Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-07-29, 15:55
  #1
Medlem
StellaArtoiss avatar
Är det bara jag som stör mig på folk som tar med sig hela skafferiet när dem ska sätta sig på ett tåg / buss i ~ 3 timmar?

Är det verkligen njutbart att sitta med en 250g påse OLW och äta sina sourcream chips ?

Eller att äta sin äckliga tonfisk macka som stinker i hela tåget / bussen?

Sitter just nu på ett SJ-tåg påväg till Stockholm, fyra barn som skriker och två personer som äter chips och en sunkig tonfisk macka.

Till alla tomtar som kommer hänvisa till att resa med bilen eller till och med privatflyg, alla har inte den möjligheten.
Citera
2021-07-29, 16:01
  #2
Medlem
Det är ett bisarrt jävla fenomen som gör mig lika irriterad varje gång.

Jag lider med dig.
Citera
2021-07-29, 16:02
  #3
Avstängd
SJ är problemet. Vänsterföretag och tillåter stöket och allting.
Kontor inom IT exempelvis skulle det bli problem om en Kines började micra sin hemlagade låda.

Det funkar helt enkelt inte när något stinker över en viss nivå för andra.

Glöm inte en annan skön ny vänsterkultur jag själv blev utsatt för på t-banan:

Muskigt och mörkt äldre par sitter en bit bort. Damen tar av sig skorna och lägger upp sina fötter på andra sätet under stånk och ojjande. Hon hade ju fått gå på stan i dag vilket hennes kropp inte är skapt för om man tittar på den.

Sen börjar det stinka satan i hela vagnen. Sur jävla mögel typ.

Tack vänstern för att ni berikar oss med annan kultur som alltid är suverän vår egen, när ni får tycka till iaf.
Citera
2021-07-29, 16:09
  #4
Medlem
RingInteSnutens avatar
Det går fan inte att åka tåg utan att sitta i första klass.

Alltid överfullt av högljudda och stinkiga personer.

Lägg ett par extra hundra på biljetten och resan blir mycket bättre.
Citera
2021-07-29, 16:15
  #5
Medlem
Jag brukade käka donken varje gång jag pendlade som tonåring... resa på 2h..

Pallar du inte med lukten får du väl flytta dig mellan vagnar och stolar eller betala för förstaklass.

Du åker kollektivt... Bara att acceptera tyvärr. Jag vägrar tåg av just den anledningen. Människor låter, luktar och sprider sjukdomar. Vägrar sitta i en koja tillsammans med andra. Gör alla tjänsteresor i jobbet med bil om jag inte måste flyga... Har iofs förmånsbil.

Har däremot varit med om hemgjorda köttbullemackor på flyg (så klart Ryanair) och där går fan gränsen t.o.m. för mig. Flyger dock inte Ryanair längre.
__________________
Senast redigerad av fiskoega 2021-07-29 kl. 16:17.
Citera
2021-07-29, 16:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Det går fan inte att åka tåg utan att sitta i första klass.

Alltid överfullt av högljudda och stinkiga personer.

Lägg ett par extra hundra på biljetten och resan blir mycket bättre.

Första klass är ett måste - annars sitter jag i serveringen (bistro, restaurang, cafeteria).
Citera
2021-07-29, 16:23
  #7
Medlem
Alezandaars avatar
Det är respektlöst. Jag har själv ätit en del på tåg. Men det är isåfall luktfria grejer och sånt som inte låter och stör. Man behandlar väl andra som man själv vill bli behandlad. Osv..
Citera
2021-07-29, 17:13
  #8
Medlem
ElCaminoSSs avatar
Citat:
Till alla tomtar som kommer hänvisa till att resa med bilen eller till och med privatflyg, alla har inte den möjligheten.

Har inte råd att åka tåg TS så jag får gå, cykla eller åka buss hem med min hämtade currygryta om jag ska äta den varm.
Citera
2021-07-29, 17:18
  #9
Medlem
goofers avatar
Ja det är ett elände.

Många idioter går omkring i en stad hela dagen och 5 min innan de skall åka tåg eller buss hem köper de hämtmat att äta på vägen.

Många många känner ett behov av att äta under en resa, spelar ingen roll om den är kort eller lång.

Anekdot, sist jag åkte tåg (lång resa) stod det ett par med påsar från mcdonalds på perrongen.
De tänkte äta stinkbomben på tåget, nu blev tåget över 30 min försenat innan det ankom och idioterna äter inte maten medans de väntar på tåget (varm sommardag).
Tåget kom och kalla pomes med en lika kall burgare åts på tåget.

Det där mex att äta inne i tåget eller bussen verkar vara viktigt för många.
Citera
2021-07-29, 17:27
  #10
Medlem
För ett tag sen råkade jag sätta mig på ett säte med äggskal.
Personen innan hade väl tänkt att det var kanon att ta med sig ett gäng kokta ägg som gött tilltugg på vagnen. Och dynan bredvid var en praktisk tallrik då. Haha
Citera
2021-07-29, 17:35
  #11
Medlem
Pungpuckels avatar
Visst är det äckligt.

Men värre beteende som stör mig i kollektivtrafiken är mobilhögtalare.
Hur är man funtad om man sitter med ljudet på och kollar på något eller lyssnar på musik?

"Förr" höll barn och babbar på sådär, dom ligger ju på samma utvecklingsnivå så det finns väl en viss förståelse där, men numera kan medelålders svenskar sitta på samma sätt.
Helt ogenerat sitta och skräna med sitt oljud, gärna på tidig morgonbuss eller vid rusningstrafiken hem när man vill koppla av från jobbet.
Jävla as är dom.
Citera
2021-07-29, 17:42
  #12
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Visst är det äckligt.

Men värre beteende som stör mig i kollektivtrafiken är mobilhögtalare.
Hur är man funtad om man sitter med ljudet på och kollar på något eller lyssnar på musik?

"Förr" höll barn och babbar på sådär, dom ligger ju på samma utvecklingsnivå så det finns väl en viss förståelse där, men numera kan medelålders svenskar sitta på samma sätt.
Helt ogenerat sitta och skräna med sitt oljud, gärna på tidig morgonbuss eller vid rusningstrafiken hem när man vill koppla av från jobbet.
Jävla as är dom.
Är helt med dig där, lika så när man är på stranden och vissa folk kör musik på deras högtalare.

För mig är det också helt oförståeligt hur man inte kan skämmas att spela hög musik på bussen.

Många skyller detta beteende på invandrade, men sorgligt nog så sker detta beteende även från WT-svenskar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback