Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Han hade allt att förlora på det. Hade en enda person känt igen honom hade han varit körd.
Dom kan ja. Men det är få mördare som låtsas spela vittne
Du säger att det är vanligt och att ALLA i samma situation det första dom gör spelar vittne och kontaktar media, det är rent hittepå. Fram med din statistik.
Det finns väldigt kända fall där GM går ut i media trots att dom är GM för att göra det "konstigt" o spela på att dom då måste vara oskyldiga...
Även att dom kan skicka sms till offret för att spela oskyldiga o att dom då bara är oroade pojkvänner för att dom tror att det ser mer oskyldigt ut...plus att vad har dom att förlora..
Jag tror att SE tänkte såhär som GM:
Att han var mer omringad än han kanske faktiskt var på tid o plats o signalement.....o att han kände att han inte hade så mkt att förlora på att placerar sig som vittne..
Jag tycker personligen inte att det är såå konstigt alls...
Minns att när jag var 6år o hade tagit godis istället för att bara hålla käften o låta Morsan gissa på mig eller min bror istället göra mig till vittne o påstå att brorsan tagit godis o att jag tänkte att det var en bättre taktik...
Vilket även lyckades....
O det gjorde jag eg för jag visste att tid o plats band mig till godiset ...
Nu gjorde jag en förenkling såklart men menade mest att så konstigt är det inte o det hela bygger på hur mkt SE kände press på hur omringad han kände sig av just tid o plats o signalement han kände just där o då....