2021-07-25, 17:44
Medlem
dufrianords avatar
Jag fann detta oerhört intressant, men svårt att förklara men jag ska försöka!
Såg denna videon om Islamisk eskatologi: https://www.youtube.com/watch?v=-hkJKHhNqfc väldigt intressant, jag tror det är det för er som inte tror på något överhuvudtaget också. Jag hade bara hört rykten om att muslimer väntar på sin frälsare, precis som dagens judar väntar på Mossiaich och tvinga världen att tillbe dem som gudar.

Islamisk eskatologi är en satanisk kopia av Kristendomen. Vår Antikrist är deras frälsare!
Bibelns Antikrist som kommer införa "Mark of the Beast" och leda världen under värsta sortens tyranni.

Enligt Islam så ska slutet vara med tre män som har stor betydelse enligt deras skrifter.
Al Mahdi väntar de på nu.
En krigare som ska tvinga hela världen under Islamiskt förtryck, de Svarta Flaggornas armé som kommer från ett område vid Afghanistan och Pakistan och bildar en stor arme och erövarar många länder och alla som inte konverterar till deras sataniska religion ska dödas. Även små detaljer som att han ska komma på en vit häst - i Bibeln nämns det också. Revelation 6:2

Nästa är Isa
- Islams falska Jesus som inte dog och återuppstod, är en profet och inte Gud och han återkommer till som en radikal Islamist och ska strida mot Kuffarna (jag tror det är kristna, eller alla icke muslimer)

Sist är Dajjal
- Enligt Islam en ond som påstår sig vara Jesus av Nazareths - Guds son. (dvs riktiga Jesus) och deras falska Isa-Jesus slaktar honom enligt Islam.

Svårt att skriva så de är intressant, se gärna videon.
Jag kommer nog mest få några elaka kommentarer som svar men de är ändå så pass intressant att det är värt ett försök.

Muhammad fick sitt budskap av Satan. https://youtu.be/OZKHmKalO4Y

Jag är själv kristen och Bibeln talar om en svår tid i slutet, alla ska hata oss för Jesus och det kommer vara en tid av svåra prövningar.
Citera
2021-07-25, 18:00
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hat och hyckleri. Muhammed var en handelsresande i Mellanöstern som började intressera sig för de kristnas och för judarnas berättelser.
Japp. Sen kopierade han hela skiten och låtsades att han likt jesus fick en uppenbarelse. Uppenbart att han imte fick det.
Citera
2021-07-25, 18:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hat och hyckleri. Muhammed var en handelsresande i Mellanöstern som började intressera sig för de kristnas och för judarnas berättelser.

Som kom med falska skrifter och påståenden om Gud.
Citera
2021-07-25, 19:00
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Såg denna videon om Islamisk eskatologi: https://www.youtube.com/watch?v=-hkJKHhNqfc väldigt intressant, jag tror det är det för er som inte tror på något överhuvudtaget också. Jag hade bara hört rykten om att muslimer väntar på sin frälsare, precis som dagens judar väntar på Mossiaich och tvinga världen att tillbe dem som gudar.

Islamisk eskatologi är en satanisk kopia av Kristendomen. Vår Antikrist är deras frälsare!
Bibelns Antikrist som kommer införa "Mark of the Beast" och leda världen under värsta sortens tyranni.

Enligt Islam så ska slutet vara med tre män som har stor betydelse enligt deras skrifter.
En krigare som ska tvinga hela världen under Islamiskt förtryck, de Svarta Flaggornas armé som kommer från ett område vid Afghanistan och Pakistan och bildar en stor arme och erövarar många länder och alla som inte konverterar till deras sataniska religion ska dödas. Även små detaljer som att han ska komma på en vit häst - i Bibeln nämns det också. Revelation 6:2

Nästa är Isa
- Islams falska Jesus som inte dog och återuppstod, är en profet och inte Gud och han återkommer till som en radikal Islamist och ska strida mot Kuffarna (jag tror det är kristna, eller alla icke muslimer)

Sist är Dajjal
- Enligt Islam en ond som påstår sig vara Jesus av Nazareths - Guds son. (dvs riktiga Jesus) och deras falska Isa-Jesus slaktar honom enligt Islam.

Jag kommer nog mest få några elaka kommentarer som svar men de är ändå så pass intressant att det är värt ett försök.

Jag är själv kristen och Bibeln talar om en svår tid i slutet, alla ska hata oss för Jesus och det kommer vara en tid av svåra prövningar.
Man måste ha fiender. Dom skapas åt oss.
Utan dom håller vi inte ihop.
Utan islam, ingen kristendom!
Citera
2021-07-25, 19:10
Medlem
Vad som beskrivs är väl egentligen inte så mycket mer än slagfält och vanliga kungadömens uppkomst. Skulle alltså redan kunnat hänt tiotals ggr sedan texterna skrevs eftersom vi sett väldigt många olika dynastier och militärregimer komma och gå genom åren.

Både kristendomen och islam har många texter om världsherravälde och att alla ska omvändas till den enda sanna religionen. På så sätt har båda religionerna inbyggda mekanismer som vid olika tillfällen i historien kommer explodera till att folk hamnar på slagfältet och slaktar varandra.

Sedan blir det fred igen.

och så samma igen och igen. Kanske någon religion försvinner, men nya uppstår hela tiden. Kanske de blir fredligare eller ännu mer krigiska och sugna på världsherravälde.

Det enda vi kan konstatera är att det alltid finns folk som är sugna på att komma till slagfältet.
Citera
2021-07-26, 02:23
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Islam är en kopia utav judendomen.

Det har samma gud, och de är väldigt lika, tex. får judar bara be i moskeer men inte i kyrkor och det finns många likheter.
"Islam is born as an imitation of Judaism" https://youtu.be/BIjTerIxLOE

Men "end of days" - den sista tiden har kopierats rakt från Kristendomen men är en satanisk version, omvänt, svårt att förklara men videon i första inlägget förklarar det bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du har helt fel om antikrist. Visa var i Bibeln det du påstår står.
Revelation 13
16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads: And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.
Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six.

Jag tror den här tiden är väldigt nära, om ni ser hur världen utveklats, kasnke väldgigt nära tom.

"The Mahdi is the AntiChrist!" - Pastor John MacArthur https://www.youtube.com/watch?v=b-f8zDeqy-k
Senast redigerad av dufrianord 2021-07-26 kl. 02:28.
Citera
2021-07-26, 03:02
Medlem
Citat:
Det har samma gud, och de är väldigt lika, tex. får judar bara be i moskeer men inte i kyrkor och det finns många likheter.
"Islam is born as an imitation of Judaism" https://youtu.be/BIjTerIxLOE

Men "end of days" - den sista tiden har kopierats rakt från Kristendomen men är en satanisk version, omvänt, svårt att förklara men videon i första inlägget förklarar det bäst.

Revelation 13
16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads: And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.
Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six.

Jag tror den här tiden är väldigt nära, om ni ser hur världen utveklats, kasnke väldgigt nära tom.

"The Mahdi is the AntiChrist!" - Pastor John MacArthur https://www.youtube.com/watch?v=b-f8zDeqy-k
Identifiera he. Du kan inte det, för i grund texten står det it, syftandes på the beast. Kolla själv. https://www.scripture4all.org/

För övrigt är de olika odjuren riken (Upp 20:16), och mark of the beast är statsvapen...som återfinns på pengar...som behövs för att kunna köpa och sälja. Det är förklaringen på Upp 13. Draken är satan i Upp, odjuret är riken, antikrist är inte en person, utan alla som förnekar Kristus. Står i NT.
Citera
2021-07-26, 15:31
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:

Nästa är Isa

Sist är Dajjal

Joel Richardson har skrivit ett par böcker som du kanske skulle finna intressanta, Islamic Antichrist och Mideast Beast. De finns gratis som PDF på hans hemsida: https://joelstrumpet.com/?page_id=5755

Jag har inte läst dem själv än, men har tänkt göra det när jag får, eller snarare tar mig, tid.

Han har även en youtube kanal med intressanta ämnen bland annat bibelstudier och hur utvecklingen ter sig i mellanöstern. https://www.youtube.com/c/JoelRichardson/videos
Citera
2021-07-29, 21:11
Bannlyst
tror jag fattade det för många år sedan. långt innan 2013 då jag började få andlig hjälp. eller iaf som om jag förstod det - som om från direkt av Jesus så lär Han hjälpt mig ut från många fällor.

kan nämna lite fort vad jag kommer ihåg i bakhuvudet så här på kvällen

i bibeln står det att Herrens Martyrer och invånare i himmelen kommer bli halshuggna.
i islam står det, typ "att allahs rätttrogna mördar och dödas" och halshugger och korsfäster.

i bibeln står det att vi ska älska vår nästa som oss själva.
i islam predikas det mycket hat - emot människor. och inte minst emot Israel heller , som det i bibeln förtäljs och profeteras kommer vara helt omringad av fienden.

i bibeln handlar det, som jag förstår det om - hat emot synd! men står även bud om att vi ska alltid vara glada! och tacka Herren i allt!

3 John 11 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^11 Dearly beloved, follow not that which is evil, but that which is good. He that doth good, is of God: he that doth evil, hath not seen God.

Matthew 5:8 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^8 Blessed are the clean of heart: for they shall see God.

sen lär det knappast vara en tillfällighet att ordet allah, som jag förstår det, lär ha rötter från det hebreeiska ordet som står för FÖRBANNELSEN.

och Jesus som i det hebreeiska blir typ FRÄLSNINGEN och VÄLSIGNELSEN

samt står en del om båda delar i bibeln, ATT VI KAN VÄLJA!

och Jesus då som varnade emot falska "Christ's" / Frälsare.

knappast en slump heller att Han vid annat kapitel budar oss om att besöka fängelsets invånare, samt något om att HAN ÄR I FÄNGELSET.

edit, eller om att det i den heliga biben citeras Jesus sägandes att de som kommer mörda oss gör så
pga att de inte känner Fadern eller Sonen
samt pga Jesus Kristus Namn
och något om att kärleken fattas.

så glöm att det är en tillfällighet, VI LEVER I ÄNDETIDEN.

och den som håller ut till Änden kommer få sätta sig på Tron(en), enligt vad Jesus är citerad sägandes om i NT.
Senast redigerad av carnivorous 2021-07-29 kl. 22:04.
Citera
2021-08-08, 01:09
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Jag känner inte aggression men misstror allt hyckleri och alla försök att sprida hat och främlingskap.

Alla religioner är hyckleri och surrogat för rättfärdighet och ödmjukhet. I stället för att göra Guds vilja så framhäver religiösa sina egna läror.

Lögnens fader härskar över hyckleriet.

På vilket sätt spred jag hat, främlingsskap och hyckleri genom att berätta att Islamisk Eskatologi är bakvänd kristendomen?
Jag skapade en tråd på Twitter och fick tillochmed beröm från en del muslimer, som först kände sig kränkta men snabbt såg att jag inte var ute efter kränka dem för kränkandets skull.

Jag ber för dem, att de ska hitta sanningen och ta sig loss från den demoniska fälla som Islam är, men där dess utövare troligen inte märker det.

Citat:
Ni har alla rätt i att Gud finns, men era egna läror är alla fel. Och det gäller judar, kristna och muslimer.

Era felaktiga läror kommer från lögnens fader och leder till hat och våld, enligt Satans vilja.
Ännu ett intetsägande svar.
Islamisk eskatologi går ut på att Al Mahdi (The Antichrist) och deras falska Jesus (Isa) kommer till världen och bevisar hur kristendomen hade fel, och alla som inte konverterar till islam och böjer sig mot den svarta kuben i Mekka dödas.

Allt Jesus berättade var fel enligt Koranen. Det var tvärtom.
Se videon, den är faktiskt väldigt intressant.
Senast redigerad av dufrianord 2021-08-08 kl. 01:12.
Citera
2021-08-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carnivorous
och den som håller ut till Änden kommer få sätta sig på Tron(en), enligt vad Jesus är citerad sägandes om i NT.
Den som håller ut till slutet innebär inte att hålla ut till slutet för den här världen, utan slutet på ett uppdrag eller en prövning, precis som Jesus.

Jesus visste att nu var allt fullbordat, och för att skriftordet skulle uppfyllas sade han: »Jag är törstig.« Där stod ett kärl som var fyllt med surt vin. De satte därför en svamp som doppats i det sura vinet på en isopstjälk och förde den till hans mun. När Jesus hade fått det sura vinet sade han: »Det är fullbordat.« Och han böjde ner huvudet och överlämnade sin ande. Joh 19

Då hade han besegrat världen, dvs hållit ut till slutet.
Citera
2021-08-08, 01:41
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad är det som säger att du inte har fel och dom har rätt?

Om vi utgår från de har rätt, så levererade inte Jesus budskapet. Han är inte ens Gud utan en prophet. Han fick allting bakvänt, speciellt i "end times" slut tiden.

Kristendomen berättar om en Antikrist som ska leda hela världen till en världsregering och "The Mark of the Beast" (Revelation 13:16-18).

En tuff tid väntar för oss som är trogna Jesus Kristus. Vi kommer uppleva en förföljelse och förtryck som inte tidigare skådats. Men om vi håller ut och är trogna Gud så kommer vi bli räddade.

Här är 4 minuter vad Jesus sa skulle ske på Jorden innan hans återkomst. https://newtube.app/user/dufrianord/axpmLIi

Islam väntar på sin frälsare, Al Mahdi (Antikrist) som ska leda en stor armé med svarta flaggor och invaderar länder och tvingar till konvertera eller döda de som nekar.

Så, är Gud en allsmäktiga Gud som faktiskt älskar oss, eller är han en tyrann som har svårt att få fram sitt meddelande och ska hugga huvudet av alla som fick det fel, dvs kristna enligt Islam. Judendomen och Islam har samma gud idag.

Muslimer böjer sig för den mest occulta symbolen i världen, deras skrifter lär ut magi och häxkonst bland så mycket annan synd, samt Muhammad talade för Satan, enligt Koranen, deras egen skrift! https://imgur.com/a/zIx2INJ

Men rekommenderar verkligen att du ser denna videon, är inte så lång men förklarar väldigt bra!
https://www.youtube.com/watch?v=-hkJKHhNqfc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in