2021-08-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Han är så ivrig att dagen efter berätta allt han vet men tydligen på brottsplatsen så lämnar han inget...

Påtagligt hur volymen hela tiden skruvas upp på Engström. Hur "ivrig" är han egentligen att berätta allt han vet? Som den uppmärksamhetstorsk han är kontaktar han husorganet SvD för en intervju. Kunde han redogöra för sin androgyna läggning i den blaskan några år tidigare kan han väl söka spaltutrymme när en sån här sak händer. Han hör sig för med Skandia om sin utstämplingstid vilket så klart är helt trivialt. Han ringer polisen och lämnar sitt vittnesmål. Det går sedan över en vecka utan att han meddelar sig med en endaste käft. Men här har ju somliga för att misstänkliggöra karl petat in alla möjliga stissiga handlingar. Av allt att döma helt uppdiktade.
Citera
2021-08-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Om sakerna för sig inte är särskilt märkliga varför skulle de då sammantaget utgöra nåt suspekt?

Jag tror eg du förstod vad jag menade men jag kan ta det matematiskt...

Om man har en händelsekedja som i vart liten sak inte är helt otrolig så blir det mer otrolig för varje händelse som staplas på varann...

Inom t.ex Krimvärlden så kallades det indicier o staplas indicier på varann så blir det mer påtagligt att det blir mer misstänkt...
Citera
2021-08-04, 18:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Om man har en händelsekedja som i vart liten sak inte är helt otrolig så blir det mer otrolig för varje händelse som staplas på varann...

Inom t.ex Krimvärlden så kallades det indicier o staplas indicier på varann så blir det mer påtagligt att det blir mer misstänkt...

Fast är det verkligen ett indicie mot SE att han inte blev förhörd på mordplatsen när vi faktisk inte har ett enda dokumenterat förhör från mordplatsen, inte ens anteckningar finns i materialet. Vi vet om några få som förhördes på mordplatsen.
Citera
2021-08-04, 18:01
Medlem
Citat:
Påtagligt hur volymen hela tiden skruvas upp på Engström. Hur "ivrig" är han egentligen att berätta allt han vet? Som den uppmärksamhetstorsk han är kontaktar han husorganet SvD för en intervju. Kunde han redogöra för sin androgyna läggning i den blaskan några år tidigare kan han väl söka spaltutrymme när en sån här sak händer. Han hör sig för med Skandia om sin utstämplingstid vilket så klart är helt trivialt. Han ringer polisen och lämnar sitt vittnesmål. Det går sedan över en vecka utan att han meddelar sig med en endaste käft. Men här har ju somliga för att misstänkliggöra karl petat in alla möjliga stissiga handlingar. Av allt att döma helt uppdiktade.

Som jag skrev ovan...

Om SE skulle vara GM så skulle du ju isåfall förstå allt o alla förklaringar till hans beteende...

Jag säger inte att SE är GM utan jag testar hur allt kan stämma om SE är GM...

O när jag testar SE som GM så går allt att förklara relativt logiskt...
Citera
2021-08-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fast är det verkligen ett indicie mot SE att han inte blev förhörd på mordplatsen när vi faktisk inte har ett enda dokumenterat förhör från mordplatsen, inte ens anteckningar finns i materialet. Vi vet om några få som förhördes på mordplatsen.

Han ville ju påtala att han inte blev förhörd på mordnatten...

O vad jag menar i ett indicie är att om han är GM så stämmer det bra...

Är han vittne så "tar" han bort en sak som skulle vara nyttig för honom..

Hänger du med vad jag menar?
Citera
2021-08-04, 18:09
Medlem
Citat:

Jag skulle kanske förtydliga vad jag menar ....

Om man testar SE som GM så går sjukt nog det mesta att förklara...

Om man testar SE som vittne så funkar han logiskt sätt betydligt sämre...

Då menar jag att man varken behöver fälla eller fria honom....
Citera
2021-08-04, 18:15
Medlem
Citat:

Nej, det är du som fått det om bakfoten. En trivial händelse är inte ett indicium. En samling meningslösa omständigheter kring Engström får inte större tyngd för att du lägger dem på hög. Det du och andra gör för att ge trivialiteterna substans är att blåsa upp dem. Ofta genom att peta in adjektiv och förstärkningsord utan relevans. Eller så påpekas det bara att något är märkligt utan bakomliggande resonemang. Och varje gång en sån här betydelselös uppgift klätts av på sin mystik hänvisas det till berget av andra "konstiga saker" där varje liten uppgift sen också kan plockas ned på jorden. Och när det till slut inte finns nåt kvar börjar det bara om på nytt med dolda erkännanden i tidskrifter, Norge-samtal, ändrade utstämplingstider och så vidare i all oändlighet. Det här har såna som Thomas Pettersson insett. Han fick lansera en radda rena hittepån för att rädda sitt sjunkande skepp innan han till synes lämnade Palme-scenen.
Citera
2021-08-04, 18:17
Medlem
Citat:
Som jag skrev ovan...

Om SE skulle vara GM så skulle du ju isåfall förstå allt o alla förklaringar till hans beteende...

Jag säger inte att SE är GM utan jag testar hur allt kan stämma om SE är GM...

O när jag testar SE som GM så går allt att förklara relativt logiskt...

Absolut inte. Han är helt obegriplig som gärningsman.
Citera
2021-08-04, 18:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han ville ju påtala att han inte blev förhörd på mordnatten...

O vad jag menar i ett indicie är att om han är GM så stämmer det bra...

Är han vittne så "tar" han bort en sak som skulle vara nyttig för honom..

Hänger du med vad jag menar?

Tar bort en sak som skulle vara nyttig? Han kan ju inte ändra vad som hänt. Han är lik många andra vittnen - de blev inte förhörda på mordplatsen. Därför anser jag inte att det är något indicie.

Det han säger matchar ju annat vi hört - polisen var inte så intresserad av vittnen. GM SE har en väldig tur när han hittar på att polisen inte ville ha hans namn, det bara råkar matcha vad andra antyder. Superljugaren SE. Inte en enda lögn motsägs... Det kan man kalla extrem tur... Eller så är teorin fel.
Citera
2021-08-04, 18:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag skulle kanske förtydliga vad jag menar ....

Om man testar SE som GM så går sjukt nog det mesta att förklara...

Om man testar SE som vittne så funkar han logiskt sätt betydligt sämre...

Då menar jag att man varken behöver fälla eller fria honom....

Helt tvärs om säger jag. Är han ett sent vittne som försöker göra sig viktigare än han var så finns inga frågetecken.

Finns ingen logik för GM SE att gå ut i tidning och tv. Helt ologiskt.
Citera
2021-08-04, 18:24
Medlem
Citat:
Nej, det är du som fått det om bakfoten. En trivial händelse är inte ett indicium. En samling meningslösa omständigheter kring Engström får inte större tyngd för att du lägger dem på hög. Det du och andra gör för att ge trivialiteterna substans är att blåsa upp dem. Ofta genom att peta in adjektiv och förstärkningsord utan relevans. Eller så påpekas det bara att något är märkligt utan bakomliggande resonemang. Och varje gång en sån här betydelselös uppgift klätts av på sin mystik hänvisas det till berget av andra "konstiga saker" där varje liten uppgift sen också kan plockas ned på jorden. Och när det till slut inte finns nåt kvar börjar det bara om på nytt med dolda erkännanden i tidskrifter, Norge-samtal, ändrade utstämplingstider och så vidare i all oändlighet. Det här har såna som Thomas Pettersson insett. Han fick lansera en radda rena hittepån för att rädda sitt sjunkande skepp innan han till synes lämnade Palme-scenen.

Okej så härinne på SE forumet håller på med trams o orelevans när dom försöker lägga puzzel om SE som tänkbar GM ?

Medans andra som spekulerar om Polisspåret, Kurdspåret, CP, o alla andra tänkbara GM dom håller sig inte alls till något annat än stenhårda fakta o bevis ?

Nu är du väldigt orättvis ...

Har läst mkt om andra teorier här på andra forum så kom inte o säg att det inte spekuleras fritt ...

Eller menar du just ang SE så får man inte spekulera o lägga indiciekedja som känns logisk ?
Citera
2021-08-04, 18:31
Medlem
Citat:
Helt tvärs om säger jag. Är han ett sent vittne som försöker göra sig viktigare än han var så finns inga frågetecken.

Finns ingen logik för GM SE att gå ut i tidning och tv. Helt ologiskt.

Om du bara visste hur många GM som anstränger sig för att istället vara vittne så skulle du häpna...

Det är faktiskt det första alla GM försöker göra om dom är inringade till ett område eller tid är att försöka göra sig till vittne o även gå ut i TV o media..

Dom kan tillomed själva ringa polisen...Dom kan vara med om att söka efter offret...Dom kan "fejkgråta" i tv...

Om SE är GM så kände han sig troligen lite omringad av tid o plats o signalement o hade faktiskt inte mkt att förlora att ringa tidningar o TV..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in