Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-07-29, 18:18
Medlem
Förde över 30 loppor till en person för att köpa en sak.
När personen sa att den ej ser någon betalning trots att pengarna skickades 27:e, ringde jag banken som sa att betalningen skulle bokföras 29:e på mottagarkontot.

Två gånger har jag kontrollerat att rätt kontonummer skickats till. Vilket det har.

Vad kan jag göra??
Hur kan jag gå vidare med detta förutom att ligga på banken? Hur stor är chansen att pengarna trots allt, bokförs imorgon?
Utsikten att få tillbaka eventuella pengar kan man väl se sig om i röven trots bankkontakt.
Citera
2021-07-29, 18:23
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
När personen sa att den ej ser någon betalning trots att pengarna skickades 27:e, ringde jag banken som sa att betalningen skulle bokföras 29:e på mottagarkontot.

Två gånger har jag kontrollerat att rätt kontonummer skickats till. Vilket det har.

Vad kan jag göra??
Hur kan jag gå vidare med detta förutom att ligga på banken? Hur stor är chansen att pengarna trots allt, bokförs imorgon?
Utsikten att få tillbaka eventuella pengar kan man väl se sig om i röven trots bankkontakt.

Lugn bara lugn. Banköverföringar (från bank till bank) tar lite tid. Ta kontakt med din bank imorgon och se ifall d bokfört det hela och att det hamnat på rätt konto. Då kan inte mottagaren dra en vals
Citera
2021-07-29, 18:36
Medlem
Duerfs avatar
Avvakta tills efter helgen. Om mottagaren säger att han inte fått pengarna kan du vända dig till din bank och be dem ta fram ett allegat (transaktionskvitto). Det kan kosta en liten avgift.
Citera
2021-07-29, 19:35
Medlem
53....so whats avatar
Ring upp honom. Be han öppna sitt bankkonto. Be motagaren skicka en bild som tagits på datorskärmen, på sitt konto där man ser aktuella transaktioner, via sin telefon. Utan fördröjning kan han inte manipulera och du får fakta.
Citera
2021-07-29, 19:54
Medlem
Citat:

Vad kan jag göra??
Varför använder du inte Swisch?
Citera
2021-07-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Varför använder du inte Swisch?

För att han valde att ge mig bankkontonumret istället. Varför skulle det ens vara ett problem?
Citera
2021-07-29, 19:58
Medlem
Hur som helst, så har han nu bekräftat pengarna.
Han hittade dem.
Citera
2021-07-29, 19:59
Medlem
Citat:
För att han valde att ge mig bankkontonumret istället. Varför skulle det ens vara ett problem?
En swischöverföring syns på kontot direkt.
Citera
2021-07-29, 20:33
Medlem
Ganjalfzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ring upp honom. Be han öppna sitt bankkonto. Be motagaren skicka en bild som tagits på datorskärmen, på sitt konto där man ser aktuella transaktioner, via sin telefon. Utan fördröjning kan han inte manipulera och du får fakta.

Det där fungerar inte över huvud taget. Allt som visas i en webbläsare kan enkelt manipuleras av vem som helst. Tog mig 10 sekunder att göra denna.
Citera
2021-07-29, 20:46
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Lugn bara lugn. Banköverföringar (från bank till bank) tar lite tid. Ta kontakt med din bank imorgon och se ifall d bokfört det hela och att det hamnat på rätt konto. Då kan inte mottagaren dra en vals
För övrigt helt jävla stört att det ska ta x antal dagar innan pengarna bokförs på mottagarens konto. I hela världen av ettor och nollor går en transaktion på en bråkdel av en sekund. Är väl bankhelvetet som envisas antagligen.
Citera
2021-07-29, 20:56
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
För övrigt helt jävla stört att det ska ta x antal dagar innan pengarna bokförs på mottagarens konto. I hela världen av ettor och nollor går en transaktion på en bråkdel av en sekund. Är väl bankhelvetet som envisas antagligen.

Håller med! Men håll ut, det ändras nästa år, då kommer det gå direkt.

Swish har banat väg för detta.

LL
Citera
2021-07-29, 20:59
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Håller med! Men håll ut, det ändras nästa år, då kommer det gå direkt.

Swish har banat väg för detta.

LL
Då håller vi tummen för det, så här kan det ju inte vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in