Citat:
Ursprungligen postat av
BlattelitoTortyrVM
Känn er fria att fylla på med personligheter om du lyckats genomskåda några fler än dessa 6 som jag nu redogjort för. Diskutera även gärna vad ni anser om min analys av våran Käre underhållare Abbe Vagelito. Stämmer mina bedömningar eller är jag helt ute och cyklar?
Abdala, dig måste jag tyvärr vänligt men bestämt och respektfullt be att hålla dig utanför denna diskussion då det blir en jävsituation om du som patient tillåts ha åsikter i detta ämne. Tack
Del 1
Fan jag insåg precis att jag missat den mörkaste biten av dem alla.
Sry för halvkeffa formuleringar och stavfel men orkar inte finskriva allt
Vissa kommer nog tycka det här är alldeles för otroligt eller långsökt men ni som följt han aktivt sen han flyttade till Spanien borde kunna se helhetsbilden här och då även logiken. Samt att folk påpekat sen dag 1 då Abdala och tjejen blev ett par att hon kommer sluta som Annie.
7. Beroendepersonen aka Missbrukaren Abbe. En person som Abdala som i grunden är en missbrukare vars liv tidigare kretsat kring droger, alkohol och fest, men även utseendefixering utöver det normala med
bl a steroider och melatonan eller vad preparatet kallades som man injecerade för att bli brun.
En person som varken går på steroider eller droger har ingenting att oroa sig över och kommer därför inte känna ett behov av att hela tiden övertyga sin omgivning av att man är drogfri och tränar rent.
Om man tar en närmare titt på Beroendepersonen Abbes beteende och sätt att föra sig så kan man jämföra hur han är idag och hur han var i början när han kom till Spanien, alltså vid tiden som jag tidigare idag bedömde honom vara Mr.Business Man Abbe.
När han kom till Spanien så får man ändå medge att han var relativt lugn och städad under ett antal veckor. Man kan anta att han precis gått en snabbkurs inom handel med kryptovalutor och aktier. Han hade besök av två vältränade snubbar under någon vecka och min gissning är att dessa två på något sätt var bekanta med Abdala sen tidigare och att dessa två grabbar även var dem som "utbildat" Abdala inom krypto. Jag tror också att det är dem som ligger bakom hemsidan som sålde utbildningarna, och som även Beroendepersonen Abbe värvade nya medlemmar till varpå han fick cash som bonus som tack för alla nya medlemmar han fixade.
Dom utnyttjade troligtvis Abdala för hans stora följarskara och överrenskommelsen mellan "Biffarna" och Abdala såg förmodligen ut så att dem gav honom en "gedigen" utbildning i krypto emot att han använde sin position som influencer för att locka hans följare att bli medlem på deras hemsida och betala tusentals kronor för såkallade utbildningar, som garanterat innehåller material som vilken idiot som helst skulle kunna googla sig fram till gratis egentligen.
Beroendepersonen Abbe såg helt klart upp till dem två Biffarna som antagligen lovade Abdala guld och gröna skogar. Beroendepersonen Abbe är beroende av kickar och söker ständigt efter dessa så därför blir jag inte förvånad om han faktiskt satte in 50-100.000:- av pengar som han självklart lånade av sin stackars flickvän, helt upphypad och övertaggad på att kryptokarriären skulle bli hans väg till att bli ekonomiskt oberoende. Han la under 3-4 veckors tid med jämna mellanrum upp printar på investeringarna han gjort och jag minns klart och tydligt att det gick både upp och ner för honom men utan tvekan mest ner.
(på tal om allt och inget så minns jag även att under hans kryptoperiod så skapades det väldigt många trådar här på flashback av olika användare som hade 1000 frågor om Binance och andra kryptorelaterade ämnen vilket jag noterade eftersom Beroendepersonen Abbe tjatade om exakt samma saker på sina instastorys. Detta har givetvis inget samband då jag hade brutit mot vissa regler här på fb om jag hade menat på att dessa trådar skapats av en specifik person. Men men, lustiga sammanträffanden händer ju hela tiden ;;

)
Efter några veckor i kryptovärlden så kommer jag ihåg att Beroendepersonen Abbe beklagade sig över några hyffsat stora förlustar han gjort men fick samtidigt känslan av att han skulle "ge sig upp på hästen igen". Sannolikt så torskade Abdala större delen av sina investeringar där och då för när kryptogudens kryptosnack uteblev ihop med printarna på vinst/förlust, så ökade festandet markant. Så från ett med Abdalas mått mätt lugnt och städat kryptoproffs som brukade sova på nätterna, sola på balkongen och bada i poolen samt så åt han faktiskt en del fina hemlagade måltider men mestadels kyckling och ris som han handlade i den lokala mataffären, vilket är logiskt eftersom han då lade fokus på träningen bl a.
Där sker enligt mig Abdalas övergång från Mr.Business Man Abbe som antagligen fått tillräckligt med kickar via kryptohandeln för att hyffsat passivt hålla sig i skinnet, men dessa tider är nu förbi. Verkligheten kommer där och då ifatt Beroendepersonen Abbe som tvingas inse nederlaget och lämnar då kryptovärlden i tystnad. För flickvännen, som antagligen är den ända som har någon form av insyn i Abdalas liv, ljuger han och säger att kryptokarriären blomstrar men att han bestämt sig för att inte dela något om det på sociala medier då folk är så avundsjuka så han väljer att verka med sina investeringar i det tysta framöver. Då han redan lånat pengarna till den första investeringen av henne så kan han därför inte be om ett nytt lån eftersom hon då skulle fatta att kryptokarriären inte alls blomstrar. Så han ljuger vidare och kör på att pengarna han investerat växer men att dem är låsta osv... Han bestämmer sig för att utnyttja henne på så sätt att med sin manipulativa förmåga och brist på empati ihop med lite charm och rövslickeri få henne att låna ut cash (fickpengar) att leva på under tiden krypton växer. Han måste ju upprättthålla sin fasad på något sätt.
Så för att pausa lite här och sammanfatta allt så hade Abdala Vagelfitta i början när han kom till Spanien bilden i sitt dumhuvud av TRE olika (fyra om man räknar med bruden) saftiga inkomster som skulle ge honom drömlivet. 1. Kryptomarknaden 2. Belöning via sina businesspartners för att värva medlemmar till hemsidan 3. Sun Kiss verksamheten.
Med facit i handen så var han totalt jävla värdelös som kryptohandlare vilket istället för att göra honom ekonomiskt oberoende istället har skuldsatt honom för antagligen femsiffrigt belopp, och PLUS att han nu tvingats börja ljuga för och manipulera den ända personen i sitt liv som han fortfarande har kvar vid sin sida.
Angående värvningarna av medlemmar så fick han en utbetalning på 50.000:- för att ha värvat x antal medlemmar för drygt 2 månader sen. Men en person som Abdala flyr hellre kryptofältet i tystnad och ger då även upp värvningarna och belöningarna detta medförde och överrenskommelsen med Kryptobiffarna, då verkligheten är för tuff att hantera vilket leder till att han inte klarar mentalt att fortsätta kryptosnacket på sociala medier när sanningen är att han inte ens är med i Gamet längre.
Jag kan även slå vad om att kryptokraschen slog extremt EXTREMT hårt på Beroendepersonen Abbes självförtroende, självbild, ja hela hans världsbild rubbas ta mig fan där.
Den ända inkomsten han nu har kvar av de tre är alltså Sun Kissed företaget. Hur mycket den verksamheten faktiskt drar in är väldigt väldigt svårt att säga. En vild gissning mellan tummen och pekfingret är 30-40.000:- i månaden som han inte helt omöjligt delar med bruden då det säkert är hon som fått stå för den investeringen också!
Forts i nästa inlägg.....