2021-06-22, 17:07
Medlem
HoboWithAShotguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
Så nu har forumet legat i Sverige ett tag. Hur kan det fortfarande vara öppet?
Vad skulle tvinga Flashback att lägga ner?
Citera
2021-06-22, 20:24
Citat:
Ursprungligen postat av HoboWithAShotgun
Vad skulle tvinga Flashback att lägga ner?

Politikerna?
Citera
2021-06-22, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Politikerna?
Ja, det har ju varit tal om att förbjuda fria forum, men med andra ord då.
Citera
2021-06-22, 23:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Politikerna?
Varför?
Citera
2021-06-23, 08:17
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför?

Därför att man får skriva "neger" på forumet exempelvis.
Citera
2021-06-23, 09:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En del forum har förbjudits, eller oftast har man pressat internetleverantörerna så att ingen får sälja plats/bandbredd.

Detta är en balansgång för makthavarna. Man inser att det behövs säkerhetsventiler där folk kan lufta sitt missnöje. Annars blir det sannolikt fler som i sin frustration tar till våld. Samtidigt så vill man givetvis inte att "fel" åsikter skall få en större spridning. Så istället verkar man köra en linje där man dels infiltrerar moderatorer & liknande, samt att man har statliga operatörer som stör ut debatten när det blir för jobbigt. Man skapar idiot-trådar om kontroversiella ämnen & liknande.

Detta syns tydligare på stora forum med mycket trafik, typ 4chan, där man rent statistiskt kan mäta förändringar i ämnestyperna beroende på olika händelser i omvärlden. Tydligast var det när det utbröt stridigheter i Mellanöstern. Då det blev uppenbart att de israeliska shillsen fick nya order ett tag & fick släppa det vanliga postandet. Även där har man begränsade resurser.
Citera
2021-06-24, 16:36
Medlem
HoboWithAShotguns avatar
Vet att forum som handlar om droger kan vara kontroversiella, men så länge ingen köper/säljer eller annan olaglighet sker har jag svårt att se att man kan censurera det. Det finns ju t.ex "Magiska Molekyler" o liknande kvar.
Citera
2021-06-30, 23:20
Medlem
YlvaVes avatar
Forumet tvingades väl stänga ner år 2003? Så står det på wikipedia, i alla fall. Så oron är inte obefogad.
Citera
2021-07-01, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YlvaVe
Forumet tvingades väl stänga ner år 2003? Så står det på wikipedia, i alla fall. Så oron är inte obefogad.
Det troliga scenariot, som man sannolikt sitter & väntar på inom statsapparaten, är att någon psykotisk stackare som skrivit några inlägg på Flashback, skall begå något allvarligt våldsdåd. Då kommer man att med full kraft sätta igång en väl förberedd process för att stänga ner forumet.
Citera
2021-07-31, 22:04
Medlem
MajorKongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Vad menar du?

1.03. Hets mot folkgrupp har vi redan och tillämpningen av den ligger redan inom vad som krävs av svensk lagsstiftning.
Eftersom det de facto finns de som dömts för inlägg på FB så är jag inte benägen att hålla med.

Vidare finns det här på FB många som förespråkar repatriering av hela folkgrupper, har t.ex. Hitler som avatar eller använder nedsättande termer om icke-vita som vi vet har lett till att personer åtalats för tankebrottet HMF.

Förra året var det en som blev dömd för att ha haft unicodetecknet 卐 som namn på en delad spellista i Spotify, här på FB hittade jag med en snabb sökning en användare som har det i sitt namn.

Så nej, jag tror inte att ni är lika hårda som svensk "rättvisa". Och min förhoppning är att ni förblir en källa för yttrandefrihet.
Citera
2021-07-31, 22:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorKong
Eftersom det de facto finns de som dömts för inlägg på FB så är jag inte benägen att hålla med.

Vidare finns det här på FB många som förespråkar repatriering av hela folkgrupper, har t.ex. Hitler som avatar eller använder nedsättande termer om icke-vita som vi vet har lett till att personer åtalats för tankebrottet HMF.

Förra året var det en som blev dömd för att ha haft unicodetecknet 卐 som namn på en delad spellista i Spotify, här på FB hittade jag med en snabb sökning en användare som har det i sitt namn.

Så nej, jag tror inte att ni är lika hårda som svensk "rättvisa". Och min förhoppning är att ni förblir en källa för yttrandefrihet.

Jag har aldrig påstått att vi är "... lika hårda som svensk "rättvisa".", vilket vi inte har någon anledning att vara då vi inte är en del av det svenska rättsväsendet.
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-07-31 kl. 22:57.
Citera
2021-07-31, 22:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jaha så nu kan Morgan stänga ner Flashback när han vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in