Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Jävlar vad man hoppas de här tre poliserna träffar på några jaffar i byn och sådana där!
(Då skall du ändå räkna in att jag arbetat nära polisen i 15 år och gillar de flesta poliser, har jägarexamen och skjuter 200 skott varje år)
Tre snutar 8,3 skott var mot en snubbe med downs syndrom. Tänk om de träffar på Jaffar i byn och hans kompisar.
Poliserna blev ju friade, och eftersom jag arbetat med dem så vet jag hur det fungerar på insidan.
Bra, då kanske du också inser vilket efterblivet resonemang det är att " han inte besvarade elden", och jägarexamen har väl den likheten med en sådan här situation att det involverar skjutvapen, men där slutar likheterna också.
Om en person riktar vapen mot dig, du tror inte det är lite för sent att agera om du då väntar på att han verkligen skall skjuta?
Eller om du ser till att själv skjuta men råkar missa och står och väntar för att se om han " besvarar " elden....? Just därför man skjuter flera skott i sådana här lägen, för att den andre inte skall ha möjlighet att agera för det kan räcka med ett enkelt tryck på avtryckaren under loppet av 1 sekund för att du själv ska dö.
Tom när en person är nere så skall polisen ha vapnet riktat mot målet, och vara beredd att verka , vilket du också kan se i media att dom här var.
Varför rapar du som en jävla byfåne om att han hade downs syndrom? Menar du att LSS inte bara ger en rätten till dagligt stöd utan också att bära runt med vapen på stan som man riktar mot poliser?
Om du anser att poliserna i detta fall skulle ha dömts för tjänstefel eller vållande till annans död, ja då kan vi ju konstatera att det inte är någon offensivare poliskår du vill se, utan tvärtom.
Polisen kan bara utgå från att allt som liknar vapen också är vapen tills motsatsen bevisas( så gör alla världens poliskårer), eller så utgår dom från att allt som liknar vapen är leksaker tills motsatsen bevisas.
Vill du ha det första, då får du nog ge fan i att idiotförklara poliser för att en person med ett leksaksvapen blir skjuten, vill du ha det andra, ja då får du vackert räkna med att polisen också kommer att vänta på sin feta röv nästa gång dom får larm om beväpnade personer.
Kanske inte så kul när man själv får syn på en person med vapen, som man inte vet om det är äkta eller ej, i ens närområde va?