2021-07-29, 20:31
Medlem
Hej kära vänner!
Jag är en kille som är sjukt oteknisk när det kommer till IT mobiler och allt där emellan!!
Nu är det så att jag tappade min telefon som gick sönder och inte går att få igång. Jag hittade då en gammal telefon ( Iphone 7 plus) liggandes hemma som inte används på ett bra tag.

Nu till mitt problem. När jag ska ladda den telefonen så är det som den starta igång och apple loggan dyker upp med en svart bakgrund, men sen händer det inget mer. Den liksom bara stängs av, har jag den i laddaren så upprepar sig detta hela tiden.

Är det någon vänlig själ här på fb som kanske kan komma med några tips om vad jag kan göra för att få igång den?

Tack på förhand!
Citera
2021-07-29, 20:37
Medlem
swebarbs avatar
är nog batteriet som har gått sönder eftersom du säger det händer samma med sladden i, byter man det så borde den väl funka.
Citera
2021-07-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är nog batteriet som har gått sönder eftersom du säger det händer samma med sladden i, byter man det så borde den väl funka.

Ja utan sladden i så är den helt död men när man sätter i laddaren så startar den upp så man ser loggan men sen blir den svart igen....
Citera
2021-07-29, 20:43
Medlem
Opaques avatar
Kan vara mjukvaran, behöver inte vara batteriet

Method 1: Hard Reset Your iPhone 7/7 Plus

Most iPhone 7 charging problem related to software issue like software crash can be resolved by this method. Press and hold the Sleep/wake button and the Home button at the same time. Keep holding the buttons at least 10 seconds and release the buttons when the Apple logo appears. After that, try to charge your iPhone again.
Citera
2021-07-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Kan vara mjukvaran, behöver inte vara batteriet

Method 1: Hard Reset Your iPhone 7/7 Plus

Most iPhone 7 charging problem related to software issue like software crash can be resolved by this method. Press and hold the Sleep/wake button and the Home button at the same time. Keep holding the buttons at least 10 seconds and release the buttons when the Apple logo appears. After that, try to charge your iPhone again.

Kanske är lite dum nu... men det går väl inte trycka ner hemknappen när mobilen är avstängd?
Citera
2021-07-29, 20:53
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderzzon93
Kanske är lite dum nu... men det går väl inte trycka ner hemknappen när mobilen är avstängd?

Jodå !

Så länge det finns lite laddning kvar i batteriet så går den bara igenom en liten diagnostisk cykel. Om ditt batteri är helt urladdat fungerar det inte. Men testa. Ingenting kan gå fel. Bara tryck in båda knapparna 10 sekunder och se vad som händer.
Senast redigerad av Opaque 2021-07-29 kl. 20:55.
Citera
2021-07-29, 21:02
Medlem
Opaques avatar
Här har du annars en bra pedagogisk sida som tar upp exakt problemet med laddningen på din 7plus

https://www.upphone.com/fix/iphone/p...-the-real-fix/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in