2021-07-27, 19:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
FAN HAR HÄNT MED SIMONE?!

JÖSSES! Lu Yufei är den värsta tabben jag sett!

Största medaljhoppet fick psykbryt och vägrade delta.

https://www.theguardian.com/sport/20...l-around-final

Största stjärnan i tennis, hemmahoppet Osaka, tände den olympiska elden men åkte sedan ut i tredje omgången efter tidigare paus för mentala problem.

Bästa amerikanska damsprintern Richardson fick så kraftig mental påverkan av dödsbudet om sin mor (som hon inte träffat på länge) att hon var tvungen att röka på cannabis till en nivå minst 30x gränsvärdet för bilkörning, samma dag som loppet, före loppet. Blev portad för doping förstås. (Liksom bästa herrsprintern Coleman)

Har antalet diagnoser blivit en ny gren? Vi skulle ha skickat Greta.
Senast redigerad av wwr 2021-07-27 kl. 19:54.
2021-07-28, 22:17
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Nu när Biles är borta så kommer mångkampsfinalen bli något i hästväg - jag har uppmot 10-11 gymnaster som jag tror har en god chans att ta medalj. Det är helt öppet nu. Rekommenderar alla att kolla imorgon 12.50 när det drar igång!

Postar min traditionella siffror i tråden imorgon så att man kan följa med lättare!
2021-07-29, 01:47
Medlem
fryskyls avatar
Inte heeeelt OnT, men jag gör ett bet här och nu: Simone Biles kommer tända den olympiska elden 2028 i Los Angeles. Svart kvinna är perfekt. Phelps är vit och man, och dessutom knappast bättre (att han har fler guld är inte samma sak, då simningen har asmånga grenar och du dessutom kan hålla på längre.) Serena får nog vara med på nån etapp, men finishen tar Biles. Lågoddsare.

Hennes image har ingalunda tagit skada av att hon kom ut med mentala problem i detta OS. Hur många rubriker som helst, vilket i förlängingen översätts till $$$$$$$.

(Bruce/Caitlyn Jenner kunde vara en bubblare, men det ska ha varit män som gjort det de fem senaste gångerna, så det blir definitivt en kvinna.)
2021-07-29, 14:23
Medlem
WhereIsRussias avatar
Tom på läktaren ser Biles helt död ut
2021-07-30, 11:11
Medlem
fryskyls avatar
Kanske inte riktigt en diskussion man behöver ta här, men jävlar vad kåta wokevänstertidningen Guardian blev när Sunisa Lee vann ett guld för hennes nation "Hmong". Helt plötsligt är hon knappt amerikan längre, och nation blev viktigt som fan. I Sverige blir man svensk om man åker tunnelbanan, annars finns ingen nation vad gäller etnisk tillhörighet och tradition, men när nåt litet folkslag som inte haft ett land på aslänge (om ens någonsin?) är det plötsligt hur jävla viktigt som helst.
2021-07-30, 11:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kanske inte riktigt en diskussion man behöver ta här, men jävlar vad kåta wokevänstertidningen Guardian blev när Sunisa Lee vann ett guld för hennes nation "Hmong". Helt plötsligt är hon knappt amerikan längre, och nation blev viktigt som fan. I Sverige blir man svensk om man åker tunnelbanan, annars finns ingen nation vad gäller etnisk tillhörighet och tradition, men när nåt litet folkslag som inte haft ett land på aslänge (om ens någonsin?) är det plötsligt hur jävla viktigt som helst.
Det kan vi inte ta i denna tråd men något inlägg brukar man ju få skriva om detaljer. Förklaringen till hennes populäritet är kanske även att hennes familj kan ha slagits för CIA mot Laos-kommunisterna, kanske var de i opium-heroinbranchen. De flydde till USA när Pathet Lao tog över.
Citat:
Air America, a CIA front organization, was the only airline available in northern Laos. Alfred McCoy writes, "According to several unproven sources, Air America began flying opium from mountain villages north and east of the Plain of Jars to CIA asset Hmong General Vang Pao's headquarters at Long Tieng."[3]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alle...ug_trafficking

Men det mesta av det där är glömt nu. Jag har träffat många miao som de kallas i Kina. De ser snitsiga ut i allt silver vilket kanske inte hmong bär lika mycket. Träffar man dem i Vietnam får man inte kalla dem miao för det låter som kattens ljud. Grupperna går i varandra.
Senast redigerad av wwr 2021-07-30 kl. 12:22.
2021-07-31, 12:51
Medlem
fryskyls avatar
Simone Biles has withdrawn from the vault and uneven bars event finals at the Tokyo Olympics as any further participation in the event continues to be in doubt.

Bara två grenar kvar efter det, vad jag förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det kan vi inte ta i denna tråd men något inlägg brukar man ju få skriva om detaljer. Förklaringen till hennes populäritet är kanske även att hennes familj kan ha slagits för CIA mot Laos-kommunisterna, kanske var de i opium-heroinbranchen. De flydde till USA när Pathet Lao tog över.

Tackar för infon. Jag är heller inte emot att hon gläds och är stolt över sin bakgrund, utan det är just dubbelmoralen som är påtaglig. Svenska fotbollsdamerna knäböjer ju tex för att ta ställning i en inrikespolitisk angelägenhet i USA, så där är plötsligt nationen det sista de tävlar för; de har snarast blivit betingade att skämmas för sitt land. Både media och utövare är i nuläget väldigt förvirrade över allt som har med nation eller etnicitet att göra.

Med Biles stör mig också att det USA-centrerade narrativet om henne som GOAT accepteras förbehållslöst också i europeisk media. Tror det finns 10-20 damer som har fler OS-medaljer i gymnastik än henne. Den där ryskan hade 9 guld, medan Biles har 4. Visst, hon leder VM-ligan stort, och hon har säkert dominerat sporten klarare än någon annan. Men har man inte ens hälften så många OS-guld som ettan tycker jag nog man ska vara lite blygsammare med GOAT-snacket.
2021-07-31, 13:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Simone Biles has withdrawn from the vault and uneven bars event finals at the Tokyo Olympics as any further participation in the event continues to be in doubt.

Bara två grenar kvar efter det, vad jag förstår.

Tackar för infon. Jag är heller inte emot att hon gläds och är stolt över sin bakgrund, utan det är just dubbelmoralen som är påtaglig. Svenska fotbollsdamerna knäböjer ju tex för att ta ställning i en inrikespolitisk angelägenhet i USA, så där är plötsligt nationen det sista de tävlar för; de har snarast blivit betingade att skämmas för sitt land. Både media och utövare är i nuläget väldigt förvirrade över allt som har med nation eller etnicitet att göra.

Med Biles stör mig också att det USA-centrerade narrativet om henne som GOAT accepteras förbehållslöst också i europeisk media. Tror det finns 10-20 damer som har fler OS-medaljer i gymnastik än henne. Den där ryskan hade 9 guld, medan Biles har 4. Visst, hon leder VM-ligan stort, och hon har säkert dominerat sporten klarare än någon annan. Men har man inte ens hälften så många OS-guld som ettan tycker jag nog man ska vara lite blygsammare med GOAT-snacket.
Jag håller med i det du skriver.

Biles "blockering" verkar mycket märklig. Jag kan inte komma på att jag hört om något liknande. Hon är ju dessutom rutinerad. Jag har inte sett att någon förklaring givits trots att hon givit intervjuer men jag har inte läst allt. Diagnoser och mentala problem är ju "inne" som sagt. Osaka, Richardson.

Citat:
My mind and body are not in sync’: Simone Biles opens up on her health
https://www.theguardian.com/sport/20...up-on-problems

Det är kanske lite konspiratoriskt men jag anser att de som nu sköter världen har så enorma ekonomiska tillgångar och inflytande att de kan genomföra nästan vilka aktioner som helst. Personer som befinner sig i vissa positioner verkar kunna bli beordrade till självförstörande beteende och tjänar kanske i längden mer på detta.

Hur har inte t.ex Greta surfat fram på sina diagnoser (sina "superkrafter" enligt egen utsago). (Det finns tecken på att hon kanske överdrivit sina diagnoser, imho.) Hon är säkert bra på knäböj också. Skuldbeläggande ingår som sagt.
https://media.npr.org/assets/img/202...a38b41d276.jpg

Amfetaminförskrivning. Moderna diagnoser av "trötthet".

Länder och människor skall försvagas så långt möjligt för att den globala världsordningen inte skall hotas. Ju sämre vi mår ju bättre passar vi in i vad som förväntas av oss.

Om man skulle möta någon av dessa personer måste man naturligtvis respektera deras problem. Men i media lyfts problemen fram, förstoras och hyllas.

Ingen verkar heller oroas märkbart av besvären. Hon har inte fått hjälp av psykolog eller vad hon nu väljer, vad jag sett.

Det blev lite rörigt skrivet. Men jag undrar om inte Biles kan ha påverkats till detta ovanliga beteende. Vi skall lära oss att det är bättre att bara lägga av än att försöka ta tag i situationen.

- Äh, jag struntar i att gå till jobbet på måndag. Hjärnan och kroppen synkar inte. Kan det hända världens bäste gymnast kan det hända mig.
Senast redigerad av wwr 2021-07-31 kl. 14:26.
2021-08-01, 14:12
Medlem
fryskyls avatar
Biles har dragit sig ur ett event till (floor). Bara en chans kvar nu om hon vill ha något guld. Balance beam är kvar. (Barr?)
2021-08-01, 17:27
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Biles har dragit sig ur ett event till (floor). Bara en chans kvar nu om hon vill ha något guld. Balance beam är kvar. (Barr?)
Balance beam är bom.
2021-08-01, 17:43
Medlem
fryskyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Balance beam är bom.

Tackar, sorry.

Vad tror ni, kommer hon hoppa över det också? Låter väl lite som en lågoddsare vid det här laget.

Tyckte jag läste att hon verkligen förberett sig för OS 2020, och att hon efter att det blev uppskjutet typ la av ett tag. Eller kanske var det till och med tidigare. Men det är hursomhelst fortfarande en hel del oklarheter här. Att hon som den exceptionella talang hon är kan drabbas av nån slags nervositet som gör att hon inte kan tävla, ungefär som en förkylning, är svårt att tro på förbehållslöst. Känns som att nån djupare förklaring om typ dåliga förberedelser eller nåt måste ligga där i bakgrunden.
2021-08-01, 18:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Tackar, sorry.

Vad tror ni, kommer hon hoppa över det också? Låter väl lite som en lågoddsare vid det här laget.

Tyckte jag läste att hon verkligen förberett sig för OS 2020, och att hon efter att det blev uppskjutet typ la av ett tag. Eller kanske var det till och med tidigare. Men det är hursomhelst fortfarande en hel del oklarheter här. Att hon som den exceptionella talang hon är kan drabbas av nån slags nervositet som gör att hon inte kan tävla, ungefär som en förkylning, är svårt att tro på förbehållslöst. Känns som att nån djupare förklaring om typ dåliga förberedelser eller nåt måste ligga där i bakgrunden.
Som jag skrivit tidigare i tråden så tror jag att hennes "blockering" kan vara avsiktlig och medveten och vara en del i den attack som internationella nätverk utför mot länder och personer för att försvaga dem och göra dem mottagliga för påverkan.

Jag har inte läst detaljerna. Men hon anses ha ADHD och lyckades få använda sina amfetaminliknande preparat i Rio. Japanerna är mycket hårdare men möjligen har de tvingas ge idrottarna tillåtelse för dessa preparat.

Men det hela är en attack för att försvaga länder och personer. Man sprider diagnoser som Asperger/autismspektrum, ADHD för att få folk att nöja sig med tillvaron (den sovjetliknande diktatur som nu byggs upp i Europa och världen)

Man använder Biles för att få fokus på diagnoser och populärisera droganvändning. Liksom Musk, Greta. Phelps var tidig inom idrott.
Citat:
Ahead of the 2016 Rio Olympics, Biles filed for a "therapeutic use exemption" through the World Anti-Doping Agency, which enabled her to continue taking the drug throughout her breakout competition.

While the laws in Japan are extremely stringent when it comes to stimulants, they're slightly more lax about psychotropics, the class of drugs under which Ritalin is categorized.
https://uk.news.yahoo.com/simone-bil...185400413.html
Senast redigerad av wwr 2021-08-01 kl. 18:10.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback