som anstränger sig för att istället vara vittne så skulle du häpna...

Det är faktiskt det första alla GM försöker göra om dom är inringade till ett område eller tid är att försöka göra sig till vittne o även gå ut i TV o media..

Dom kan tillomed själva ringa polisen...Dom kan vara med om att söka efter offret...Dom kan "fejkgråta" i tv...

Om SE är GM så kände han sig troligen lite omringad av tid o plats o signalement o hade faktiskt inte mkt att förlora att ringa tidningar o TV..

Han hade allt att förlora på det. Hade en enda person känt igen honom hade han varit körd.

Dom kan ja. Men det är få mördare som låtsas spela vittne

Du säger att det är vanligt och att ALLA i samma situation det första dom gör spelar vittne och kontaktar media, det är rent hittepå. Fram med din statistik.
Citera
2021-08-04, 18:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Okej...

Hur många lämnade vittnesmål på mordnatten ?

Kan du siffran ?

Eller lämmade namn o nummer så Polisen kunde ringa dom åtminstone dagen efter...

Nej jag kan inte siffran, eftersom inga vittnesmål finns dokumenterade. Men få var det av alla 20+ vittnen
Citera
2021-08-04, 18:56
Medlem
Citat:
Han hade allt att förlora på det. Hade en enda person känt igen honom hade han varit körd.

Dom kan ja. Men det är få mördare som låtsas spela vittne

Du säger att det är vanligt och att ALLA i samma situation det första dom gör spelar vittne och kontaktar media, det är rent hittepå. Fram med din statistik.

Det finns väldigt kända fall där GM går ut i media trots att dom är GM för att göra det "konstigt" o spela på att dom då måste vara oskyldiga...

Även att dom kan skicka sms till offret för att spela oskyldiga o att dom då bara är oroade pojkvänner för att dom tror att det ser mer oskyldigt ut...plus att vad har dom att förlora..

Jag tror att SE tänkte såhär som GM:

Att han var mer omringad än han kanske faktiskt var på tid o plats o signalement.....o att han kände att han inte hade så mkt att förlora på att placerar sig som vittne..

Jag tycker personligen inte att det är såå konstigt alls...

Minns att när jag var 6år o hade tagit godis istället för att bara hålla käften o låta Morsan gissa på mig eller min bror istället göra mig till vittne o påstå att brorsan tagit godis o att jag tänkte att det var en bättre taktik...

Vilket även lyckades....

O det gjorde jag eg för jag visste att tid o plats band mig till godiset ...

Nu gjorde jag en förenkling såklart men menade mest att så konstigt är det inte o det hela bygger på hur mkt SE kände press på hur omringad han kände sig av just tid o plats o signalement han kände just där o då....
Citera
2021-08-04, 19:02
Medlem
Citat:
Nej jag kan inte siffran, eftersom inga vittnesmål finns dokumenterade. Men få var det av alla 20+ vittnen

Okej men hade du blivit förvånad om alla kända huvudvittne fick lämna vittnesmål på mordnatten eller lämnade åtminstone namn o nummer o att det kanske bara var just SE som inte lämnade någonting ?

Nu pratar jag om dom 6-7 st som är kända huvudvittne ...
Citera
2021-08-04, 19:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det finns väldigt kända fall där GM går ut i media trots att dom är GM för att göra det "konstigt" o spela på att dom då måste vara oskyldiga...

Även att dom kan skicka sms till offret för att spela oskyldiga o att dom då bara är oroade pojkvänner för att dom tror att det ser mer oskyldigt ut...plus att vad har dom att förlora..

Jag tror att SE tänkte såhär som GM:

Att han var mer omringad än han kanske faktiskt var på tid o plats o signalement.....o att han kände att han inte hade så mkt att förlora på att placerar sig som vittne..

Jag tycker personligen inte att det är såå konstigt alls...

Minns att när jag var 6år o hade tagit godis istället för att bara hålla käften o låta Morsan gissa på mig eller min bror istället göra mig till vittne o påstå att brorsan tagit godis o att jag tänkte att det var en bättre taktik...

Vilket även lyckades....

O det gjorde jag eg för jag visste att tid o plats band mig till godiset ...

Nu gjorde jag en förenkling såklart men menade mest att så konstigt är det inte o det hela bygger på hur mkt SE kände press på hur omringad han kände sig av just tid o plats o signalement han kände just där o då....
Ja det förekommer. Men du hittar ju på när du säger att det första någon mördare gör i samma läge är att spela vittne och gå ut i media. Det är ju nästan en ren lögn. Bara för att du hört talas om Mats Alm så blir inte beteendet vanligt. SE skulle vara helt unik om du har rätt i att han är GM.

Att göra sig till vittne är en sak. Att gå ut i tidning och tv när han är så säker på att bli igenkänd som du antyder är något helt annat. Det är ju rent självmål.
Citera
2021-08-04, 19:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Okej men hade du blivit förvånad om alla kända huvudvittne fick lämna vittnesmål på mordnatten eller lämnade åtminstone namn o nummer o att det kanske bara var just SE som inte lämnade någonting ?

Nu pratar jag om dom 6-7 st som är kända huvudvittne ...

Det där är spekulationer som inte säger någonting.

Sen att du vill välja ut vilka vittnen som räknas säger ju mer om dig än om SE.
Citera
2021-08-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ja det förekommer. Men du hittar ju på när du säger att det första någon mördare gör i samma läge är att spela vittne och gå ut i media. Det är ju nästan en ren lögn. Bara för att du hört talas om Mats Alm så blir inte beteendet vanligt. SE skulle vara helt unik om du har rätt i att han är GM.

Att göra sig till vittne är en sak. Att gå ut i tidning och tv när han är så säker på att bli igenkänd som du antyder är något helt annat. Det är ju rent självmål.

Jag håller ju såklart med om att dom flesta GM håller sig så långt bort från media som möjligt.....

Nu pratade jag om dom GM som känner att dom är liksom starkt bundna till tid o plats !

Det jag eg menade att SE kanske kände sig starkt omringad av känslan att om jag inte är vittne så blir jag mer misstänkt som GM.....Alltså om han nu var GM...

Jag tror faktiskt att det är 50/50 att folk inte kunnat göra exakt det som SE gjorde utifrån GM...Alltså att göra sig till vittne istället för att ligga helt lågt..
Citera
2021-08-04, 19:19
Medlem
Citat:
Det där är spekulationer som inte säger någonting.

Sen att du vill välja ut vilka vittnen som räknas säger ju mer om dig än om SE.

Nej jag bara påstår att SE misslyckades att lämna något vittnesmål eller namn o nummer ...Inget annat...

Menade att jag inte tror att det var såå svårt som han påstår även om polisen var lite stressad eller inte kunde ta alla vittnesmål av kreti o pleti som ville säga något...

Men SE misslyckas iallfall att lämna...
Citera
2021-08-04, 19:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag håller ju såklart med om att dom flesta GM håller sig så långt bort från media som möjligt.....

Nu pratade jag om dom GM som känner att dom är liksom starkt bundna till tid o plats !

Det jag eg menade att SE kanske kände sig starkt omringad av känslan att om jag inte är vittne så blir jag mer misstänkt som GM.....Alltså om han nu var GM...

Jag tror faktiskt att det är 50/50 att folk inte kunnat göra exakt det som SE gjorde utifrån GM...Alltså att göra sig till vittne istället för att ligga helt lågt..

Problemet är inte att han gör sig till vittne. Problemet är att han går ut i tidningar och tv när hans utseende borde vara det stora hotet mot honom. Det blir ologiskt att gå ut i media.
Citera
2021-08-04, 19:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej jag bara påstår att SE misslyckades att lämna något vittnesmål eller namn o nummer ...Inget annat...

Menade att jag inte tror att det var såå svårt som han påstår även om polisen var lite stressad eller inte kunde ta alla vittnesmål av kreti o pleti som ville säga något...

Men SE misslyckas iallfall att lämna...

Han säger inte att det var "såå svårt". Han säger att han erbjöd sig men polisen tackade nej. Varför ska man kräva att SE går över lik gör att ge vittnesmål, när ett vittne som AB var på väg därifrån utan att lämna vittnesmål. Hade inte Löhr stoppat honom hade han gått hem och hade nu varit misstänkt av dig.
Citera
2021-08-04, 19:26
Medlem
Citat:
Problemet är inte att han gör sig till vittne. Problemet är att han går ut i tidningar och tv när hans utseende borde vara det stora hotet mot honom. Det blir ologiskt att gå ut i media.

Jo men hans första media så säger han i praktiken: Jag är inte GM jag är vittne..!

Eller hur ?

Jag håller dörren öppen som SE som GM...inga bevis men tycker att för mig är han misstänkt..

Du vill stänga dörren att SE är GM ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in